Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Sport i PR u Srba

Jedna od definicija PR-a je upravljanje reputacijom. Kao što važi za kompanije, organizacije i institucije važi i za sportiste odnosno sportke organizacije. Sa skoromnim profesionalnim iskustvom koje imam mogu da kažem, a da ostanem živ, da se u Srbiji ovim segmentom industrije niko ne bavi ozbiljno. Iako nominalno svaki seoski klub ima bar svog PR-a iliti portparola utisak je da se jako slabo kolege bave strateški komunikacijama i reputacijom u sportskoj industriji.
Namerno koristim termin sportska industrija jer je to odavno postao posao, a prestalo da bude samo krilatica „u zdravom telu zdrav duh“. Prošlo je doba amaterizma i zanošenja da je sport nešto čime se ljudi isključivo bave iz zadovoljstva. Pogledajmo samo koliki su ugovori fudbalera, košarkaša, kao i njihovi transferi iz jednog u drugi klub videćemo da oni rade za platu samo što ne sede u kancelariji od 9 do 5.
Profesionalci koji se bave reputacijom sportista u svetu su sve brojniji. Postoji nekoliko agencija u svetu koje rade sa sportistima ili nekim sportskim organizacijama i savezima. I u ovom segmentu prednjače anglo saksonci tačnije Englezi i Amerikanci. U Srbiji se tim segmentom PR industrije ne bavi niko.
Nije da nema mesta za tako nešto s obzirom da je naša zemlja i još konkretnije Beograd bio domaćin mnogo sportskih događaja, a svega nekoliko je imala ozbiljne PR kampanje razdvojene od marketinga i zakupa medija. Više kao izuzetak koji potvrđuje pravilo je Evropsko prvenstvo za odbojkašice koje su jesenas organizovali Beograd i Rim i 25. Letnja Univerzijada koja je organizovana davne 2009. godine. Odbojkaški savez je tada organizovao celu kampanju pod nazivom „Odbojka spaja“ koja je osim promocije prvenstva imala za cilj i promociju nove odbojkaške discipline Street Volleyball.
Kao i u mnogim drugim segmentima organizacije Univerzijada je najveći i najozbiljnije organizovani sportski događaj u Srbiji tako da je komunikacijama pristupljeno na najozbiljnijem nivou, od potencijalne krizne komunikacije do niza konferencija za novinare i promotivnih događaja koji su najširoj javnosti približili šta se to u julu 2009. godine dešavalo u Beogradu. Takođe, kampanja „Volim da volontiram“ ocenjena je od Društva Srbije za odnose sa javnošću kao najbolja te godine, a privukla je skoro petnaest hiljada potencijalnih volontera od kojih je kasnije pravljena selekcija.
Uz svo uvažavanje kolega i njihovog rada ostale kampanje i delovanje je prošlo ispod radara, što kažu piloti. Pretnja razvoju u ovom polju može da bude ne razumevanje tržišta odnosno pitanje je da li bi neki sportista angažovao agenciju da vodi računa o njegovoj reputaciji ako te novce može pametnije da potroši na nekom splavu u subotu uveče posle utakmice sa ortacima, a tada će ga ionako slikati kako pije iz cipele neke pevačice i tu sliku puštati po svim novinama u kojima izlaze selebi.
Sa druge strane uvek u pitanje može da se dovede kvalitet domaćih sportista i liga u kojima se ti isti sportisti koji jedva čekaju da napune osamnaest godina i pobegnu u inostranstvo jer tamo mogu više novca da zarade, a i ne retko, da bolje dokažu svoj talenat nego da igraju u Srbiji.

Autor: Vedran Ivanović
Izvor: Represent communication

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

1 KOMENTAR

  1. Sportista bi mozda i angazovao agenciju, da ne zna da se to radi na sledeci nacin „platis novinaru“,tj.belom medvedu.Takvo ponasanje je nasledjeno od starijih „sportista,sportskih radnika(sa i bez sportskog obrazovanja,uglavnom bez)“, koji nemaju pojma,a i ne zele da znaju sta je sportski menadzment, a kamoli PR-odnosi s javnoscu(iz licnog iskustva).Znaci kad beli medvedi ne bi radili to sto rade , sportisti bi angazovali agenciju.
    dipl.visi sportski menadzer
    Aleksandar

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!