Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 97

Bitka za kvalitetne zaposlene polako zasenjuje sve druge bitke!

0

Povodom konkursa Mark Awards (powered by PepsiCo), a kako bi dodatno promovisali njihove potencijale i uspehe, uradili smo seriju intervjua sa nominovanima za ova prestižna priznanja. Danas, za naš portal, govori Bojan Stanković, Marketing Specialist i Team Lead u marketing sektoru, Infostud 3.

Šta danas znači REMARKABLE brend?
Remarkable brend ima dobar proizvod koji stalno unapređuje u skladu sa potrebama svojih korisnika, brine o svojim korisnicima, zaposlenima i okolini, ne boji se da ustane u odbranu vrednosti na kojima je zasnovan i  iskren je do bola. Pojasniću malo kasnije zašto mislim da je to tako.

Na kojim poljima se danas biju bitke brendova za srca potrošača?
Čini mi se da bitka za kvalitetne zaposlene polako zasenjuje sve druge bitke, radno mesto postaje ključni proizvod, a zaposleni je taj potrošač čije srce (i um) treba osvojiti.  Zato ne iznenađuje što se sve više marketara preusmerava u employer branding nišu (koja je i mene davno uzela pod svoje). Deficit radne snage postaje dramatičan, naročito se to vidi u IT industriji, a kompanije koje shvataju ozbiljnost momenta čine sve da kreiraju stvarnu vrednost za svoje zaposlene i time se brendiraju kao poželjni poslodavci koji mogu da privuku najbolje talente na tržištu. Nekad su kompanije sa jakim brendovima proizvoda u svom portfoliju mogle nekako da se provuku sa lošijim tretmanom zaposlenih, danas je to sa usponom modernih sredstava komunikacije sve manje moguće, a brend poslodavca lakše nego ikada može da izvrši negativan uticaj na brend proizvoda i same kompanije.

Kako izgleda brend koji privlači i zadržava pažnju savremenog potrošača?
Veliki višebojni logo i slogan koji se rimuje su najvažniji! Šalu na stranu, izdvojio bih četiri stvari za koje mislim da su ključne:

Dobar proizvod – Ako nemate dovoljno dobar proizvod tj. ono što nudite vašim korisnicima, onda nema svrhe pričati o drugim faktorima, a svako privlačenje pažnje lošim proizvodom je kratkog daha.

Dobro korisničko iskustvo – Dobar proizvod još uvek nije garant uspeha, jer je potrebno da bude praćen što besprekornijim korisničkim iskustvom i pažljivim istraživanjem i osluškivanjem potreba korisnika. Korisnik uglavnom u kontakt sa brendom dolazi da bi rešio neki svoj konkretan problem, što mu više od pomoći budete to je veća šansa da će vas doživeti izuzetnim. Ovo su naravno osnove i nisam rekao ništa previše pametno, ali svaki dan se iznenadim koliko brendovi mogu da zanemare te osnovne postulate.

Iskrenost – Ovo je danas postalo važnije nego ikada. Korisnici žele da im se brendovi obraćaju kao ljudi i to kao ljudi koji ne lažu. One dobre stare korporativne floskule iz priručnika za peglanje PR krize su ostale u 20. veku i više ne pomažu. Korisnici kad primete iskrenost daleko su spremniji da oproste greške u vezi sa proizvodom i korisničkom podrškom i ovo sam nebrojeno puta video u svakodnevnom poslu. Mislim da je razvoj društvenih mreža ogolio činjenicu koliko je iskrenost važna i jedina moguća dugoročna strategija. Često se taj razvoj društvenih mreža pogrešno interpretira kroz vizuru generacijskog jaza, pa se danas može čuti da je Fejsbuk za babe i dede, Instagram za roditelje, a Tik-Tok za decu. Međutim, to je u suštini sekundarno. Uspon svake nove mreže ja vidim zapravo kao vapaj korisnika za neposrednijom i što prirodnijom komunikacijom. Tako da ako vaš brend danas otvara Tik-Tok nalog da bi pokušao da prevari neke klince  i predstavi se više kul nego što stvarno jeste, evo odmah da vam kažem ne da nećete uspeti, nego će vam se duplo obiti o glavu.

Hrabrost – Kao što je važno da brend isporučuje neku vrednost korisniku, danas je postalo važnije nego ikad i da sam brend bude zasnovan na određenom setu vrednosti koje zastupa i koje je spreman da brani. Brend mora biti u stanju da kaže da nije za svakoga, da vrednosti na kojima je zasnovan ne mogu da budu podređene prodaji i kao što sam već rekao mora da se predstavlja onakvim kakav stvarno i jeste. Za sve to je potrebna ogromna doza hrabrosti, jer je ovo teren gde se najviše lome tradicionalni obrasci komunikacije.

Na koji uspeh u karijeri ste najponosniji?
Svi projekti su mi kao moja deca! Nakon još jedne nepotrebne šale, izdovojio bih tri projekta koja sam vodio, a koja su mi se u karijeri ispostavila kao prelomna, koja su istovremeno gurala biznis napred i predstavljala važnu priliku za učenje.

Kada smo pokretali brend za poslodavce HRLab.rs imali smo pred nama zadatak da više-manje gotovu paletu proizvoda iz jedne prilično nedefinisane brend situacije pretvorimo u nešto prepoznatljivo.

Sa druge strane, kada smo pokretali Employer Branding Studio, tu smo kretali iz pionirske pozicije zato što smo među prvima počeli da se bavimo ovom nišom, a razvoj proizvoda je tekao paraleno sa koncipiranjem brend asseta (kako bi idealno trebalo uvek i da bude, a retko kada jeste). Takve okolnosti su nam omogućile veliku slobodu u eksperimentisanju, ogroman prostor za učenje, ali i brz tržišni uspeh, tako da uz ponos uvek ostaje i osećaj iskrenog zadovoljstva i želje da svaki projekat uradimo na ovakav način.

I nešto najsvežije, tu je projekat rebrendiranja i repozicioniranja brenda HelloWorld.rs, kao najvećeg domaćeg sajta za zapošljavanje sa najvećim brojem oglasa za posao i inforomacija o IT poslodavcima, koji smo započeli prošle godine. Ovaj projekat se zbog verovatno najizazovnije moguće niše pokazao mnogo težim nego što smo to na početku očekivali. Nakon redefinisanja brend strategije, kreirali smo novi vizuelni identitet i personalizovali brend na novi način. Ovo je naravno automatski proizvelo i potrebu za zahvatima na samom proizvodu, pa smo uz novi unapređeni izgled sajta realizovali i niz unapređenja funkcionalnosti, koja su nam omogućila da osvojimo novu etapu u razvoju biznisa.

Kao što sam već pominjao, brend ne može biti izuzetan ako korisnička podrška nije dobra, ako ne slušamo šta nam korisnici govore, ako nije pokriven maksimalan mogući broj tačaka u kojim korisnici dolaze u kontakt sa brendom, te ako im ne isporučujemo dovoljno vrednosti. Zato smo u okviru projekta uspostavili novu redakciju i višestruko povećali proizvodnju sadržaja, uveli novi sistem organizacije događaja za korisnike koji nam je trajno omogućio nekoliko novih važnih tačaka susreta sa korisnicima, a realizovali smo i najveće domaće istraživanje IT tržišta zapošljavanja koje je donelo mnogo novih uvida korisnih za IT zajednicu. Kroz niz aktivnosti učinili smo sve što smo mogli da stvarno budemo na raspolaganju našim korisnicima u svakom momentu kada smo im potrebni.

Sve ovo smo krunisali proletos kampanjom “Da ti ništa ne promakne“, na kojoj su se sinergetski udružili rezultati svih napora koje smo do tada uložili. I dok je legendarna Branka Petrić u ulozi HelloWorld bake sa bilborda i banera špijunirala najveće domaće IT kompanije i skretala pažnju da se sve najvažnije informacije o IT-ju nalaze na sajtu HelloWorld i da se jednostavno mora biti tamo ako ne želimo da nam nešto važno promakne, metrike su nam jasno pokazale da smo postigli nešto zaista izuzetno. Pri tom ne mislim na one kampanjske vanity metrike kao što su lajkovi i impresije, nego smo ostvarili značajan porast u zacrtanim ciljevima koji predstavljaju samu srž našeg biznisa – širenju korisničke baze, broju poseta sajtu, broju novoregistrovanih korisnika, napisanih recenzija itd.

Sve ovo naravno ne bi bilo moguće bez jednog zaista posvećenog tima ljudi i to me ispunjava ponosom više nego uspeh samih projekata, ali čini mi se da zapravo oni uvek idu ruku pod ruku.

Spisak svih nominovanih dostupan je na sajtu mark-awards.rs

Inovacije su preduslov za održavanje konkurentnosti!

0

Povodom konkursa Mark Awards (powered by PepsiCo), a kako bi dodatno promovisali njihove potencijale i uspehe, uradili smo seriju intervjua sa nominovanima za ova prestižna priznanja. Danas, za naš portal, govori Milena Đorić Gudurić, Direktorka marketinga za tržišta Srbije, Crne Gore i BiH, Mastercard.

U kojoj meri su danas kompanije u Srbiji spremne na inovacije? 
Danas je pritisak da brendovi i kompanije budu inovativni, zaista veliki jer svi bez obzira na veličinu ili oblast svog poslovanja, moramo biti spremni na inovacije koje preduslov za održavanje konkurentnosti. Ipak, ne razumemo inovacije svi na isti način. Neke imaju veze sa upotrebom novih tehnologija i digitalizacijom, ali je suština u načinu nalaženja rešenja, što može biti inovativno na različite načine. Mastercard je tehnološka kompanija za koju su inovacije praktično suština poslovanja, jer se tehnologije razvijaju brzinom savremenog života i stvari koje su danas opšte prihvaćene kao što je recimo beskontaktno plaćanje ili ecommerce, su do pre 10 godina bile veoma inovativne. Danas su uobičajne. Sličan primer je i sa mobilnim plaćanjima – do pre par godina je mogućnost plaćanja mobilnim telefonom bila ideja koja zanima usku grupu ljudi, a danas vidimo ne samo da se povećava interesovanje za njih, već raste i njihovo korišćenje.

Kao konkretne primere inovativnosti brenda, navela bih par rešenja koja doprinose diferenciranju  u digitalnom okruženju – od promene logotipa kako bi bio adekvatniji za nove, digitalne kanale komunikacije do kreiranja sonic brenda, odnosno kratke, prepoznatljive melodije koju korisnici čuju svaki put kada plate Mastercard karticom i koja je za njih na neki način dodatna potvrda da će dobiti isto korisničko iskustvo i nivo sigurnosti kao i na bilo kojoj drugoj tački interakcije sa našim brendom. Bez obzira na obim i formu same inovacije, važno je biti dosledan u njenoj primeni na duže staze, biti spreman na kontinuirano učenje i slušati povratne informacije tržišta. Mi smo zemlja u razvoju što znači da postoji značajan potencijal za inovacije, ali sa druge strane, postoji i ogromna potreba za edukacijom, i to su dva tasa na vagi koje treba dobro izbalansirati kako bi inovacije bile dugoročno održive.

Šta konkretno znači inovativna marketinška komunikacija?
To su hrabre aktivnosti koje uspevaju da se efikasno i pametno izdvoje iz mase, da privuku i zadrže pažnju korisnika,  da ih inspirišu na akciju, i ono najizazovnije – neretko da ih navedu da promene navike. Danas, kada je dostupno mnogo formata i kanala gde vidljivost u velikoj meri zavisi i od budžeta koji se troši na ove aktivnosti, inovativni projekti moraju biti strateški dobro promišljeni, pa možda čak i kontraintuitivni na prvi pogled jer se neće osloniti na sve dostupne vidove promocije ili neće podleći korišćenju istih samo zato što ih koristi konkurencija, već će se fokusirati na ciljanu b2b ili b2c komunikaciju na pravoj tački dodira brenda sa korisnicima. Ono što je najvažnije, inovativna marketinška komunikacija je ona iza koje stoji funkcionalno poslovno rešenje jer samo onda kada postoji realna vrednost koju treba promovisati, tada će „igranje“ marketinškim i komunikacionim alatima biti svrsishodno i primećeno kao autentično kod krajnjih korisnika.

Na primer, za mnoge kompanije, i dalje postoji znak jednakosti između CSR-a i pravolinijskog doniranja sredstava, i to je kratkoročni pristup koji treba menjati, kako bi se menjala percepcija korisnika o dometu i značaju koji imaju akcije svakog od nas pojedinačno. Pametno postavljene inovativne kampanje imaju moć da menjaju svest iz „Šta ja tu kao pojedinac mogu da uradim?“ u „Šta sve ja kao pojedinac želim  da uradim!“ To je cilj projekta Superheroji u okviru kojeg smo NURDOR pretvorili u ecommerce trgovca, dajući toj organizaciji dugoročnu donaciju, koja ima potencijal da unapredi i modernizuje njihov način rada – onlajn platformu za donacije Superhero.rs i modni brend koji je dostupan isključivo na njoj, uz istovremeno inspirisanje građana da se uključe pa je do sada donirano oko 6 miliona dinara za izgradnju i uređenje nove Roditeljske kuće.

Šta danas znači biti REMARKABLE stručnjak?
To je jedna renesansna ličnost – neko ko ne samo barata strogo marketingom i komunikacijama, već i neko ko poznaje analitiku podataka, ko prati tehnološke inovacije, ko poznaje tržišnu utakmicu, ko zamislja buducnost i entuzijasticno pristupa problemima i resenjima; neko ko je spreman da uloži vreme i trud u nadogradnju svojih znanja i neko ko ume da sluša svoje instinkte, svoje saradnike i tržište. To je kompleksna slagalica, ali oni koje je slože se s pravom mogu nazvati – REMARKABLE.

Na koji uspeh u karijeri ste najponosniji?
Posebno mesto u mom srcu i karijeri svakako ima Superhero kampanja, ali sam zaista ponosna na svaku kampanju u kojoj sam učestvovala i dok sa bila na strani kreativne agencije i danas kada sam deo kompanije.Kada izuzmemo kampanje kao takve, u svojoj karijeri sam ponosna na entuzijazam, iskrenost i doslednost sa kojima pristupam svakom novom projektu. Vremenom se pokazalo da je taj pozitivni stav, uz kreativni „mišić“ koji mora kontinuirano da se gradi, tajni sastojak uspešnih projekata koji se pamte. Takođe, ponosna sam što u sebi i dalje gajim dozu oduševljenja i radoznalosti, i to smatram posebnim drajverom u onome što radim.

Spisak svih nominovanih dostupan je na sajtu mark-awards.rs

Komunikacije su upotpunile svet biznisa u svim njegovim aspektima!

0

Povodom konkursa Mark Awards (powered by PepsiCo), a kako bi dodatno promovisali njihove potencijale i uspehe, uradili smo seriju intervjua sa nominovanima za ova prestižna priznanja. Danas, za naš portal, govori Vanja Vagić, Corporate Affairs Manager UBBAI Region, MARS.

Nikome ne može biti dobro dok svima ne bude bolje

0

Povodom konkursa Mark Awards (powered by PepsiCo), a kako bi dodatno promovisali njihove potencijale i uspehe, uradili smo seriju intervjua sa nominovanima za ova prestižna priznanja. Danas, za naš portal, govori Suzana Đorđević, Director, Hemofarm Fondacija.

Kako danas merimo uspeh CSR kampanja?
Uspeh društveno-odgovornih kampanja merimo pozitivnim efektima koje one imaju na ljude, njihov život i zajednicu u kojoj žive i rade. One moraju da pokrenu javnost da o nekoj važnoj temi govori, donesu održive promene, pruže konkretnu pomoć i podršku i uvere ljude da nisu sami i zaboravljeni. I možda najvažnije, dobra CSR kampanja mora da inspiriše i motiviše na humanost, empatiju i solidarnost jer nikome ne može biti dobro dok svima ne bude bolje.

Da li je moguće biti odgovoran prema svom brendu i potrošaču (društvu) u isto vreme?
Naravno da je moguće. Živimo u vremenu gde se granice između svrhe i posla stapaju u jedno, gde je biti odgovoran i činiti dobro – dobro i za biznis. Danas nema uspešnog poslovanja bez društvene odgovornosti, koja se, pre svega, ogleda u odnosu prema zaposlenima, a onda i široj zajednici. Mladi se odavno opredeljuje za društveno-odgovorne brendove dok javnost očekuje od kompanija i njenih lidera da jasno i nedvosmisleno iznose stavove oko najvažnijih društvenih i političkih pitanja. O tome govori i poslednji Edelmanov barometar poverenja ali i jedan od najvećih filantropa, Ričard Brenson.

Da li je moralno stavljati znak jednakosti između “good” i “advertising”?
U knjizi „Šta dugujemo budućnosti” Vilijama Mekaskila, profesora filozofije na Univerzitetu Oksford govori se o „efektivnom altruizmu” odnosno maksimiziranju dobra koje možete da učinite kroz svoju karijeru, projekte, donacije. Živimo u specifičnom istorijskom trenutku, u kome sudbina sveta zavisi od izbora koje danas pravimo a koji značajno mogu da odrede ne samo život naših unuka već i njihovih potomaka. Razni su načini da se čini dobro a „goodvertising“ je tu da pomogne da se dobrom idejom „zarazi” šira populacija i da efekat onog što radimo izazove rezultat koji želimo jer je „goodvertising“ kao sredstvo komunikacije jedno od najmoćnijih „oružja“ za društvene promene. Ono odražava svet u kome živimo ali i ima suštinsku ulogu u njegovom kreiranju. I, što je najvažnije, u njegovom menjanju.

Na koji uspeh u karijeri ste najponosniji?
Srećna sam što radim ono što volim i što sam u prilici da pomažem. Imam privilegiju i da radim sa izuzetnim ljudima i profesionalcima za koje su sve prepreke savladive a problemi rešivi. Posebno sam ponosna na kampanju za borbu protiv depresije „Nesalomivi” jer je ona jedan od najvažnijih i najemotivnijih projekata na kojem sam radila. „Nesalomivi” su humana, iskrena i hrabra kampanja koja je veoma brzo prerasla u pokret koji danas broji više od milion ljudi spremnih da se, zajedno sa nama, bore protiv depresije i stigme i zalažu za solidarnije društvo. Na neki način, ona je i „game changer” jer je uspela da ohrabri ljude da govore o tome kako se osećaju i motivisala ih da pomažu jedni drugima kroz deljenje ličnih iskustava. U vreme kada broj obolelih od mentalnih bolesti raste, obezbeđena je i psiho-socijalna podrška stručnjaka, 24/7, putem besplatne i anonimne SOS linije 0800 001 002, emaila podrska@nesalomivi.rs i društvenih mreža. „Nesalomivi“ su i najnagrađivaniji projekat na kojem sam radila. Najveće priznanje, ipak, je zahvalnost i poverenje ljudi i zajednice u ono što rade Hemofarm fondacija i Hemofarm kompanija kao i saznanje da ste nekome pomogli.

Spisak svih nominovanih dostupan je na sajtu mark-awards.rs

10 stvari koje svaki mali biznis treba da zna o Google Business profilu

Svi mi koji se na bilo koji način bavimo marketingom znamo koliko je online prisustvo danas važno. Međutim, dok veliki brendovi brigu o tome prepuštaju marketinškim agencijama, lokalni biznisi se za svoju promociju mahom moraju postarati sami.

Bez značajnijih promena kod agencija za istraživanje tržišta

U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za marketinška i društvena istraživanja u 2021. godini, a u okviru studije Agency Report, koju Marketing mreža sprovodi poslednjih pet godina.

Burger That Could Not Be

SVET – Ovog leta šumski požari uništili su više od 47.000 hektara zemlje u Valensiji, a angažovano je preko 35 aviona kako bi se požar stavio pod kontrolu. Da bi podržao poljoprivrednike čiji su usevi i sredstva za život uništeni, McDonald’s je lansirao „Burger That Could Not Be“ po ceni od jednog evra, a sav prihod će biti doniran poljoprivrednicima koji su pretrpeli gubitke.

Vreme i industrija u kojoj radimo voli brojke, pa ni CSR segment nije izuzetak!

0

Povodom konkursa Mark Awards (powered by PepsiCo), a kako bi dodatno promovisali njihove potencijale i uspehe, uradili smo seriju intervjua sa nominovanima za ova prestižna priznanja. Danas, za naš portal, govori Damjan Stamenković, Head of Global CSR, Meridianbet.

Uspešnost brendova na digitalnim kanalima nije uslovljena isključivo metrikama!

0

Povodom konkursa Mark Awards (powered by PepsiCo), a kako bi dodatno promovisali njihove potencijale i uspehe, uradili smo seriju intervjua sa nominovanima za ova prestižna priznanja. Danas, za naš portal, govori Jelena Ovuka, Digital Marketing Manager, Atlantic Štark.

Komunikacija je danas sve!

0

Povodom konkursa Mark Awards (powered by PepsiCo), a kako bi dodatno promovisali njihove potencijale i uspehe, uradili smo seriju intervjua sa nominovanima za ova prestižna priznanja. Danas, za naš portal, govori Iva Gajić, Direktor za odnose s javnošću, SBB.

Kako danas merimo uspeh PR-a?
Drago mi je da smo se pomerili od tradicionalnih, kako sada znamo i nesavršenih PR metrika poput AVE, ali mislim da odgovor na vaše pitanje uopšte nije jednostavan. Vrednost PR-a danas nije samo u broju objava, već i u njihovom dosegu i interakciji koju imaju sa ciljanom publikom. Smatram da se upravo u tim dvema rečima krije odgovor na vaše pitanje – koliko smo našim objavama uticali na publiku i pokrenuli je na željenu akciju. Danas kada su mediji svi i sve, često imamo efekte PR-a na mestima koje niko nije mogao da predvidi. Kao bivši novinar posmatram stvari malo drugačije, konstantna prisutnost kod ciljane javnosti je možda jedna od najvećih vrednosti komunikacija danas. Smatram i da je uspeh PR-a kada vaši zaposleni i korisnici ili kupci postanu vaše reklame, odnosno ambasadori brenda. Svakako da se jedna od ključnih parametara dobrog PR-a ogleda, osim u navedenom i u proaktivnosti, ažurnosti i otvorenosti, ali i dobroj meri i etičnosti.

Da li upravo komunikacija danas pravi razliku na tržištu?
Komunikacija je danas sve. Posebno imajući u vidu da nikad brže i intenzivnije komuniciramo i da je period pandemije dodatno uticao na nas kao socijalna bića i našu potrebu za komunikacijom i interakcijom. Mnogi brendovi uspeli su samo zahvaljujući viralnim komercijalnim kampanjama ili otvorenosti za novim načinima komunikacije, upotrebom novih medijskih servisa među prvima u grani. Potvrda toga je i Tik Tok koji je dao šansu svima da podele svoju ekspertizu, da pretvore sebe ili svoje znanje, odnosno uslugu koju nude u medije za milionski auditorijum.

Ipak, kada je reč o proizvodima i uslugama, ne treba da zaboravimo na kvalitet, kada imate vrhunski proizvod, tada dobrim komunikacionim planom možete samo da uvećate njegovu vrednost. Ukoliko kvalitet izostaje i eksperti u komunikacijama ne mogu da dugoročno pruže izvanredne rezultate.

Tri ključna trenda u oblasti komunikacija u 2022.
Komunikacija, još komunikacije i nikad dosta komunikacije (ali, onako kako ja želim). Smatram da iako smo u jednom trenutku želeli da pobegnemo od društvenih mreža i navike stalne dostupnosti svim našim kontaktima, sada živimo novu normalnost, a to je personalizacija contenta koji isporučujemo i primamo. Mislim da je prednost komunikacije koju živimo danas upravo u tome što smo otišli korak dalje – komuniciramo kako želimo, s kim god i kako god mi to želimo, online ili uživo, iz vikendice, stana, kancelarije ili plaže.

Na koji uspeh u karijeri ste najponosniji?
Na veličanstvenu proslavu 20 godina kompanije SBB, na pozitivne i inspirativne priče o našim korisnicima i našim zaposlenima kojima kao telco kompanija menjamo i unapređujemo živote, na priliku da sarađujem sa najboljim PR stručnjacima na Grupnom nivou i što sa 33 godine, kao najmlađi direktor u kompaniji danas učim od Z generacije sa kojima radim. Na ljude!

Spisak svih nominovanih dostupan je na sajtu mark-awards.rs