Poslujemo u najpovoljnijem trenutku, jer nam novi kanali olakšavaju rad!

Ljiljana Radosavljević, menadžer korporativnih politika i komunikacija kompanije PepsiCo Zapadni Balkan, govorila je za specijalni dodatak Nedeljnika na koji način globalni standardi utiču na poslovanje kompanije u Srbiji i koliko je danas teško za jednu kompaniju da održi i unapredi reputaciju.

Kompanija Marbo Product deo je globalne PepsiCo grupe. Na koji način globalni standardi utiču na poslovanje kompanije u Srbiji i na samu strategiju komunikacije?
Marbo Product od 2008. godine posluje kao deo multinacionalne kompanije PepsiCo, jednog od globalnih lidera u proizvodnji hrane i pića. Ulaskom u PepsiCo okruženje, dobili smo eksluzivitet da primenjujemo jedinstvene poslovne modele, investiramo u znanje, praksu i procese. To konkretno znači da su naše poslovanje, ali i korporativni komunikacijski standardi, pre svega izraz korporativne kulture koju zasnivamo na PepsiCo poslovnoj filozofiji održivog razvoja „Poslovanje sa svrhom“ i koje je uvek u funkciji poslovne etike. Kada je reč o proizvodima i brendovima, imamo mogućnost da komuniciramo na isti način kao i naši globalno popularni brendovi. Širina i raznovrsnost u pristupu sa slobodom povezivanja sa lokalnim potrebama i navikama potrošača, naše brendove stavlja u zavidnu poziciju.

U eri digitalnih komunikacija, koliko je teško za jednu kompaniju da održi i unapredi reputaciju, posebno ako govorimo o kompanijama koje imaju širok portfolio brendova kao što je PepsiCo?
Poslujemo u najpovoljnijem trenutku. Novi kanali su tu da nam olakšaju rad, a ipak složenost upravljanja mnoštvom informacija zahteva dosta veštine. Zato, bilo da je reč korporativnim temama ili o našim brendovima, veoma pažljivo planiramo prisustvo na društvenim mrežama. Vrednosti koje promovišemo kroz naše kampanje su pozitivne, relevantne za potrošača, usmerene na podršku pojedincima ili zajednici, te na tom osnovu nastojimo i da gradimo našu reputaciju i imidž u javnosti. Pažljivim planiranjem i dobrim monitoringom, kao i ažurnim vođenjem društvenih mreža, održavamo dobar nastup, a time i dobru reputaciju kroz društvene mreže.

Danas je veoma teško izdvojiti kompaniju koja se nije susrela makar jednom sa negativnim komentarima na društvenim mrežama i kriznom situacijom na internetu. Kako vi gledate na negativne komentare na internetu? U kojoj meri one zaista utiču na reputaciju kompanije?
Ako pogledate gotovo sav sadržaj na internetu, bilo da je reč o Facebook stranama, YouTube-u ili komentarima ispod vesti, utisak je da ne postoji ni jedan sadržaj koji je uspeo da izbegne negativan komentar. Svesni smo da će komentara uvek biti, ali je dobro biti prisutan u svakoj komunikaciji koja nam je dostupna. Mi poslujemo savesno i komuniciramo transparentno, u skladu sa ciljevima koje smo sami sebi postavili i koji su veoma ambiciozni. Upravo zahvaljujući tome, nemamo bojazan da će naša reputacija otići u pogrešnom smeru, jer za to ne postoji realan osnov i argument.

Da li, po Vašem mišljenju, zaposleni u kompaniji treba da budu “čuvari” reputacije kompanije u kojoj rade i žive brend i nakon radnog vremena?
Veoma smo ponosni na naše zaposlene, a njih je danas više od 1300 u proizvodnim pogonima u Magliću u Srbiji, u Laktašima u Bosni i Hercegovini, kao i sedištu kompanije u Beogradu. Izazovno je voditi ovako veliki tim, a mi u tome uspevamo, što potvrđuje i činjenica da četiri godine zaredom osvajamo priznanja za Top poslodavca u Srbiji, a od prošle godine i u Bosni i Hercegovini gde je zadovoljstvo naših zaposlenih ključni parametar za ovakvo priznanje.
Verujemo da kada postoji okruženje koje je bezbedno, podsticajno i inkluzivno, okruženje koje motiviše i podržava talente, pruža mogućnosti za usavršavanje, razvija lidere i promoviše žene na menadžerskim pozicijama, uz najviše standarde u pogledu uslova rada, dobijate ambijent u kom zadovoljni zaposleni zaista postaju najbolji čuvari reputacije kompanije.

Koji trend u oblasti komunikacija će, po Vašem mišljenju, obeležite 2019. godinu?
U novim okolnostima komunikacija danas ima drugačiju definiciju i to više nije rezultat pojave novih medija ili alata, već brzine promena sadržaja. Ona je uslovljena i promenama u nivou pažnje publike, koja će do kraja decenije pasti na pet sekundi, što samo ilustruje moć i značaj informacije. Onaj ko bude izlazio iz zone komfora, bude maštovit i hrabar u pronalaženju novih načina da dođe do tih pet sekundi pažnje svoje publike, svakako će biti u prednosti. Suština je u izazovu, osvajanje istih će obogatiti i nas kao kompaniju, ali i naše potrošače.


Oceni tekst

4,20 od 5
Loading...

Komentari