Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 5

Storytelling: povezivanje sinapsi u pripovedanju

0

Počelo je sa zaboravljanjem ključeva. Onda sa pitanjem da li si isključio šPoret, da li će izbiti požar u kuhinji. Polako zaboravljaš rođendane, članove porodice, svakoga dana sećanja se više gube…  Jednog dana sediš na kauču u mrklom mraku. Budiš se, u nepoznatom prostoru, nepoznata osoba ti nudi doručak. Izmaglica je svuda oko tebe. Osećaš prazninu, nedostajanje. Čega? Ne znaš. Strah te je nepoznatog. Sve je nepoznato. Bojiš se. Ne poznaješ taj glas. Zašto je tu?

Usled starenja populacije i nezdravog načina života, prema SZO, trenutno se procenjuje da na svetu ima oko 55 miliona ljudi sa demencijom, dok se očekuje da će se broj obolelih povećati na 139 miliona do 2050. godine. U slučaju demencije, posebno kod Alchajmerove bolesti, dolazi do oštećenja neurona i smanjenja broja funkcionalnih sinapsi, što otežava prenos informacija.

Jedno istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Alzheimer’s Disease, ističe da ljudi često, nakon što zaborave druge aspekte svog života zadržavaju sećanja na svoja zanimanja. To se može povezati s emocionalnim i identitetskim vezama koje su sa profesijom u pitanju, što ih može učiniti manje podložnim zaboravu. Dakle, ono što nam ostaje jasno i čisto o nama samima, gotovo do kraja, je – naša profesija. Do kraja svog života zapamtićeš da si bio marketar, da je to nešto TVOJE. Zamisli da u tom mrklom mraku jedina svetla tačka ti bude bljesak sećanja na nešto što si uradio, čime si pomerio granice i dotakao tuđe duše… I opet ti srce preskoči od uzbuđenja, kao i tada.

Storytelling je umetnost prenošenja priča na način koji angažuje i inspiriše publiku. Pokreće čitavu komunikaciju, kroz bilo koji oblik medija. I nije tako striktno šta sve mora da sadrži od elemenata. Danas u vremenu kopiranja i veštačke inteligencije, generičkih tekstova i priča, najdragocenije što možemo ponuditi je autentična emocija, prenošenje našeg iskustva i dobra priča. Kada se ljudi prepoznaju i povežu sa nečim, konekcija zauvek ostaje. U osnovi, storytelling nam pomaže da razumemo svet oko nas, delimo iskustva i stvaramo zajednice.

Kako storytelling iskoristiti u biznisu?

  • Eksterne komunikacije

Napoleon Hil je rekao „Postoje dve vrste mašte: sintetička mašta vam omogućava da reafirmišete postojeće znanje, a kreativna mašta vam omogućava da sanjate nove ideje i planove. Kreativna mašta je moćna i koristeći je mozak komunicira sa nečim što se zove beskonačna inteligencija. Beskonačna inteligencija vam omogućava da se fokusirate na svoj krajnji plan, odvodeći vas tamo gde želite. Kroz nju doživljavate one  bljeskove ideja za koje se čini da nemaju mnogo smisla. Ako te ideje i slutnje stavite u plan, velika je verovatnoća da ćete uspeti”.

Kako dolazite do kreativne mašte, potrebne za vašu priču? Kako se povezati sa idejom i izvrnuti je naopako? Kako izgleda brainstorming? Da li je ceo tim uključen?

Kojim putem vaša priča dolazi do javnosti? Koju emociju budi? Ko je ciljna grupa?

Šire od toga – zapitajte se kakvu priču govore vaši print i digitalni materijali, skupovi koje organizujete, vaš websajt i sve ostale tačke komunikacije?

  • Interne komunikacije

Ovo zapravo treba da bude tačka 1. U biznisu se često zaboravlja da su naši zaposleni naša prva ciljna grupa, ponekad i najizazovnija. Kao i ostalim ljudima, kapacitet pažnje se smanjio – pa je poruka („buy in“) koja se daje interno često i ključna za uspeh, jer su zaposleni najbolji ambasadori našeg brenda ili željene poruke. Koliko vremena ulažemo u interni storytelling – u uključivanje tima u priču, u zajedničko stvaranje?

Da li se komunikacija koju vodimo može unaprediti? Kako joj dati neki dublji smisao i veći značaj, koji ima širu ulogu u doprinosu sveopšteg boljitka čovečanstvu?

Kako vežbati storytelling – praktični primeri:

  • Neuroplastičnost – probajte da naučite nešto novo (bar par reči nepoznatog jezika, alternativni, novi put s posla do kuće ili novu društvenu igru koja uključuje strateški pristup)
  • „Out of the box“ razmišljanje – prvi pojam koji vidite u svom okruženju povežite i napravite priču u vezi sa nekom od gorućih društvenih tema (npr. stolica i klimatske promene)
  • Korišćenje alata za otvaranje i pokretanje kreativnosti (neki od alata koje interno koristimo su Points of You, kreativna metoda za razvoj koja koristi vizualne i verbalne tehnike za refleksiju; zatim World Café metodologija – strukturirani proces razgovora koji podstiče dijalog i razmenu ideja u opuštenom okruženju).
  • Praksa – neka vam ove stavke uđu u rutinu i bar jednom nedeljno proverite da li ste radili na njima.

Naravno, struktura, vizuelni elementi i poznavanje ciljne grupe kojoj se obraćate za pričanje priče su jako važni.

Ali, ipak je ključno preneti esencijalnu, ljudsku emociju i stvoriti vezu.

I ne zaboravite, za prevenciju Alchajmerove bolesti i očuvanje sinapsi, ključne su: fizička aktivnost (najmanje 150 minuta aerobnog vežbanja nedeljno), zdrava ishrana (Mediteranska dijeta, bez trans masti, prerađene hrane i mnogo šećera) i mentalna stimulacija – neuroplastičnost (čitanje, ukrštenice, društvene igre, održavanje socijalnih interakcija).

Ivana Vasiljević, Regional Marketing Manager, Salveo CEE EAST

 

Kraljevska kampanja Chipsy-Pepsi

Već godinama unazad, Pepsico brendovi Chipsy i Pepsi deluju u sadejstvu; formula je laka – kupiš Chipsy, dobiješ Pepsi na poklon. Nakon više prodajno jakih kolaborativnih kampanja, ovoj komunikaciji rebalo joj je prići perspektive mlađih.

A šta mladi više vole od trepa? Kraljevska pesma za kraljevske brendove “Chipsy Kings”, pa čik da ne uđe u uši i onim malo starijima! zato je ova promocija, koju je sa Pepsicom radila agencija Ovation, „kraljevska“ – jer ko časti, taj je kralj, kako na netu, tako i na TVu, radiju, a najbitnije – za kasom.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Chipsy (@chipsymarbo)

Izvanredni poslovni rezultati kompanije dm drogerie markt u godini jubileja, uz rast od 30,34%

Kompanija dm drogerie markt ostvarila je rekordne poslovne rezultate u poslovnoj 2023/24. godini u kojoj obeležava dve decenije poslovanja na tržištu Srbije. Uz promet u filijalama i online shopu od 38,2 milijarde dinara, rast od 30,34 odsto i investicije u iznosu 1,07 milijardi dinara, dm je ostvario napredak na svim ključnim poljima, učvršćujući još više svoju poziciju u industriji trgovine u našoj zemlji.

Kada je reč o grupaciji dm Austrija i pridruženim zemljama (izuzev Nemačke i Poljske), generisan je ukupan promet od 5,2 milijarde evra, uz širenje prodajne mreže na 1.947 drogerija. Broj zaposlenih u grupaciji veći je od 28.000, a u Srbiji je premašio 2.000.

Lanac dm proširio se na još tri grada u Srbiji – Šid, Loznicu i Bor, te sada posluje u 37 gradova s 131 prodavnicom, dok je distributivni centar proširen za gotovo 50 odsto i sada se prostire na preko 22.000 kvadratnih metara skladišnog i kancelarijskog prostora. U opremanje distributivnog centra i logističku opremu uloženo je preko 208 miliona dinara, kao doprinos bržem i efikasnijem snabdevanju filijala.

„Cilj dm-a je da uspostavi ravnotežu između društvene, ekološke i socijalne odgovornosti. Upravo iz tog razloga, dm zauzima ključnu ulogu u zaštiti prirodnih resursa i klime, uzimajući u obzir interese svih generacija. U celokupnom životnom ciklusu objekata u kojima posluje, dm teži ekološkoj neutralnosti i poseban značaj daje održivoj, energetski efikasnoj gradnji i odgovornom korišćenju građevinskih materijala, upotrebi obnovljivih izvora energije, kao i smanjenju emisija ugljen-dioksida. Zaštita čoveka i njegove okoline u dm-u su prioritet. Shodno tome, a po mogućnosti i premašujući savremena tehnička dostignuća, koriste se ekološki prihvatljivi materijali koji ne sadrže štetne supstance“,  rekao je Branko Basar, rukovodilac Ekspanzije.

Poslovne uspehe u 2023/24. godini propratile su i donacije kompanije dm od ukupno 40,8 miliona dinara novčane i robne vrednosti u već tradicionalnim projektima, kampanjama i darivanjima.

„Ponosni smo što je godina našeg jubileja praćena velikim poduhvatima u kojima smo najširoj zajednici zahvalili na ukazanom poverenju. Posebno nas raduje to što su društveno odgovorne kampanje koje sprovodimo prepoznate u javnosti i što one na neki način predstavljaju našu „ličnu kartu“. Trudićemo se da i dalje podržavamo lokalnu zajednicu i životnu sredinu konkretnim projektima i donacijama onima kojima je pomoć najpotrebnija“, zaključila je Vesna Stojanović, direktorka dm Srbija i Severna Makedonija.

Investicije u digitalne platforme i servise

Jubilarnu godinu drogerijskog lanca obeležili su značajni noviteti – pokretanje dmLIVE formata u okviru aplikacije Moj dm, koja je preuzeta više od 1,3 miliona puta. Na ovoj inovativnoj platformi korisnici imaju priliku da se povežu s brendom slušajući interaktivne prezentacije proizvoda i trendova, kao i razgovore sa stručnjacima. Za verne kupce predstavljene su i nove pogodnosti za kupovinu u dm drogerijama ili online na aplikaciji Moj dm, koja im donosi brojna iznenađenja i kupone.

„Od otvaranja prve drogerije u Srbiji, 2004. godine na Terazijama, dm u kontinuitetu važi za kompaniju koja je mnogo više od brenda, više od prodavnice, više od poslodavca. Takav će ostati i naš pristup u svemu što radimo, s težnjom da i u narednih 20 godina ostanemo omiljeno mesto za kupovinu, stavljajući uvek čoveka u centar našeg poslovanja”, izjavila je direktorka dm Srbija i Severna Makedonija Alexandra Olivera Korichi.

„UVEK POVOLJNO“ – koncept dugoročne cenovne stabilnosti

Jedan u nizu pionirskih poduhvata dm-a u maloprodajnoj industriji bilo je uvođenje dugoročno povoljnih cena koje ostaju iste minimum četiri meseca. Na ovaj način koncept „UVEK POVOLJNO“ doprinosi uštedi novca i vremena na duže staze. Inače, lanac dm u svom asortimanu broji više od 14.500 proizvoda, od čega preko 3.000 zauzimaju visokokvalitetne robne marke koje nose dm oznaku, a kupci među njima izuzetno vrednuju brendove Balea, alverde, dmBio, babylove, Denkmit i druge koje nude identičan kvalitet u svim zemljama u kojima dm posluje.

Niz jedinstvenih događaja u rođendanskoj godini

U proteklom periodu posvećenom velikom jubileju, dm je svojim kupcima poklonio i dva autentična događaja. U aprilu je organizovan dm Feel, manifestacija sajamskog tipa koja je postavila standarde u industriji lepote. U okviru kampanje posvećene ženskom zdravlju, u septembru je održana i prva dmFem konferencija u kojoj su, pružajući vrsne diskusije i korisne savete, učestvovali brojni stručnjaci iz raznih sfera. Kao simbol inspiracije, zajedništva i uspeha, kompanija dm organizovala je i jedinstvenu proslavu jubileja „20 godina zajedno jedni za druge“, u okviru koje je okupila više od 1.000 zvanica iz Srbije i inostranstva.

Zdravlje žena u fokusu

Kampanja Žensko zdravlje u fokusu je drugu godinu zaredom, a dm je kao njen deo početkom 2024. pokrenuo novu kampanju posvećenu borbi protiv menstrualnog siromaštva, u okviru koje je dugoročno dodatno umanjio cene uložaka i tampona Jessa. Kompanija je nastavila i drugi serijal dm Podcasta o zdravlju žena, koji je prošle godine dobio prestižnu nagradu „Kaktus“.

Tradicionalna dm Ženska trka, koja se organizuje u saradnji s Beogradskim maratonom, bila je u znaku humanosti i solidarnosti, pa je za svaku kupljenu kotizaciju kompanija donirala paket uložaka Jessa članicama Specijalne olimpijade iz 16 klubova širom Srbije i Sportskog saveza osoba s invaliditetom Beograda.

Titula omiljenog poslodavca

Osim što se često karakteriše kao omiljeno mesto kupovine, dm se već treći put zaredom nalazi na listi najpoželjnijih poslodavaca na tržištu rada u Srbiji, prema istraživanju Talent X koje sprovodi portal Poslovi Infostud. Godinu jubileja dm je započeo uvećanjem bruto zarada od 15 odsto za sve zaposlene, pored redovne 13. i 14. plate. Kompanija zaposlenima pruža i brojne prednosti koje doprinose njihovom ličnom i profesionalnom razvoju: kurseve, edukacije, kao i pogodnosti koje im olakšavaju balans između poslovnog i privatnog života. Razvojem i uvođenjem sistema poput dmGPT (baziranog na platformi ChatGPT), dm se pozicionira kao lider u segmentu uvođenja veštačke inteligencije u maloprodaji, kako bi što više olakšao rad zaposlenima.

Dovoljno je razloga da godina u kojoj dm proslavlja jubilej, dvadesetogodišnicu poslovanja u Srbiji, ostane upamćena po mnogo čemu: rekordnim poslovnim rezultatima kompanije, jedinstvenim događajima, inovacijama, društveno odgovornim kampanjama – što predstavlja stabilan temelj za uspehe u budućnosti.

Mercator-S podržao regionalno KAKTUS Talents takmičenje!

Kompanija Mercator-S podržala je, šesto po redu, takmičenje mladih talenata iz agencija u regionu – KAKTUS Talents. Konkurs se održava u okviru regionalnog festivala integrisanih komunikacija KAKTUS 2024 by MPC Properties, koji će biti održan 26. i 27. novembra pod sloganom „Samo oštro“.

Cilj ovog takmičenja jeste da podstakne i motiviše mlade u kreativnoj industriji, ali i ukaže stručnoj javnosti na njihove potencijale, talente i kreativnost. Pored toga, ovo takmičenje ima humanitarni karakter, a mladi talenti imaće priliku da kreiraju CSR kampanju.

Na takmičenje mogu da se prijave mladi profesionalci iz agencija u celom regionu (Srbija, Hrvatska, Slovenija, Severna Makedonija, BiH, Crna Gora), starosti do 32 godine. Tim čini dva predstavnika iz iste agencije.

Ove godine mladi talenti pokazaće svoju kreativnost i inovativnost u okviru kategorije Kreativna upotreba medija, odnosno imaće zadatak da odgovore na brief kroz tri kanala komunikacije po izboru (tradicionalne ili online).

Brief će se odnositi na izradu društveno odgovorne kampanje za određeno udruženje, kompaniju ili organizaciju. Naziv organizacije, detalji briefa, kao i sve dodatne informacije biće poznate 4. novembra odnosno na dan briefiranja.

Žiri KAKTUS Talents Award čini 15 uglednih profesionalaca iz kompanija, kreativnih, PR i digitalnih agencija iz Srbije, kao i jedan tajni član – predstavnik socijalnog preduzeća ili udruženja, čija imena će biti objavljena u narednim danima.

Prijavljivanje timova otvoreno je do 25. oktobra na sajtu https://kaktus.rs/kaktus-talents-award-2024/ i potpuno je besplatno.

Pored generalnog sponzora MPC Properties, KAKTUS 2024 festival podržali su i srebrni sponzori kompanije – Forma Ideale, kao i bronzani sponzori NLB Komercijalna banka i 365 Lab, kao i sponzori: Mercator-S, Henkel, SBB, Grand kafa, Frikom, Imlek, Dr. Oetker, dm drogerie markt, Atlantic Grupa – Štark, Ananas E-Commerce, MaxBet, Apatinska pivara i Coca-Cola HBC. Naši dugogodišnji partneri festivala su agencije – Ovation BBDO, Info Media Group, Alma Quattro i DPC Networks, kao i agencije koje su podržale festival – Direct Media United Solutions i Fusion Communications.

Imenovan žiri za dodelu Mark Awards by 1664 Blanc priznanja!

Prestižna Mark Awards dodela godišnjih priznanja, pod generalnim pokroviteljstvom brenda 1664 Blanc, biće održana 29. novembra u Beogradu. Ovogodišnji žiri Mark Awards čini 15 uglednih profesionalaca – direktora kompanija, direktora kreativnih, PR i digitalnih agencija, kao i jedan predstavnik organizatora, odnosno strukovnog medija iz Srbije.

Ove godine žiri će raditi u sastavu – Branka Pudrlja Durbaba, Consumer Area Senior Director, A1 Srbija; Jasmina Stojanov, Managing Director, Nova Communications; Jovan Šarenac, CEO, Maxidom; Katarina Kljajić, Commercial and Business Development Director, Carlsberg Srbija; Marko Carević, CEO, Ananas E-Commerce; Milivoj Đorđić, General Manager – Adria region, smartpoint adria; Nataša Filipović, Managing Director, Ovation BBDO; Nikola Riznić, CEO, Dexpress; Radojka Bošković, Managing Director, McCann Beograd i DRV Agency; Renata Matusinović, Business Executive Officer (BEO) Food – South East Market, Nestlé; Saša Popović, CEO, Vega IT; Sonja Ćetković, CEO, Infostud; Tamara Bekčić, Managing Director & Co-Founder, Chapter 4 PR; Vukašin Cicmil, Regional Sales Director, Beorol i Ivana Parčetić Mitić, CEO, Marketing mreža.

Za predsednicu žirija ove godine izabrana je Nataša Filipović, Managing Director, Ovation BBDO.

Cilj Mark Awards nagrade jeste da podstakne i motiviše marketing i komunikacijske stručnjake iz kompanija u Srbiji, ali i ukaže stručnoj javnosti na njihove potencijale, talente, kreativnost i sposobnost za postizanje vrhunskih poslovnih rezultata i prepoznatljivost brenda.

Za razliku od drugih strukovnih nagrada na tržištu Srbije koje nagrađuju najuspešnije timove i projekte, Mark Awards nagrade biće dodeljene pojedincima za lične poslovne i profesionalne uspehe, odnosno pojedincima koji su ostavili zvezdani trag na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji u prethodnom periodu.

Mark Awards je nagrada kojom strukovni portal Marketing mreža želi da promoviše profesionalne uzore, ali i da svoj doprinos unapređenju i razvoju struke u Srbiji.

Više informacija pronađite na sajtu https://mark-awards.rs/

7 čvrstih razloga zašto da prijavite radove za regionalne nagrade #kaktus2024 by MPC Properties!

Ukoliko se još uvek dvoumite da li da prijavite kampanje za nagrade KAKTUS 2024 by MPC Properties, u nastavku pročitajte 7 čvrstih razloga zašto da odlučite da to ipak uradite. Prijave su produžene do 14. oktobra do ponoći!

1. TRANSPARENTNOST PROCESA
Kompletan proces od prijave radova do objave dobitnika javan je i transparentan! Posebno smo ponosni što smo JEDINI festival u Srbiji, ali i regionu koji nakon dodele nagrada javno na sajtu www.kaktus.rs objavi spisak finalista i dobitnika sa prosečnim ocenama.

2. POZNATA PRAVILA IGRE
Kod nas su pravila jasna i unapred definisana. Mi ne menjamo pravila u toku igre i strogo se držimo Pravilnika koji je javno objavljen na sajtu www.kaktus.rs.

3. KREDIBILAN SASTAV ŽIRIJA
Kako bi se obezbedila maksimalna nepristrasnost i objektivnost, naš žiri čini ukupno 40 vrhunskih stručnjaka iz kompanija, marketinških, PR i digitalnih agencija iz Srbije i regiona. Kada vam kolege iz celog regiona dodele nagradu, ta nagrada najjače sija i ima posebnu težinu.

4. SVAKA KAMPANJA NE DOBIJA!
Da, dobro ste pročitali… Svaka kampanja NE dobija. Kaktus festival već punih osam godina nagrađuje isključivo najbolje i najkvalitetnije kampanje, koje pomeraju granice struke. Ako imaš jasan cilj, ne slušaš druge nego sebe i ne plačeš za propuštenim prilikama nego iz njih učiš, onda je sve moguće. Ukoliko ne osvojite nagradu, osvojićete neprocenjivo iskustvo!

5. KAKTUS KAO SVOJEVRSNA NEW BIZNIS PLATFORMA
Da li ste znali da u publici na dodeli nagrada KAKTUS sedi više klijenata nego agencija? Direktori marketinga i komunikacija preko 300 kompanija iz celog regiona svake godine učestvuje na festivalu Kaktus, koji je postao svojevrsna new biznis platforma. Neka vaše kampanje govore same za sebe i otvore vam vrata za nove poslove i kontakte.

6. PROMOCIJA NAJBOLJIH VAN GRANICA 
Marketing mreža obezbediće promociju najboljih agencija sa festivala KAKTUS 2024 i van granica Srbije i regiona, kroz izdanje publikacije Adbooka i regionalni magazin Marketing mreža.

7. KREATIVNA ARENA
KAKTUS je već 10. godinu zaredom arena u kojoj najbolji u advertising industriji odmeravaju snage i procenjuju kako se kotira njihov rad. Važno je da znaš gde si, da bi znao kuda želiš da ideš!

1664 Blanc generalni je sponzor Mark Awards 2024!

Brend 1664 Blanc, kompanije Carlsberg Srbija, ove godine, generalni je sponzor Mark Awards 2024. Kako navode u kompaniji, Mark Awards jedan je od najperspektivnijih i najvažnijih projekata za razvoj tržišta marketinških komunikacija u Srbiji, pa samim tim i unapređenja položaja marketing i komunikacijskih stručnjaka u kompanijama.

„Ultimativni cilj u svakoj industriji je održavanje i poboljšanje kvaliteta proizvoda, pridobijanje novih potrošača i profit, a pored pomenutog, u kompaniji Carlsberg smatramo izuzetno važnim i događaje i mesta na kojima se nagrađuju pojedinci i kompanije koje svojim radom pomeraju granice, donose novitete na naše tržište, a originalnom komunikacijom i marketinškim pristupom izazivaju sve na tržištu da daju svoj maksimum. Mark Awards je događaj koji upravo tome služi i zato smo želeli da 1664 Blanc, jedna od zvezda našeg porfolija, bude podrška ovom značajnom događaju“, rekao je Ivan Malek, Marketing Manager kompanije Carlsberg Srbija.

„Cilj Mark Awards priznanja jeste da podstakne i motiviše marketing i komunikacijske stručnjake iz kompanija u Srbiji, ali i ukaže na njihove potencijale, talente, kreativnost i sposobnost za postizanje vrhunskih poslovnih rezultata i prepoznatljivost brenda. Mark Awards je prestižno priznanje kojim Marketing mreža želi da promoviše profesionalne uzore, ali i da svoj doprinos unapređenju i razvoju struke u Srbiji. Veliko hvala brendu 1664 Blanc što je prepoznao potencijale i značaj projekta Mark Awards, ali i što aktivno doprinosi razvoju marketinške industrije u našoj zemlji. Pravi lideri oblikuju budućnost!“, rekla je Ivana Parčetić Mitić, osnivač i CEO, Marketing mreže.

Nakon veoma uspešna tri izdanja Mark Awards, i ove godine, Marketing mreža dodeliće priznanja stručnjacima iz kompanija koji su odbacili stare načine poslovanja i odlučili da budu drugačiji. Stručnjacima koji su odabrali da budu izvanredni i da se izdignu iznad kulture istovetnosti – izuzetnim rezultatima. Mark Awards nastavlja da nagrađuje pojedince za lične poslovne i profesionalne uspehe, koji svojim radom ostavljaju trag na tržištu. Nagradićemo pojedince koji inspirišu, motivišu i podstiču da i sami dosegnemo vrhunske rezultate, a što ih i čini izuzetnim.

Na konkurs za nagrade Mark Awards mogu da se prijave svi marketing i komunikacijski stručnjaci iz kompanija u Srbiji, koji smatraju da su svojim radom i delima ostavili trag na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji. Stručnjaci iz kompanija mogu se prijaviti u jednoj od 11 kategorija, lično ili da ih nominuje neko od kolega i saradnika. Nominacije su otvorene do 7. oktobra na sajtu https://mark-awards.rs/

Pored dodele prestižnih priznanja, koja će biti organizovana 29. novembra u Beogradu, Mark Awards će i ove godine biti jednodnevni događaj, sa bogatim sadržajem u vidu panela, radionica, think tankova i masterclassova namenjenim predstavnicima kompanija.

Izabrani predsednici žirija za regionalnu dodelu nagrada KAKTUS 2024!

Konkurs za 10. regionalnu dodelu nagrada – KAKTUS 2024 by MPC Properties otvoren je do 11. oktobra. O tome ko će dobiti ovogodišnje KAKTUS nagrade odlučuje stručni žiri koji čine 40 priznatih i uglednih profesionalaca iz kompanija, kreativnih, PR i digitalnih agencija iz Srbije i regiona. Oni su, između sebe, tajnim glasanjem, izabrali kolege koji će ove godine voditi žiri za dodelu nagrada KAKTUS 2024.

Za predsednika multi-channel žirija izabran je Andreja Nježić, Co-Founder & Creative Director, Creative Disorder Studio, dok je za predsednicu single-channel žirija izglasana Lucija Potočnik, Strategic Planning & Creative Director, Studio Sonda (Hrvatska).

Single-channel žiri ove godine radiće u sastavu: Aleksandar Živanić, Creative Director, Aquarius (BiH); Anja Omerza Devčić, Head of Social, BBDO Zagreb (Hrvatska); Bojana Savić, PR & Digital Manager, MPC Properties; Branka Letica, Executive Division Director for Marketing and Communications, NLB Komercijalna banka; Daliborka Rosić, Marketing Director, Dr. Oetker; Dijana Dretar, Creative Director, 404 (Hrvatska); Divna Peškir, Senior Copywriter, Executive Group; Gal Erbežnik, Executive Creative Director, AV Studio (Slovenija); Goran Radinović, Creative & Art Director, Aritmija (Slovenija); Hrvoje Škurla, Creative Director, PINK MOON (Hrvatska); Ivana Lovrić, Social Media & PR Team Lead, Degordian (Hrvatska); Jelena Ćorsović, Head of Digital, Kreativa an element of Alkemy; Jovana Bradaš, Associate Creative Director, McCann Beograd; Julija Somrak, Creative Director, DROM Agency (Slovenija); Katarina Todosijević, Marketing and PR Director, New Moment New Ideas Company; Lucija Potočnik, Strategic Planning & Creative Director, Studio Sonda (Hrvatska); Maro Pitarević, Creative Director, Real Grupa (Hrvatska); Radoš Vuković, Art Director, Evoke Marketing Agency; Stefan Plavšić, Digital Communications Director, Olaf&McAteer i Vanja Samardžija, Associate Creative Director, Saatchi&Saatchi Belgrade.

Multi-channel žiri ove godine činiće: Andreja Nježić, Co-Founder & Creative Director, Creative Disorder Studio; Eva Gjörek, Creative Director, Agencija 101 (Slovenija); Ivana Ankić, Marketing Director, Coca-Cola HBC; Jan Omahen, Creative Director, Luna\TBWA (Slovenija); Jovana Rađen, Associate Creative Director, Fullhouse Ogilvy; Jure Tovrljan, Creative Director, Pristop (Slovenija); Marin Ostojić, Creative Director, ZOO (Hrvatska); Martina Petrović, Director of Marketing & Corporate Communications & ESG, A1 Srbija; Milan Stojanov, Creative Director, Publicis Group (Severna Makedonija); Milena Kvapil, Creative Director, Ivan Aran Studio; Milica Jelenić, Head of Customer Experience and Marketing, Generali osiguranje; Milica Šljivančanin, Marketing Manager, Henkel Consumer Brands; Nina Tanhofer, Head of Digital Strategy and Innovation, herman&partnerji (Slovenija); Svetlana Kunčer, Head of Integrated Communications Sector, Direct Media United Solutions (Crna Gora); Vanja Činić, Creative Director, Bruketa&Žinić&Grey (Hrvatska); Vanja Luetić, Creative Director, McCann Zagreb (Hrvatska); Vladimir Mitrović, Creative Director, Ovation BBDO; Vladimir Zarić, Chief Marketing Officer, Ananas E-Commerce; Vlatko Mladenović, Creative Director, Polet Group i Žare Kerin, Creative Director, Futura DDB (Slovenija).

Predsednici Žirija rekli su da će, zajedno sa ostalim kolegama, pristigle radove ocenjivati strogo, ali pravično, kao i da će nagrade dobiti isključivo najkvalitetnije kampanje, koje pomeraju granice.

Novina u okviru ovogodišnjeg konkursa za nagrade KAKTUS 2024 je nova kategorija – Podcast. U ovoj kategoriji biće nagrađen najbolji podcast koji donosi drugačiji, svež, edukativan, zabavan sadržaj, a primarni je kanal komunikacije u okviru kampanje.

Takođe, od ove godine radovi će moći biti prijavljeni isključivo u formatu video do 3 minuta, a uveden je i AI disclamer, koji podrazumeva da ukoliko su u okviru kampanje, za kreiranje vizuala ili ideja, korišćeni neki od alata veštačke inteligencije (AI), obavezno je da u prijavnom formularu bude jasno naznačeno na koji način je AI korišćen i u kom procentu u okviru prijavljene kampanje.

Ove godine prijave uključuju kampanje koje su realizovane ili većim delom realizovane u periodu od 1. avgusta 2023. do 1. avgusta 2024. godine.

Nagrade će biti svečano dodeljene na 10. festivalu integrisanih komunikacija – KAKTUS 2024, koji se ove godine održava pod sloganom „Samo oštro“. Festival će biti održan 26. i 27. novembra u Beogradu.

Uslove konkursa, propozicije i kategorije, kao i prijavni formular i Pravilnik o radu žirija, možete pogledati na sajtu www.kaktus.rs.

Zvanični hashtag festivala je #kaktus2024 

MPC Properties generalni je sponzor regionalnog festivala KAKTUS 2024!

Kompanija MPC Properties, regionalni lider u razvoju, izgradnji i upravljanju modernim šoping destinacijama i poslovnim centrima, sa najdužim tržišnim iskustvom i ekspertizom, ove godine, generalni je sponzor 10. jubilarnog regionalnog festivala KAKTUS 2024. Kako navode u kompaniji, KAKTUS je jedan od najvažnijih događaja usmeren na razvoj tržišta marketinških komunikacija u regionu, ali i mesto gde najbolji kreativci i komunikatori, kao predavači, dele informacije o poslednjim trendovima.

„Podržali smo festival KAKTUS, jer verujemo u važnost povezivanja sa kreativnom zajednicom i razmenu ideja koje oblikuju savremeno tržište. Naši (retail) objekti nisu samo prostori, već žive kao brendovi – oni su mesta susreta i inovacija u kojima se kreiraju iskustava i stvaraju emocije za naše posetioce. Sponzorstvom festivala želimo da približimo svoje brendove publici koja može doprineti njihovom daljem razvoju kroz inovativne pristupe u marketingu i komunikacijama“, rekla je Bojana Savić, PR & Digital Manager u kompaniji MPC Properties. 

„MPC Properties je brend koji prati trendove i lider je na tržištu izgradnje i upravljanja modernim šoping destinacijama i poslovnim centrima u jugoistočnoj Evropi. S druge strane, festival KAKTUS već punih 10 godina lider je u edukaciji, ali i u doprinosu razvoja tržišta marketinških komunikacija, a od ove godine prvi put dobija i regionalni karakter. Upravo zato je kolaboracija, dva snažna brenda u svojim oblastima, nekako prirodno došla i dala nam veliki vetar u leđa. Ove godine festival KAKTUS podižemo na viši nivo kako bi postao još snažnija platforma za razmenu stručnog znanja u regionu, trendova koji oblikuju tržište i primera dobre prakse. Verujemo da su upravo ovakve saradnje i razmena znanja ključ napretka advertising industrije u Srbiji i zato veliko hvala kompaniji MPC Properties što je prepoznala potencijale i značaj festivala KAKTUS, ali i što, aktivno doprinosi razvoju marketinške industrije u regionu“, rekla je Ivana Parčetić Mitić, osnivač i CEO, Marketing mreže.

Ove godine, festival KAKTUS by MPC Properties, održava se 26. i 27. novembra u Beogradu pod sloganom „Samo oštro“, a tokom dva dana kvalitetnog programa slavićemo ideje, pojedince, timove, agencije i brendove, ali i istaći snagu regionalne kreativnosti i umrežavanja.

Pored generalnog sponzora MPC Properties, KAKTUS 2024 festival podržali su i srebrni sponzori kompanije – Forma Ideale, kao i bronzani sponzori NLB Komercijalna banka i 365 Lab, kao i sponzori: Mercator-S, Henkel, SBB, Grand kafa, Frikom, Imlek, Dr. Oetker, dm drogerie markt, Atlantic Grupa – Štark, Ananas E-Commerce, MaxBet, Apatinska pivara i Coca-Cola HBC. Naši dugogodišnji partneri festivala su agencije – Ovation BBDO, Info Media Group, Alma Quattro i DPC Networks, kao i agencije koje su podržale festival – Direct Media United Solutions i Fusion Communications.

Vidimo se na Kaktusu. Samo oštro.

Zašto baš Kaktus? Nije lako izabrati ime, jer ime te obeleži. Ali zato kad legne, odmah znaš da je leglo. Tako je bilo i sa ovim, tada novim festivalom. Kaktus živi u možda najgorim uslovima za jednu biljku, sem možda baštenskih ruža iz „Varljivog leta 68-me“, koje Bata Stojković u naletu sve poseče taman kad su procvetale. Ali nije pitanje kome je teže nego ko se u tim svojim teškim uslovima bolje snađe.

A to je kaktus. Jer je otporan, jer cveta jednom godišnje, a cvet koji daje je prelep. Možda nije najlepši na svetu, ali je lep i ono što je još važnije – neočekivan.

Kada smo mu 2015. smišljali ime i vizuelni identitet hteli smo da naš novi advertajzing festival donese baš takvu energiju. Neočekivanu, a prelepu. Nije to bio prvi festival kod nas, ali se osećala potreba za novim. Nije bio ni jedini, ali se osećala potreba za još jednim. Konkurencija je uvek bila jako dobra stimulacija za svako takmičenje i sve koji učestvuju u njemu.

Sećam se da nam je prvi Kaktus proleteo kao malo duži reklamni blok na polovini filma, ali smo i tad osećali da prisustvujemo rađanju festivala koji je „here-to-stay“. Bilo je festivala i pre njega koji su počinjali i gasili se brzo, ali ovaj je nakon „premijere“ samo nastavio da cveta.

Bilo je mnogo novih stvari na našoj festivalskoj sceni koje je Kaktus doneo. Po prvi put je baš ovaj festival „zvanično“, koliko god to zvanično zvučalo, uveo pojam „integrisane kampanje“ kod nas. Tek sa ovim festivalom taj pojam, iako i do tad naravno prisutan, postaje obavezan i počinje da okupira pažnju agencija i klijenata kao ključan za širenje ideje i uspeh jedne dobre kampanje. Naravno, šta tačno znači integrisana kampanja, da li je dovoljno da brojem kanala komunikacije zadovolji tehničke zahteve kategorije ili je sasvim dovoljno da se jedan maestralno urađen kanal ureže svima – ostalo je pitanje i do danas, ali to je tema za neki drugi članak.

Pored integrisanih kampanja i pojedinačnih radova, Kaktus je od starta isticao značaj i doprinos ljudi koji su na kreiranju tih kampanja i učestvovali. Neke od tema samog festivala, a svake godine ga je krasila druga, bile su posvećene baš isticanju važnosti koje pojedinačni, a onda i timski rad svakog od učesnika ima na kvalitet i rezultate jedne kampanje.

Edukativna komponenta festivala je, takođe, bila novost. Po prvi put u okviru festivalskog programa, u Srbiju počinju da dolaze relevantni predavači iz svetske advertajzing i marketing industrije. Ljudi čija smo imena znali ili ne, a na neke od njih možda i naletali na regionalnim festivalima, počinju da gostuju sa svojim predavanjima i kod nas. Drugačiji je osećaj kada slušate kreativne direktore/ke, stratege/škinje, direktore/ke marketinga, pa čak i „cheef happiness officer-e“ (šta god to tačno značilo ostaće misterija zauvek) kako vam predstavljaju uživo projekte i kampanje koje ste do tad guglali. Neki su bili bolji, neki lošiji, zabavniji ili dosadniji, ali bili su tu i bili ste u prilici da ih, po prvi put u svojoj zemlji, čujete uživo i da sa njima popričate u pauzama festivala. Neposrednije. Inspirativnije. Za sve nas.

Žiri Kaktusa vrlo brzo iz lokalnog prerasta u regionalni i opet, po prvi put, imamo mogućnost da našu scenu ne doživljavamo sami, već sad i kroz filter advertajzing komšiluka. Rasprave na žiriranju postaju žustrije, otvaraju se novi uglovi razmišljanja i ono što je najvažnije – polako nestaje nepotrebna mistifikacija, jer počinjemo svi da pričamo otvoreno na istu temu, o istim problemima, taktikama, uspesima, razmenjujući stavove, iskustva i neiskustva na temu kreiranja uspešne kampanje.

Iz godine u godinu Kaktus festival obeležen je napredovanjem. Broj prijavljenih radova svake godine raste, a kvalitetne i nagrađivane kampanje počinju da potpisuju i nove, mlađe agencije na tržištu, što je jako važno za napredak cele industrije. Kaktus festival je postalo mesto gde vrlo lako vidiš koliko si dobar, a koliko ne, a i mesto na koje želiš sledeće godine da dođeš još bolji.

Kada sam birao način na koji ću pisati o Kaktus festivalu, shvatio sam da se danas možda mnoge stvari u festivalskoj dinamici kod nas podrazumevaju, ali da nije loše podsetiti se kad i kako je počelo.

Sada je na redu 10., jubilarni, i da ne bi prekidali tradiciju cvetajućeg Kaktus napredovanja, naš festival po prvi put postaje regionalni. To je velika i lepa stvar, i prava prilika da se zapliva malo dublje u nove vode i razmene iskustva sa kolegama iz regiona, njihovim industrijama i brendovima.

Vidimo se na Kaktusu. Samo oštro.

Za Marketing mreža magazin tekst napisao:
Vladimir Mitrović, Creative Director, Ovation BBDO