Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 5

Ivica Skočić preuzima vodstvo agencije McCann Zagreb

REGION – Ivica Skočić postaje novi direktor kreativne agencije McCann Zagreb, nakon 20 godina rada u Coca-Cola HBC Adria. Skočić je tokom svoje karijere pokazao veštine i stručnost u marketingu i prodaji, dokazujući da je kroz sinergiju tržišta marketing ključni sastojak efikasne podrške prodaji i kupcima. Skočić ima iskustva u vođenju velikih timova, razvoju ljudi i provođenju različitih projekata poslovnog razvoja. Poznat po transformaciji prilika u prihode od prodaje i povećanja prepoznatljivosti brenda, kao i po svojoj orijentisanosti prema razvoju talenata, Skočić ima drugačiju viziju za McCann Zagreb.

„Jako sam uzbuđen zbog ovog izazovnog koraka u mojoj karijeri i siguran sam da ćemo zajedno oblikovati perspektivnu i uspešnu budućnost za McCann Zagreb. Želja mi je stvoriti motivisan, osnažen i agilan tim stručnjaka koji su vođeni rezultatima i spremni ponuditi rešenja za svaki problem i priliku. Naša ambicija i zajednički cilj je učiniti McCann Zagreb prvim izborom za naše klijente i partnere u rastu“, najavio je Ivica Skočić, direktor McCanna Zagreb.

KAKTUS All Stars ove godine nagradiće zvezde agencija u regionu

Deseti festival integrisanih komunikacija – KAKTUS 2024 održava se ove godine pod sloganom „Samo oštro“.

Marketing mreža, treći put za redom, dodeliće priznanja najuspešnijim stručnjacima iz agencija u Srbiji i regionu – KAKTUS All Stars.

Cilj KAKTUS All Stars nagrade jeste da podstakne i motiviše stručnjake iz agencija u Srbiji i regionu (Hrvatska, Slovenija, BiH, Severna Makedonija, Crna Gora), ali i ukaže stručnoj javnosti na njihove potencijale, talente i kreativnost. Ovom nagradom, Marketing mreža želi da promoviše profesionalne uzore, ali i da svoj doprinos unapređenju i razvoju kreativne industrije u regionu.

Za razliku od drugih strukovnih nagrada na tržištu Srbije i regiona koje nagrađuju najuspešnije timove i projekte, među kojima su i tradicionalne KAKTUS nagrade, KAKTUS All Stars nagradiće i istaći pojedince iz agencija koji svojim radom, kreativnošću, znanjem i veštinama svakoga dana pomeraju granice na tržištu marketinških komunikacija u regionu.

Nominovani za KAKTUS All Stars priznanja su svi stručnjaci iz agencija u Srbiji i regionu koji prijave svoje radove za tradicionalne KAKTUS 2024 nagrade do 11. oktobra. U formularu za prijavu radova za tradicionalne KAKTUS nagrade, neophodno je precizno navesti imena svih članova tima koji su radili na prijavljenoj kampanji.

U kategoriji KAKTUS RISING STAR nominovani su svi mladi profesionalci iz agencija u regionu, starosti do 32 godine, koji se prijave za takmičenje KAKTUS Talents najkasnije do 25. oktobra. 

Za KAKTUS All Stars nije moguće nominovati se mimo tradicionalnog konkursa za nagrade KAKTUS i KAKTUS Talents.

„Marketing mreža, već punih 10 godina, kroz festival KAKTUS nagrađuje i ističe vrhunske projekte agencija i kompanija, a poslednjih pet godina i timove mladih talenata kroz KAKTUS Talents takmičenje. Kada timovi izađu na binu da im se uruči nagrada za nauspešniji projekat, najčešće po imenu znamo jednu ili dve osobe. Vrlo često uopšte i ne znamo ko stoji iza najuspešnijih kampanja, ko su ljudi koji, svakoga dana pomeraju granice tržišta marketinških komunikacija. Zapravo ne znamo ko su zvezde naše regionalne industrije. KAKTUS All Stars upravo želi da istakne i nagradi najuspešnije pojedince iz agencija koji požrtvovano rade kreirajući na taj način i našu advertising industriju. Sigurni smo da će ova nagrada značajno doprineti kvalitetu i razvoju tržišta u regionu, boljem pozicioniranju stručnjaka u agencijama, ali i da će biti najprestižnije priznanje na tržištu kojim će se dobitnici iz agencija lično ponositi“, rekla je Ivana Parčetić Mitić, osnivač i CEO, Marketing mreže. 

Ove godine nagrade će biti dodeljene u 11 kategorija. Spisak kategorija, kao i kriterijumi po kojima će se odrediti dobitnici KAKTUS All Stars priznanja dostupni su na sajtu KAKTUS ALL STARS.

Libresse kampanja otkrila koja su to sve pitanja koja samo žene čuju

Preko milion organskih pregleda videa brenda Libresse za dva dana otkriva nam da postoji tema koja nije dovoljno obrađena, a tiče se položaja žene u našem društvu. U saradnji sa agencijom Ovation, ovaj brend je otvorio pitanje pritiska na žene kroz očekivanja koja se nameću isključivo njima.

„Što si još uvek singl“, „Kad će deca“, „Ko ti čuva decu dok radiš“, pitanja su sa kojima se gotovo isključivo suočavaju žene, ali ovaj put postavljena su – muškarcima. U kampanji učestvuju sportisti Mihail Dudaš i Čaba Silađi, glumac Dejan Ćirjaković, digitalni kreatori Veselin Zvekić i Aleksa Simić, kao i niz javnosti drugih muškaraca.

Vanja Bahilj, senior kopirajterka ove agencije objašnjava nam zašto baš ova tema: „Postoji razlika u pitanjima koje okolina slobodno postavlja ženama, ne razmišljajući o tome da li su previše intimna, previše direktna, previše slobodna. Ta pitanja se nekada tiču biologije, ali je zapravo društveni kontekst presudan za to što ih čuju samo žene. Čak i kada su neka od njih postavljena u najboljoj nameri, uznemirujuća su i intruzivna. I zato smo hteli da skrenemo pažnju na taj vid nevidljive, ali ipak opipljive diskriminacije.“

Važnije od samih pregleda, za ovu agenciju su stotine komentara žena koje dele pitanja sa kojima su se one suočile u svom domu, na svom poslu i u svom okruženju i to je postalo jasno već u tizer videu.

Sve ovo je pokazatelj da je ovaj fenomen stajao zakopan i neobrađen, a tako je bilo potrebno da se otvori. Libresse je u tome uspeo.

Detangled: Nove besplatne online edukacije od 25. septembra

REGION – Kao i svake godine, u Degordianu leto ne znači pauzu, već vreme za rad na novim Detangled edukacijama i njihovom unapređenju. Sa dolaskom jeseni vraćaju se i besplatne online edukacije, a prvu možete pratiti već krajem ovog meseca.

Detangled se nastavlja održavati besplatno, online, u formatima edukacija i panela, koji se mogu pratiti u stvarnom vremenu na YouTubeu, kada imate priliku postaviti pitanja i ostaviti svoj komentar, ili možete preuzeti snimak i edukaciju odslušati u bilo kojem trenutku ako vam termin održavanja ne odgovara, želite pratiti svojim tempom ili joj se želite vratiti u više navrata.

Teme i dalje pokrivaju područja u kojima je Degordian najsnažniji: marketing, development, HR i preduzetništvo. U sklopu edukacija i panela raspravljaćemo o trendovima, prolaziti najbolje prakse, predviđati trendove, komentisati aktuelnosti u industriji i deliti uspehe i neuspehe, znanja i iskustva.

Prva edukacija ove sezone održaće se u sredu, 25.9.2024. u 16h, a tema su Digitalne inovacije u B2B e-trgovini: trendovi i strategije.

Darko Đoković, CEO Builtta, Degordianove specijalizovane agencije za development, objasniće kako savremene tehnologije i inovativni pristupi transformišu B2B sektor, unapređujući pritom korisničko iskustvo i pričati o važnosti praćenja i implementiranja novosti u svoje e-trgovine, jer se ovde nalazi potencijal za rast biznisa.

Prijave su otvorene na linku.

Raspisan konkurs za regionalnu nagradu KAKTUS Talents 2024!

Deseti, jubilarni, festival integrisanih komunikacija – KAKTUS 2024 održava se ove godine pod sloganom „Samo oštro“ i prvi put dobija regionalni karakter. 

Tim povodom, Marketing mreža raspisuje, šesti po redu, konkurs za takmičenje mladih talenata iz agencija u celom regionu (Srbija, Hrvatska, Slovenija, Severna Makedonija, BiH, Crna Gora) – KAKTUS Talents.

Cilj ovog takmičenja jeste da podstakne i motiviše mlade u kreativnoj industriji, ali i ukaže stručnoj javnosti na njihove potencijale, talente i kreativnost. Pored toga, ovo takmičenje ima humanitarni karakter, a mladi talenti imaće priliku da kreiraju CSR kampanju. 

Na takmičenje mogu da se prijave mladi profesionalci iz agencija u regionu, starosti do 32 godine.

Ove godine mladi talenti pokazaće svoju kreativnost i inovativnost u okviru kategorije Kreativna upotreba medija, odnosno imaće zadatak da odgovore na brief kroz tri kanala komunikacije po izboru (tradicionalne ili online).

Brief će se odnositi na izradu društveno odgovorne kampanje za određeno udruženje, kompaniju ili organizaciju. Naziv organizacije, detalji briefa, kao i sve dodatne informacije biće poznate 4. novembra odnosno na dan briefiranja. Takmičari će imati na raspolaganju 48 sati da odgovore na brief.

Žiri KAKTUS Talents Award čini 15 uglednih profesionalaca iz kompanija, kreativnih, PR i digitalnih agencija, čija imena će biti objavljena u narednim danima.

Prijavljivanje timova otvoreno je do 25. oktobra na sajtu https://kaktus.rs/ i potpuno je besplatno.

IPRA Golden World Awards 18. oktobra u Beogradu!

Beograd će, 18. oktobra ove godine, biti domaćin jedinstvene gala ceremonije – dodele najprestižnijih svetskih priznanja IPRA Golden World Awards (IPRA GWA) – poznatog i kao „Svetski PR Oskar“.

Ovo priznanje svake godine dodeljuje IPRA međunarodni žiri, koga čini 40 komunikacijskih profesionalaca, najboljim kampanjama kompanija, organizacija i agencija, koje su pokazale izuzetnost u profesionalnom smislu, ali i inspirisale promene u svojim zajednicama ili i globalno. Iz Beograda će ove godine titule najboljih otići u više od 25 zemalja!

U susret gala ceremoniji dodele IPRA GWA 2024 priznanja, istoga dana okupiće se komunikacijski profesionalci iz Srbije, regiona i sveta na PR Samitu sa temom „Poverenje je PRioritet!“. Rastuće nepoverenje je globalni problem, sa njim raste i nerazumevanje, pa je uloga i odgovornost komunikacijskih profesionalaca u oblikovanju budućnosti sve veća – obzirom na uticaj koji imaju u formiranju javnog mnjenja.

Oba događaja – i IPRA GWA Gala ceremonija i PR Summit, biće održana u hotelu Metropol Palace, 18.oktobra, a namenjeni su:
– Komunikacijskim profesionalcima svih industrija, institucija i organizacija,
– Komunikacijskim profesionalcima svih generacija,
– Komunikacijskim profesionalcima svih oblasti (integrisane komunikacije, odnosi s medijima, digitalne komunikacije, društvene mreže, korporativne komunikacije, brend komunikacije…),
– Menadžerima/menadžerkama i liderima/liderkama – kojima je komunikacija važan strateški alat u vođenju timova, kompanija, organizacija,
– Preduzetnicima/preduzetnicama – koji se komunikacijom strateški pozicioniraju na tržištu.

Informacije, prijave i kotizacije: https://www.prsummit.rs/

Izašao sedmi broj Marketing mreža magazina, na naslovnoj strani Jelena Fiškuš i Sean Poropat

Marketing mreža objavila je sedmo, septembarsko izdanje magazina, na preko 110 stranica najkvalitetnijih intervjua i autorskih tekstova.

Naslovnu stranu sedmog broja krasi veliki intervju sa Jelenom Fiškuš i Seanom Poropatom, suosnivačima i kreativnim direktorima agencije Studio Sonda, koji govore o svojoj dosadašnjoj profesionalnoj karijeri i izazovima na tom putu, kako je nastala ideja za osnivanje Kreativnog centra, koliku realnu težinu imaju strukovne nagrade u Hrvatskoj, ali i da li ljudi sa naših prostora poseduju kreativni gen.

U ovom broju izdvajamo i Brendovi na Olimpijadi – specijalni dodatak o tome kako su brendovi u regionu podržali svoje sportske timove na Olimpijskim igrama u Parizu.

Povodom 10. jubilarnog festivala KAKTUS, u ovom broju čitajte autorske tekstove istaknutih kreativnih direktora iz agencija u Srbiji, u kojima iznose mišljenja na koji način se razvijala kreativna industrija u prethodnih 10 godina i koje su kampanje obeležile ovaj period. Specijalni dodatak KAKTUS10 kreiran je uz podršku agencije Ovation BBDO. 

U ovom broju izdvajamo i specijalni dodatak o poslovanju agencija u Srbiji u 2023. godini i na koji način je inflacija uticala na industriju – Agency Report. 

U ovom broju Marketing mreža magazina pročitajte, između ostalog, i intervjue i autorske tekstove kompanija OTP banka, PepsiCo, Loreal Adria-Balkan, Yettel banka, Dr. Oetker, Pet Network International, Halkbank Skopje, Zlatiborac, NIS, Hemofarm, kao i agencija Kuća čuvarkuća, Evoke Marketing Agency, smartpoint adria, United Moment i mnogih drugih.

Izdvojili smo za vas i šest kampanja koje su, po izboru naše redakcije, obeležile Q3 2024. godine, a razgovali smo i sa istaknutim marketing i digitalnim stručnjacima iz regiona o tome kakva su njihova očekivanja kada je u pitanju digitalno oglašavanje u 2024. godini.  

Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Agencije za tržišne komunikacije zabeležile pad neto dobiti

U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za tržišne komunikacije u Srbiji za 2023. godinu, a u okviru studije Agency Report, koju Marketing mreža sprovodi poslednjih osam godina.

Nakon poslovno uspešne 2022, a pod uticajem inflacije, prošla godina donela je pad neto dobiti za veliki broj agencija za tržišne komunikacije u Srbiji. Ipak, broj zaposlenih u ovoj grupaciji agencija raste, kao i poslovni prihodi, što ohrabruje da će 2024. doneti ipak bolje poslovne rezultate.

MMS COMMUNICATIONS/PUBLICIS ONE nalazi se na samom vrhu liste po poslovnom prihodu i na trećem mestu po neto dobiti. Ova agencija je u 2023. godini zabeležila rast poslovnog prihoda za 23,26%, kao i stabilan rast neto dobiti za 43,43% i rast broja zaposlenih za 17%. Takođe, treba napomenuti da u je u Agenciji za privredne registre Republike Srbije MMS Communications registrovan kao pravno lice u okviru koga posluje sedam ogranaka, među kojima su i agencije Leo Burnett i Saatchi&Saatchi.

Na drugom mestu po poslovnom prihodu i na 9. po neto dobiti nalazi se agencija NEW MOMENT NEW IDEAS COMPANY. Ova agencija zabeležila je u 2023. pad poslovnog prihoda za 9,34%, ali veliki rast neto dobiti za 160,46%. Broj zaposlenih povećan je za 31,71%.

Sa šestog na trećem mestu po poslovnom prihodu iz 2023. godine popela se agencija FULLHOUSE OGILVY. Ova agencija je u 2023. zabeležila rast poslovnog prihoda od 21,73%, ali pad neto dobiti za 32,37% i rast broja zaposlenih za 6,38%.

Četvrto mesto po poslovnom prihodu pripalo je agenciji REAL GRUPA RGS. Ova agencija zabeležila je u 2023. godini pad poslovnog prihoda za 17,4% i rast neto dobiti za 244,74%. Broj zaposlenih opao je za 12%.

Peto mesto po poslovnom prihodu pripalo je agenciji STUDIO NEXUS, koja je zabeležila rast od 29,99%. Neto dobit povećana je za 1017,79%, kao i broj zaposlenih za 33,33%.

U TOP 10 agencija po poslovnom prihodu iz 2023. godine nalaze se i agencije: SMART VISION, MCCANN BEOGRAD, EXECUTIVE GROUP, OVATION BBDO i CHEIL CENTRADE ADRIATIC. Od navedenih agencija, samo Executive Group zabeležio je rast poslovnog prihoda u 2023. Iako je zabeležila pad od 21,53%, na samom vrhu liste po neto dobiti, petu godinu za redom, našla se agencija OPEN MIND.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana su ukupno 129 pravnih lica koje se primarno bave tržišnim komunikacijama (nudeći, pre svega, uslugu integrisanih komunikacija).

Ukupan poslovni prihod agencija za tržišne komunikacije u 2023. povećan je za 9,79%, dok je neto dobit opala za 11,39%. Broj zaposlenih u agencijama za tržišne komunikacije povećan je za 6,19%.

Detaljnu tabelu sa rezultatima agencija možete naručiti po ceni od 750 evra + PDV putem mejla hello@marketingmreza.rs

Agencije za digitalni marketing prvi put zabeležile pad

U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za digitalni marketing u Srbiji za 2023. godinu, a u okviru studije Agency Report, koju Marketing mreža sprovodi poslednjih osam godina.

Prvi put, od kada sprovodimo ovu studiju, grupacija agencija za digitalni marketing u Srbiji zabeležila je pad po svim finansijskim parametrima. Čak 35 agencija zabeležilo je pad poslovnih prihoda u 2023. godini, a njih 58 i pad neto dobiti. Ovi podaci posebno iznenađuju imajući u vidu konstantan rast ulaganja u digitalno oglašavanje na tržištu Srbije. Da se agencije za digitalni marketing nalaze pod pritiskom inflacije i krize, pokazuje i jako mali broj novootvorenih agencija u 2023. godini, ali i pad broja zaposlenih.

Agencija HTTPOOL našla se na samom vrhu rang liste po poslovnom prihodu i na osmom po neto dobiti. Ova agencija je u 2023. godini zabeležila značajan pad poslovnog prihoda od 89,66%, ali i pad neto dobiti od čak 92,95%. Httpool je u 2023. uvećao tim za 8,82%.

Sa trećeg na drugo mesto na rang listi po poslovnim prihodima popela se agencija NETCONOMY. Ova agencija zabeležila je u prošloj godini rast poslovnog prihoda od 28%, ali i ogroman rast neto dobiti od 69,52%, po čemu se našla na prvom mestu po ovom kriterijumu. Broj zaposlenih povećan je za 13,58%.

Visoko treće mesto pripalo je agenciji SMARTPOINT ADRIA, koja je tokom 2020. godine transformisala svoje poslovanje iz event u digitalnu agenciju. Ova agencija popela se za jedno mesto na rang listi po poslovnom prihodu u odnosu na 2022. godinu. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda od 5,41%, i rast neto dobiti za 6,27%. Tim je uvećan za 8,11%.

NEW MEDIA IDEAS našao se na četvrtom mestu u 2023. po poslovnom prihodu. Ova agencija je prošle godine prihodovala preko 394 miliona dinara i zabeležila rast od 78,05%, kao i ogroman rast neto dobiti za 335,87%.

DEGORDIAN je, u 2023. po poslovnom prihodu, ušao u TOP 5 digitalnih agencija u Srbiji. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda od 57,83%, kao i veliki rast neto dobiti za 105,67%.

U TOP 10 agencija nalaze se i INNOVATIVITY, LOFT 19, SPACESHIP, SMART WEB i GOVIRAL.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovano je ukupno 109 pravnih lica koja se primarno bave digitalnim marketingom, a u 2023. otvoreno je samo dve nove agencije u ovoj grupaciji.

Ukupan poslovni prihod agencija za digitalni marketing u 2023. zabeležio je pad za 41,69%, a neto dobit opala je za 53,52%. Broj zaposlenih u agencijama za digitalni marketing manji je za 2,34% u odnosu na 2022. godinu.

Detaljnu tabelu sa rezultatima agencija za digitalni marketing možete naručiti po ceni od 750 evra + PDV putem mejla hello@marketingmreza.rs

Prva „Poruka u Koci“ poslata je u budućnost

Coca-Cola HBC i Creative Disorder Studio osmislili su i realizovali kampanju „Poruka u Koci“. U ovoj kampanji pokrenuli su jedinstvenu „direct“ komunikaciju, koja će na svoje odredište stići tek za 7 godina.

Ovo je period nakon koga se pojavljuju poslovni izazovi, zamor na radnom mestu, kada počinju da se reevaluiraju ciljevi i kada počne aktivno da se razmišlja o ravnoteži između posla i života.

Praktikanti kompanije su na samom početku svoje karijere, ne znajući, poslali sebi poruku kroz vreme.

U 17 unikatnih Coca-Cola flašica njihove poruke su krenule na put kroz godine i moći će da ih otvore onda kada im možda budu najpotrebnije. I dobiju poruku od mlađih sebe, da ih podseti na sve što su želeli i u šta su na samom početku verovali.

Više o projektu možete saznati na: https://www.cokesummership.com/porukaukoci/