today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Prva Apple reklama koja je promenila svet!

Prva Apple reklama emitovana je 1984. za vreme Superboul takmičenja i dobila je ovacije publike. Ipak, priča o reklami mnogo je zanimljivija od njenog uspeha.
Stiv Džobs je u proleće 1983. godine bio na svojoj prekretnici – ili će postati svetski priznat inovator ili običan IT čudak, koji je pokušao da stvori malo računarske magije. Osamdesetih godina prošlog veka američka kompanija IBM bila je dominantna računarska sila, a Stiv Džobs je smatrao da će budućnost čovečanstva biti siva i grozna, ukoliko se IBM-u neko ne usprotivi. Bio im je potreban novi junak, nova filozofija, koja će se, ne samo usprotiviti IBM-u, nego i korisnicima ponuditi izbor i bolje uređaje.
Bio im je potreban Apple i njegov Macintosh! Stiv Džobs je bio perfekcionista i ništa nije prepuštao slučaju. Znao je da na IBM mora da „udari svim silama“. Za reklamni spot od 30 sekundi angažovao je Ridlija Skota, reditelja koji je u to vreme bio na dobrom glasu zahvaljujući uspehu filma „Blade Runner“. Budžet reklame bio je za to vreme magičnih 750.000 dolara, a snimljena je u Londonu. Statisti su bili pravi skinhedi, koji su po scenariju omamljeni gledali u Velikog Brata sa ekrana, koji im je govorio da će na kraju, ipak pobediti. Veliki Brat je, zapravo IBM, a masu koja ide ka njemu i gleda u njega činili su isti oni ljudi, kojima se ne piše dobro.

Promena je u reklami stigla u vidu atletičarke, koja vitla ogromnim maljem (inače bacačica diska) i na kraju razbija video bim na kojem se emituju poruke Velikog Brata. U priču je ubačena i rečenica iz romana „1984“, koji je 1949. napisao Dordž Orvel. Kompletna ideja reklame bila je, naravno, Džobsova.
Kada je snimljena u produkciji marketinške agencije Chiat/Day, reklama, onako mračna i nesputana, zgrozila je članove upravnog odbora Apple kompanije, koji su odlučili da je ne emituju. Ipak, Stiv Džobs je, uz nesebičnu pomoć Voza, uspeo da plati emitovanje i da je prikaže tokom treće četvrtine Superboul takmičenja, nakon jednog od tačdauna neprikosnovenih Rajdersa.
Publika na stadionu oduševljeno je aplaudirala nakon prikazivanja reklame na stadionskom video zidu, a u direktnom prenosu ju je gledalo blizu 100 miliona ljudi. Vest o reklami prenelo je odmah preko 50 lokalnih TV stanica i sve tri nacionalne TV mreže i o njoj se danima pričalo u radio i TV emisijama.
Džobsova reklama je kasnije proglašena najboljom reklamom ikada snimljenom u izboru nekih od najznačajnijih svetskih reklamnih agencija.

Izvor: Mondo

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!