today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Pitchevi treba da budu plaćeni!

Aleksandar Mladenović, Marketing Director u kompaniji Zlatiborac, na forumu IZAZOV 2023 biće jedan od panelista na temu „The real (human) cost of pitching„. Tim povodom, za Marketing mrežu govori koliko zaista pitch proces košta kompaniju i da li bi pitchevi trebali da budu plaćeni.

Koliko zaista košta pitch proces kompaniju? 

Ukoliko smo se već odlučili da je neophodno ući u pitch proces, prirodno je da odvojimo vreme za pripremu, jer zreo pristup prilikom organizacije samog procesa može dosta olakšati dalji posao svima i višestruko povećati verovatnoću dobrih predloga. Sa strane klijenta, to su pre svega jasan i koncizan brief, transparentan proces pred svim akterima i maksimalna raspoloživost kreativcima. Dakle, to znači investiciju u kvalitetne podatke koje ćete uneti kao input u proces i investiciju u vreme koje ulažemo u pripremu i prezentovanje procesa vs. aktuelna operativa.

Da li pitchevi treba da budu plaćeni i zašto? 

Da. Svako sa strane klijenta, a pogotovo sa strane agencije, zna da kvalitet materijala sa kojim izlazite pred klijenta zahteva investiciju određenog vremena i kolaboraciju većeg broja kvalitetnih i iskusnih ljudi. To je posebno bitno kod projekata gde klijentu treba što ubedljivije prikazati ideju, dalje razrade i dubinu istih. Međutim, odnos “utešnih” i pobedničkih delova ukupnog budžeta pitch-a treba da bude takav da samo pokriva investiciju u kvalitet materijala kako bi se zadržala agilnost svih učesnika i želja da zaista daju sve od sebe.

Da li bi uvođenje plaćenog pitch procesa uredilo ovu oblast? Šta su očekivanja klijenata? 

Iako duboko verujem da je kvalitetno uvođenje agencijskih kreativaca u materiju prilikom prezentovanja brief-a, kao i odvajanje “utešnog” dela u ukupnom budžetu odvojenom za pitch bitno, ipak nema sigurnosti da ćete time garantovano dobiti bolje predloge. To jeste deo mog dosadašnjeg iskustva i dobre poslovne prakse, ali sa druge strane, bilo je više nego dovoljno primera nekvalitetnog rada agencija iako ste sve ovo obezbedili u startu. Dakle, odluka da li konkretan pitch projekat treba da bude plaćen ili ne i u kom iznosu bitno zavisi od vrste i veličine projekta, kao i od pretpostavljenih ulaganja u pripremu i prezentaciju ideje

Ko bi trebao da uredi ovu oblast?

Klijenti i agencije, dakle zainteresovani akteri u procesu i sa jedne i druge strane. I klijenti i agencije traže određenu sigurnost, budući da investiraju svoje vreme i zaposlene i iskazuju integritet kompanija koje predstavljaju. Na žalost, ima puno primera da se radi kratkoročno, u poslednji trenutak, bez dubljeg razmišljanja, sa obe strane. Jasno je da sve to utiče na vaš kredibilitet na tržištu. Dakle, ukoliko želite da izaberete tim koji će vas pratiti stabilno, sa jasno prezentovanim očekivanjima, investicija u plaćeni pitch proces u dugom roku posmatrano nije velika i može biti baš nešto što vam nedostaje.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!