SVET – Istraživanje agencije Kantar sa više od 35.000 potrošača na globalnom nivou pokazalo je da samo 8% njih misli kako bi kompanije trebalo da prekinu oglašavanjem, piše Marketing Week.
Međutim, jasno je očekivanje da bi kompanije trebale igrati svoju ulogu, pri čemu 78% potrošača veruje da bi im kompanije trebale pomoći u svakodnevnom životu, 75% smatra da bi trebale informirati ljude o tome šta rade, a 74% da kompanije ne bi trebalo da iskorišćavaju aktuelnu situaciju.
Postoji visok nivo slaganja da kompanije treba upotrebiti ohrabrujući ton, ponuditi pozitivnu perspektivu i saopštavati vrednosti pojedine marke. Više od 50% takođe smatra da bi kompanije trebale razgovarati kao i uvek, dok 50% misli da bi kompanije trebale govoriti o sopstvenom brendu na bezbrižan i lagan način. Samo 41% ispitanih smatra da bi kompanije trebale izbegavati šaljive tonove.
Istraživanje pokazuje neke primere kojih se vodeći brendovi trebaju pridržavati. Tako su Ikeine komunikacije fokusirane na važnost doma, kao i Nikeova poruka o trenutnoj potrebi da se ostane u zatvorenom prostoru i vide se kao podrška vladinim porukama i zdravstvenim organizacijama, a istovremeno ostaju verne vrednostima njihove kompanije.
Potrošači takođe traže eksplicitne dokaze da brandovi podržavaju lidere, vladu i potrošače. Gotovo 80% smatra da bi zdravlje zaposlenih trebalo biti ključni prioritet za kompanije, dok gotovo dve trećine smatra da bi fleksibilan rad trebao biti prioritet.
Oko 45% potrošača želi videti kompanije kako planiraju zaštititi isporuku usluga ili proizvoda, dok više od 40% želi videti kompanije koje daju donacije proizvoda, kao što su sredstva za čišćenje ruku ili maske.
Samo 30% želi videti marke koje nude popuste i promocije, a 19% želi videti kako postavljaju pozivne centre radi pomoći kupcima. To sugeriše da potrošači razumeju težak položaj u kojem se mnoge kompanije nalaze.
Uprkos rezultatima anketa, mnoge kompanije povlače oglasne kampanje i revidiraju budžeta za oglašavanje. Istraživanje na gotovo 900 trgovaca u Velikoj Britaniji u organizaciji Marketing Weeka i Econsultancy otkrilo je da je 55% odložilo ili revidira kampanje, dok 60% smanjuje ili revidira budžete.
Podaci Kantara otkrivaju, međutim, da bi to moglo dugoročno naštetiti brendovima.
Ceo tekst dostupan je ovde.