Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Prigovor savesti – kad reći dosta je bilo, idem?

Odgovornost, savest, moral, reputacija, ugled… česte su reči za retka dela poslednjih decenija, ne samo među PR praktičarima, iako su „Znakovi pored puta“ davno postavljeni i kazuju da „dođe vreme kad se čovek nađe pred mračnim, neprelaznim jazom koji je godinama, polagano i nesvesno, sam sebi kopao. Napred ne može, natrag nema kud. Reči nestalo, suze ne pomažu; sramota ga da jaukne; a i koga da zove? Ne seća se pravo ni svoga imena. Tada vidi čovek da na zemlji postoji samo jedno istinsko stradanje, to je: muka nemirne savesti.”
Andrićeve reči o prirodnim zakonima koji prethode poštovanju pisanih regula i za našu profesiju mogle bi da stoje „uklesane“ u dnevnom podsetniku aktivnosti – od savesti prema sebi samima, do uviđanja postupaka i namera koje (ni)su u skladu sa ličnim vrednosnim i moralnim sudovima.
Ponosni na članstva u strukovnim organizacijama, kakve su nacionalna društva za odnose s javnošću, neretko se mnogi preispituju gde su granice – savitljivosti sopstvene kičme pred poslodavcem, poželjne slike sopstvenog lika u ogledalu, granice lične egzistencije, (ne)slaganja… U lavirintu puteva koji vode ka ličnom ugledu, naizmenično su postavljeni znaci koji podsećaju da je važno znati „kako preživeti“. Važno je i da se osnažimo odgovorima na pitanja „kako živeti“ i kako trajati dok kreiramo reči koje osnažuju (ne)dela onih za čiji račun i na čiji račun preživljavamo u poslovnoj areni. Strukovna udruženja, ali ne jedina, imaju zadatak da to čine.
Odgovoran stav prema vlastitom životu, znanje i veštine potrebni za upravljanje vlastitom životu, ključni su za određivanje ličnih i profesionalnih ciljeva, a kada svako bude znao cilj, odgovor na pitanje „kada reći dosta, idem?“ brzo dolazi. Takve izbore prave naše kolege u svim sektorima, bilo da rade za domaće, međunarodne kompanije, da su zaposleni u javnom sektoru ili da su angažovani u organizacijama civilnog društva. Takve izbore prave i zaposleni koji ostaju bez posla zbog neodgovornog odnosa poslodavaca; takve izbore prave čelni ljudi javne administracije kada odlučuju o sudbini naroda ili budućnosti prirode koja nas okružuje; takve izbore pravimo svi, ali je odgovornost za odluke značajno drugačija. Unutrašnji glas koji nas upozorava da neko možda gleda, neretko ostaje nečujan, ali su zahtevi koje struka i javnost postavljaju sve glasniji i ostaje nam nada da će saglasje ostati važna reč za ljude od reči.
Pritisci su veliki, izbori mali, konkurencija nemilosrdna, kriterijumi različiti, znanje površno, odgovornost zaboravljena, posledice nesagledive… i mogao bi se nastavljati niz bez traženja odgovora. Međutim, iskustvo sa pravim profesionalcima u PR struci mi kazuje da odgovore imaju svi koji su razvili veštine poznate još iz doba Aristotela – govoriti istinu zasnovanu na činjenicama, pokazati dobronamernost i biti blagonaklon i ljubazan. Naravno, nije jednostavno „pomiriti“ lične i kompanijske interese i ciljeve, biti u svakom trenutku svestan sopstvenih i tuđih postupaka, sačuvati i ljude i ideje i procese i aktivnosti od moralne, pravne, poslovne i socijalne neodgovornosti.
U takvoj, složenoj mreži odnosa, „prekaljeni“ PR poslenici uglavnom imaju svetlo sa tri strane na ličnom i profesionalnom putu – doživotno obrazovanje, strukovno povezivanje i svakodnevni rad. Lična savest je najjače svetlo za čvrst korak kroz PR(a)šumu.

Autor teksta: Marija Janjušević, generalni direktor Ninamedia kliping
Izvor: Regionalni newsletter Komunicirajmo, Kliping

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

1,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!