today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

REMARKABLE je svaki brend koji živi sa svojom generacijom, ali i prethodnom i sledećom!

Povodom konkursa Mark Awards (powered by PepsiCo), a kako bi dodatno promovisali njihove potencijale i uspehe, uradili smo seriju intervjua sa nominovanima za ova prestižna priznanja. Danas, za naš portal, govori Velibor Mudrić, Regional Brand Manager Adriatic Cluster, Frikom.

Šta danas znači REMARKABLE brend?
Vredni su mi pažnje oni brendovi koji su uspeli da se održe kroz više generacija. Danas, kada vidimo takav brend sve to deluje jednostavno. Uzima se zdravo za gotovo činjenica da su i dalje tu i da i dalje imaju snagu koju imaju. Međutim, kada se dobije privilegija da se zaviri u mehanizam koji postoji iza tog logotipa, pakovanja, etikete… tek tada može da se stekne slika koliko je zapravo remarkable činjenica da su tu gde jesu. Ako se samo malo zagrebe ispod površine, mogu se videti svi ti ciklusi, sva ta prilagođavanja, sva ta dinamika i popularno govoreći reinventing koji se dešava iznova i iznova, kako bi jedan brend opstao u svakoj generaciji koja ga je ispratila. Danas je i, verujem oduvek, remarkable svaki brend koji živi sa svojom generacijom, ali i prethodnom i sledećom…

Na kojim poljima se danas biju bitke brendova za srca potrošača?
Zavisi od kategorije u kojoj se bitka vodi. Meni je najbliža FMCG industrija. Opet i tu možemo da idemo „od – do“. Тај raspon je od vrlo preciznog i jasnog polja benefita, pa sve do mnogo manje opipljivog polja emocija. Ono što smatram da je neophodno proceniti je gde se brend po svojim karakteristikama i kategoriji nalazi, šta mu je suština i sa kakvim kartama raspolaže. Sve veća konkurencija i pritisak tržišta nameću da ozbiljni brendovi treba da igraju na svim poljima. Međutim, smatram da je to odličan put u propast istih. Mislim da je najvažnija bitka koju brend treba da dobije, kako bi postao i ostao relevantan, opredeljivanje za ključna polja. Druga, ne i manje važna bitka, je prihvatanje da je ta definicija podložna promeni i da je konstantno redefinisanje nešto što se nikad ne sme ispustiti iz vida. Konkretno, mislim da se danas bitka vodi na polju komunikacije. Godinama su brendovi govorili jednostrano, držali monologe. Danas se, sve većim angažmanom na platformama koje to dozvoljavaju, u potrošaču traži sagovornik. Dakle, komunikacija je dvosmerna. Potrošač nije pasivni slušalac. Postoji aktivna razmena. Tonije nova pojava, ali sada uzima maha. Danas mnogo brendova traži „sagovornike”. Ko će se na najbolji način izboriti za „razgovor” i da li će taj razgovor imati prave teme – to je ono što mislim da će na aktuelnom tržištu odneti prevagu.

Kako izgleda brend koji privlači i zadržavaju pažnju savremenog potrošača?
Izgleda fokusirano, izgleda kao da se obraća samo jednoj osobi, kao da je samo zbog te osobe napravljen. To, svakako, ne može biti doslovno tačno, ali tako izgleda upravo onome kome se obraća. To je zadatak komunikacije. Ujedno je i paradoks današnjeg potrošačkog društva. Imamo masovne – serijske proizvodnja i proizvode, a potrošač je sve više okrenut sebi. Ako brend, ma koliko masovan (namenjen širokoj ciljnoj grupi), nađe način da se direktnije, ličnije obrati potrošaču, verujem da pažnja neće izostati. Mada to naizgled deluje teško, potrošač se pokazao vrlo kreativnim i saradljivim u „prisvajanju” brendova i proizvoda, samo mu treba dati podsticaj. Takav način komunikacije postoji jako dugo, uzmimo samo horoskop kao primer. Samo 12 znakova na skoro 8 milijardi ljudi. Dakle, realnost je da se znak deli sa skoro 670 miliona ljudi rođenih u istom intervalu, a opet osećaj je mnogo personalniji. Zašto to ne bi mogao i brend? I dok je u nekim industrijama to direktno i evidento, uz customizable pristup, u nekim drugim je mnogo suptilnije i na bazi emotivne povezanosti. Nekad i nije sam proizvod ono što potrošač prisvoji kao svoje lično, već je proizvod nezaobilazni deo nečeg veoma ličnog za potrošača i u FMCG su to najčešće određeni trenuci (occasion). Tako postavljen proizvod, ma koliko masovan, može se doživeti veoma lično, veoma for me.

Na koji uspeh u karijeri ste najponosniji?
Najvećim uspehom doživljavam to da već godinama imam privilegiju da se nalazim u sjajnim timovima u čijim su rukama upravo remarkable brendovi, oni koji žive sa svojom generacijom, ali i onima pre i posle. Uspeh je kada Kapri, miljenik genracija osamdesetih i devedesetih godina, nađe svoj put do nekih novih klinaca. Izgraditi taj put do novih generacija, ne prenebregnuvši afinitete starijih generacija, to je uspeh. Mislim da smo to uradili sa novom kampanjom upravo za Kapri.

Spisak svih nominovanih dostupan je na sajtu mark-awards.rs

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!