Hrabro i drsko, ali pitanje je koliko pametno. Tako su svetski marketinški stručnjaci, ali i brojni potrošači komentisali najnoviji slučaj rebrendiranja jednog globalno renomiranog brenda. Američka „ikona“, pivo Budweiser pre nekoliko nedelja promenilo je ime i do 8. decembra zvaće se America.
Odlučili su tako čelni ljudi najvećeg svetskog pivara InBeva i kao temelj za ovaj šestomesečni rebrending izabrali ni manje ni više nego – američke predsedničke izbore.
Naslovljena parolom „Amerika je u vašim rukama“, kampanja će koristiti i delove teksta zakletve odanosti američkoj zastavi i nacionalne himne na ambalaži, a njeni kreatori kažu kako je cilj podstaknuti kupce da slave zajedničke vrednosti slobode i autentičnosti Amerike i Budweisera.
Oslanjajući se na ljubav prema domovini miliona potrošača u Americi, pokušaće nadoknaditi izgubljeno u opasnoj trci sa sve popularnijim craft pivarima koji mu počinju preotimati dobar deo tržišnog kolača. Stoga rebrending ove slavne marke zapravo i ne čudi, kada se zna da se za tim „alatom“ najčešće poseže usled pada tržišnog udela, pojavljivanja nove ili jačanja. Razlog može biti i to što brend nije u skladu s trendovima i jednostavno ga treba osavremeniti i udahnuti mu „novi život“.
Kako kaže Edvin Jurin, PR direktor iz McCanna Zagreb, rebrendiranju se prilazi u trenutku kada se ustanovi da je došlo do zamora i empatije između brenda kakav je danas i dosadašnjih korisnika brenda usled novih socioloških, ekonomskih i kulturoloških trendova na tržištu.
„Ponekad se u korporativnom smislu rebrendiranju prilazi kad kompanija gubi na reputaciji usled objektivno ili subjektivno nastale krize. Ocena o potrebi rebrendiranja uvek je bolna i nimalo lagana. Treba dobro izvagati, tačnije proceniti novo što se potencijalno može dobiti naspram onog starog što se zasigurno gubi ako se odlučite za taj korak˝, kaže Jurin.
Ceo tekst pročitajte na portalu poslovni.hr.