Potrošači se vezuju za brendove i prihvataju vrednosti koje taj brend promoviše!

Goran Stupar, Corporate Affairs Senior Expert kompanije HEINEKEN Srbija, govorio je za specijalni dodatak Nedeljnika o društveno odgovornom poslovanju kompanije i koliko potrošači danas cene odgovorne brendove.

Kompanija HEINEKEN Srbija godinama organizuje društvenu akciju “Društo, ko vozi kući?”. Nedavno je Zaječarsko pivo pokrenulo kampanju za otvaranje Narodnog muzeja. Koliko je za Vašu kompaniju važna društvena odgovornost? U kojoj meri je ona ukorenjena u vašu korporativnu kulturu i poslovanje?
Društvena odgovornost jedan je od osnovnih stubova na kojima počiva uspešno poslovanje kompanije HEINEKEN Srbija. Kroz sve naše inicijative, interne i eksterne, težimo da podignemo svest naših zaposlenih, interesnih javnosti, lokalnih zajednica i građana. Prepoznatljivi smo po aktivnostima koje promovišu odgovornu konzumaciju i odgovorno ponašanje u saobraćaju, poput “Društvo, ko vozi kući?”, koju organizujemo na letnjim festivalima, i “When you drive, never drink”, koju sprovodimo kroz univerzitete u Srbiji. Ali pozivamo i građane da svi zajedno damo doprinos zajedničkom cilju, kao što je bio slučaj u velikoj nacionalnoj kampanji Zaječarskog piva “Otvorimo zajedno Narodni muzej” gde smo zahvaljujući potrošačima sakupili 5 miliona dinara za obnovu Muzeja.

Mnoge kompanije za sebe kažu da su društveno odgovorne. Na koji način možemo prepoznati pravo društveno odgovorno poslovanje od obične promocije kompanije?
Za HEINEKEN Srbija, društveno odgovorno poslovanje nisu pojedinačne akcije, već kontinuirane aktivnosti i poslovni potezi kojima se potrošačima i široj javnosti ukazuje na pitanja od šireg društvenog značaja, kao što je važnost odgovornog ponašanja i sprečavanje zloupotrebe alkohola. Cilj ovakve vrste odgovornog poslovanja je i primena naših kompanijiskih vrednosti i upravo je to najbolja reklama za jednu kompaniju. Kompanija HEINEKEN uspostavlja i održava jake veze sa zajednicom kroz međusobnu saradnju u cilju poboljšanja kvaliteta i standarda života svih građana. Nedavno smo potpisali trilateralni sporazum sa Gradom Zaječarom i NVO ZA Česme koji podrazumeva zaštitu i revitalizaciju arteskih česama u ovom gradu koji ih ima više od 50 i gotovo svaka od njih je spomenik ili nečiji legat.

Koliko je važno za jednu kompaniju da ima kvalitetnu strategiju komunikacije, ali i strategiju održivog razvoja, posebno ako govorimo o kompanijama koje imaju više brendova u svom portfoliju?
Sve komunikacijske aktivnosti kompanije HEINEKEN Srbija, kao i svakog brenda iz našeg portfolija, imaju za cilj da promovišu odgovornu konzumaciju, jer mi želimo da budemo odgovorni prema našim potrošačima što je važan deo strategije. Kroz našu globalnu integrisanu strategiju održivosti „Stvaramo bolji svet”, kojom su obuhvaćeni najvažniji projekti kompanije na području društvene odgovornosti, posvećeni smo smanjenju potrošnje vode i njenoj balansiranoj upotrebi, redukciji potrošnje energije kao i smanjenju emisije ugljen dioksida, održivoj nabavci, promovisanju zaštite zdravlja i sigurnosti na radu, kao i odgovornoj konzumaciji alkohola i saradnji s lokalnom zajednicom.

Smatrate li da potrošači danas više cene odgovorne brendove prema prirodi i društvu?
U današanjem digitalnom svetu potrošač lako može da se informiše ali i da digne glas protiv onih koji se ponašaju neodgovorno, pogotovo ako se radi o velikim kompanijama koje su dužne da promovišu pozitivne i humane vrednosti. Kroz sve naše kampanje s potrošačima komuniciramo poruke o društvenim vrednostima i odgovornoj konzumaciji. Potrošači se vezuju za brendove i prihvataju poruke i vrednosti koje taj brend promoviše. Time je veća i naša odgovornost kada šaljemo poruku koju će potrošači prihvatiti.

Kako ocenjujete situaciju u Srbiji kada je u pitanju društvena odgovornost i u kojoj meri je to zaživelo kod domaćih kompanija?
Dolaskom velikih multinacionalnih kompanija koncept društveno odgovornog poslovanja mnogo više dobija na značaju. Samim tim i kod značajnog dela domaćih kompanija primećujemo prisustvo odgovornog poslovanje koji je i kod njih postao veoma važan deo poslovne strategije. Društvena odgovornost je poželjan poslovni ambijent jedne kompanije bez obzira na industrijsku granu poslovanja. Konkurenciju poštujemo i na tom polju, ali mi ostajemo fokusirani na svoje ciljeve i potrebe potrošača.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari