Svesno ili nesvesno, većina nas iz marketinške industrije iz nekih sopstvenih uverenja, a najviše usled odrastanja van digitalnog okruženja, još uvek vari činjenicu da se svet razvija velikom brzinom i postaje sve digitalniji.
Usled neverovatno brzog tempa napredovanja tehnologije i stalnih promena potrošačkih navika, brendovi se suočavaju sa velikim izazovima kako bi bili u toku sa najnovijim trendovima i dostignućima, a ujedno održali korak sa svojim konkurentima.
Napretkom tehnologije na globalnom nivou, promene i pojava novih trendova na lokalnom tržištu biva neminovna. Brendovi se služe različitim strategijama kako bi efikasno dosegnuli i angažovali svoju ciljnu grupu kojoj će ponuditi bar deo “svetskog” kolača, u skladu sa lokalnim vrednostima.
Međutim, iako se godinama priča o tome ko je generacija Z, i dalje na lokalnom tržištu brendovi nisu u potpunosti sigurni kakav stav treba da zauzmu dok (često) bespomoćno traže način da im se obrate, pa vrlo često biraju suprotno – ne obraćaju im se uopšte.
Možda je baš to jedan od razloga zašto brendovi na lokalnom tržištu još uvek odolevaju realnosti – Gen Z je nova potrošačka grupa.
Raznim strategijama i kampanjama targetiramo potrošače 18+, ali se zapravo obraćamo mladim odraslim osobama i ne izlazimo iz zone komfora, upravo iz razloga što Gen Z doživljavamo kao osetljivu generaciju – klasične tinejdžere, zar ne? Iako dobrim delom nisu to.
Hajde onda da se osvrnemo na to zašto bi brendovi u Srbiji trebalo da posvete više pažnje (n)ovoj generaciji.
Pre svega, Gen Z čini značajan deo stanovništva u Srbiji, a što je još važnije – njihova kupovna moć raste kako postaju deo radne snage, pa samim tim uveliko počinju da donose sopstvene odluke o kupovini. Ignorisanje ove demografije nas može dovesti do izostavljanja značajnog dela tržišta, ako ne već trenutno – u bliskoj budućnosti.
Dakle, ako već uveliko ne razmatramo generaciju Z kao novu ciljnu grupu, propuštamo ogromnu priliku. Zašto?
Autorka teksta: Ana Živaljević, Account Manager, Havas Adriatic
Ceo tekst pročitajte u Marketing mreža magazinu.
*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.