SVET – Predloženo spajanje američkog Omnicoma i francuskog Publicisa, koje je trebalo rezultirati stvaranjem najveće svetske marketinške i PR kompanije, vredne čak 35 milijardi dolara, opozvano je jer su obe kompanije bile suočene s prevelikim izazovima na tom putu.
Sporazum, dogovoren u aprilu prošle godine da ojača položaj te dve agencije u digitalnoj eri, nije uspeo zbog brojnih problema, od njihovih kompleksnih poreznih struktura do različitih poslovnih kultura.
„Nije u pitanju bio samo jedan faktor. Mnogo je složenih pitanja koja nismo rešili. U obe kompanije postoje snažne korporativne kulture koje su otežavale postizanje sporazuma. Nije bilo jasnog cilja na vidiku, ni kapitala da bismo se nosili s tehnoloških silama oko oglašivačkog poslovanja“, rekao je izvršni direktor Omnicom grupe John Wren.
Otkazivanjem sporazuma o spajanju, te dve kompanije zapravo su prepustile svoju potencijalno dominantnu poziciju trenutnom svetskom lideru u marketinškom i PR biznisu – WPP-u.