today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Širimo svest o značaju održivog razvoja

Biljana Bogovac, rukovodeća partnerka u PwC Srbija, specijalno za Marketing mreža magazin govori o konkursu ESG Lideri, na koji način će ovaj konkurs uticati na promociju održivog razvoja i odgovornog poslovanja u Srbiji, kao i na koji način će EU regulativa uticati na domaće kompanije.

Kompanija PwC raspisuje konkurs ESG Lideri. Koji je glavni cilj konkursa, ko može da se prijavi i koji će biti ključni kriterijumi za ocenjivanje prijava?
Tako je. Po prvi put ove godine naša lokalna kancelarija raspisuje konkurs koji ima za cilj da prepozna i nagradi najbolje prakse u oblasti održivosti u više različitih kategorija.

Takođe, na izvestan način kampanja koja će pratiti ceo proces od prijave, pa sve do dodele samih nagrada očekuje se da će uticati na dodatno podizanje svesti o važnosti održivosti i na koje sve načine kompanije mogu da se bave ovom oblašću.

Na konkurs mogu da se prijave kompanije i organizacije, i posebno se radujemo prijavama iz MSP sektora. Takođe, jednu kategoriju namenili smo za individualne prijave.

Ocenjivanje će biti u skladu sa našim vrednostima – nezavisno i objektivno. Ponosni smo na članove žirija koji su istaknuti stručnjaci u različitim oblastima i dobri poznavaci ESG tema, a koji su se rado odazvali pozivu da budu deo ovog projekta.

Na koji način će konkurs ESG Lideri uticati na promociju održivog razvoja i odgovornog poslovanja u Srbiji?
S obzirom na očekivani domet kampanje verujemo da će sam konkurs uticati na podizanje svesti o različitim pitanjima koja se povezuju sa održivošću. Pre svega, veliki broj kategorija treba da osvesti sve zainteresovane strane o različitim pitanjima i izazovima koji se kriju u okviru ESG principa.

Konkretno, nagrada ESG Lideri biće dodeljena organizacijama i pojedincima u sledećim kategorijama: „Strategija“, „Obrazovni program“, „Inovacije“ i „Lider u održivom razvoju“, od kojih će neke imati i potkategorije kako bi se prepoznali i nagradili dobri pristupi pojedinačnim izazovima poput – upravljanja otpadom, očuvanje biodiverziteta, pristup uključivanju zainteresovanih strana i drugo.

Nagrada „Lider u održivom razvoju“ namenjena je pojedincima koji u svojim kompanijama pokreću, prate i podržavaju odgovorne poslovne prakse. Učešće u konkursu donosi ne samo priznanje, već i priliku učesnicima da podele svoju priču i inspirišu druge da slede sličan put odgovornog poslovanja.

Evropska unija donela je nekoliko regulativa na temu ESG-a u 2023., a većina počinje da se primenjuje od ove godine. Na koji način će to uticati na kompanije u Srbiji i donošenje novih ili izmenu starih zakonskih okvira?
Ključna regulativa koja će pogoditi kompanije u Srbiji već od početka 2024. jeste CBAM imajući u vidu da je upravo to jedan od mehanizama EU koji treba da utiče na smanjenje CO2 van njenih granica i da spreči da se karbonski-intenzivna industrija seli u zemlje nečlanice, a da se potom takvi proizvodi uvezu u EU. Takođe, ove godine počinju da se pripremaju prvi izveštaji o održivosti u skladu sa zahtevima CSRD.

Međutim, ova regulativa još neko vreme neće proizvoditi direktne obaveze na kompanije u Srbiji, međutim kompanije sa kompleksnom strukturom i operacijama u EU bi trebalo već sada da procene da li i od kada mogu očekivati da budu obuhvaćene ovom direktivom.

Takođe, treba imati u vidu da se stvari u istom pravcu razvijaju i na globalnom nivou, te da su zvanično od januara ove godine dostupni za primenu IFRS Sustainability standardi.

Pored ovih regulativa, koje se odnose uglavnom na izveštavanje, postoje i druge veoma važne koje su pretežno vezane za finansijski sektor, poput zahteva za upravljanjem klimatskim rizicima i rizicima povezanim sa zaštitom životne sredine koji se spuštaju od Evropske centralne banke.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!