Prema globalnoj studiji „Country Brand Index“ konsultantske kuće „FutureBrend“ Srbija je kao brend na 108. mestu od ukupno 118 nabrojanih država. Naša zemlja je pre godinu dana u istom istraživanju bila 97, dok je 2010. godine bila na 84. poziciji. Od država bivše SFRJ, najbolje plasirana je Hrvatska na 41. poziciji. Slovenija se nalazi na 63. mestu, Bosna i Hercegovina na 82, dok se Crna Gora i Makedonija ni ne nalaze na listi.
Jak brend zemlje predstavlja više od zbira njenih atributa, navodi se u objašnjenju studije, ona mora da obezbedi bolji život ljudi. Snaga države kao brenda procenjuje se na isti način kao i za robne marke – meri se svest o brendu, prednosti, aktivne odluke o interakciji sa državom. Pored brojnih parametara koji se uzimaju u obzir, njavažnije faktore koji izdvajaju države kao brend predstavljaju vrednosni sistem u zemlji, kvalitet života, poslovno okruženje, kulturno nasleđe i turizam. Srbija se ove godine našla iza Sudana (103), Etiopije (102), Ugande (97), Albanije (94).
Novitet na listi predstavlja „Budućih 15“ – lista zemalja koje će kao brend u narednim godinama transformisati globalnu ekonomsku, političku i kulturnu scenu. Prvo mesto na sveukupnoj listi država brendova zauzima Švajcarska, drugo Kanada i treće Japan, za kojima slede Švedska i Novi Zeland.
Izvor: http://www.bizlife.rs