today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Ponovo u igri!

Dok vodi borbu sa nasleđem nekadašnjih vlasnika, Beogradska industrija piva preživljava od proizvodnje u jedinom preostalom pogonu. Agonija Beogradske industrije piva prolazi, ali BIP je još daleko od zelene grane.
Od kako je 2010. država raskinula ugovor o privatizaciji sa litvansko-švedskim konzorcijumom – koji je 2007. kupio preduzeće, i imenovala privremenog zastupnika kapitala, račun firme je odblokiran, proizvodnja podmiruje elementarna potraživanja, a čeka plan za restrukturisanje. Još se vodi borba sa nasleđem bivših vlasnika – desetkovanim pogonima, štetnim ugovorima i krčmljenjem imovine. Udarno tržište BIP-a odavno nije Beograd, već unutrašnjost, kaže Milivoje Draganić, generalni direktor.
Kada su 2007. kupili BIP, Litvanci i Šveđani najavljivali su izgradnju nove fabrike vredne 40 miliona evra, ubeđivali su da je povećana prodaja, obezbeđen izvoz u SAD i EU… Uprkos tim bajkama, proizvodnja je srozana na „bazu” kod „Mostara“, zatvoreni su pogoni u Čačku i Leskovcu, kao i „Dunavgrad” u Krnjači, pa je nestala linija kašastih sokova.
Strani vlasnici oskrnavili su i čuveni žig BIP-a, jer su ga založili za kredit od 1,1 milion evra. Banka je kasnije potraživanja prodala kompaniji sa Novog Zelanda. Protiv tadašnjeg direktora BIP-a, kaže Draganić, podneta je krivična prijava, jer je potpis stavio „bez znanja Upravnog odbora”. Dok sud ne kaže svoje, ugovor je van snage. Ostali su i dugovi jer je firma dospela u minus i blokadu računa. Gubitak iz 2009. od oko 790 miliona dinara smanjen je u 2010. na oko 650 miliona.
BIP-ovu paletu danas čini 12 proizvoda, koji zauzimaju oko pet odsto tržišta, za razliku od vremena SFRJ kada su imali 26 procenata. Sadašnji godišnji učinak od 300.000 hektolitara, uz 100.000 hektolitara sokova, „isplaćuje” obaveze prema dobavljačima i državi i zarade za 540 zaposlenih – oko 40.000 dinara u proseku.
Višak čini 70 „radnika” u zamandaljenoj fabrici u Čačku, ali BIP nema novca za socijalne programe. Preduzeće je u restrukturisanju i ne može da dobije kredit, što se odrazilo i na marketing. BIP-ovi bilbordi ipak nisu sasvim nestali – slogan nove kampanje je „Ponovo u igri”. „Postali smo i sponzor Fudbalskog saveza Beograda i svih liga FSB-a. Procena je da svaki od tih fudbalskih klubova okuplja posredno oko 500 ljudi“, ističe Draganić.
Restrukturisanje će trajati dok se ne nađe strateški partner ili novi kupac, a sada je prioritet stabilizacija proizvodnje i prisutnost na tržištu. „BIP ima perspektivu, nije zaboravljen, ne zaostaje kvalitetom, ali fale pare“, zaključuje Draganić.

Izvor: Politika

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!