today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Održan prvi Vip poslovni forum o porodičnim firmama

Prvi Vip poslovni forum “Porodične firme – stub razvoja ekonomije Srbije”, u organizaciji agencije za odnose s javnošću Chapter 4, a pod generalnim pokroviteljstvom kompanije Vip mobile, održan je juče u Beogradu. Forum okuplja mnogobrojne privrednike i vlasnike kompanija iz Srbije, ali i predstavnike državnih institucija, profesionalnih udruženja i nevladinih organizacija i medije, koji, tokom celodnevnog skupa imaju priliku da razmene stavove, iskustva i praktične predloge kako da se poboljša status porodičnih firmi.

“Podaci da 60 odsto firmi u Srbiji posluje manje od 20 godina i da više od polovine ima manje od 10 zaposlenih su alarmantini i ukazuju na to da je porodični biznis u Srbiji zapostavljen i da nije uspeo da obezbedi održiv razvoj. Zato smo svi mi danas tu da podržimo vlasnike i menadžere da na nov način sagledaju svoju firmu, upravljanje, poslovne izazove i nastup na domaćem i stranim tržištima, a predložićemo i kako da svoje poslovanje organizuju po najsavremenijim standardima,” rekao je Dejan Turk, direktor Vip mobile otvarajući skup i dodao da ova kompanija s velikim entuzijazmom podržava projekat “Porodične firme” jer prepoznaje, s jedne strane, njegov kvalitet i inovativnost, a s druge – realnu tržišnu potrebu da se situacija promeni na bolje.”

Kroz predavanja i panel diskusije, učesnicima Foruma su se obratili stručnjaci s višegodišnjim iskustvom u uspešnom upravljanju i razvoju porodičnih firmi.
Teme, koje su prepoznate kao najvažnije prema rezultatima istraživanja o statusu porodičnih firmi, pa tako i najzanimljivije u izlaganjima na forumu, bile su selekcija kadrova i odabir naslednika, privlačenje investitora, odnose između članova porodice, izazovi koji stoje pred porodičnim firmama i merama koje država može da preduzme kako bi pomogla unapređenje porodičnih firmi.
Svoja profesionalna znanja i iskustva o razvoju porodičnih firmi preneli si vlasnici uspešnih porodičnih kompanija iz Srbije – AMC Afrodite Mode Collection, Greent, Mikroelektronika, Sirogojno Company, zatim Udruženje poslovnih žena, Unija poslodavaca, Privredna komora Beograda, IFC (Svetska banka)…
“Porodično preduzeće je glavni preduzetnički model u zemljama u tranziciji. S obzirom da smena generacija porodičnih firmi u regionu bivše Jugoslavije nije ni počela, zapravo nemamo ni pravo znanje, ni iskustvo kada su u pitanju menadžment, pravni okviri, poreska politika, psihologija” – rekao je dr Jaka Vadnjal, profesor na GEA Collage – Fakultet za preduzetništvo, u Piranu u Sloveniji.

“Čuli smo statistiku: svega 20 odsto porodičnih firmi preživi 50 godina i doživi treću generaciju, o čemu se veoma malo zna kod nas. Verujem da će ovakvi skupovi – edukacijom i razmenom iskustva, pomoći opstanak kompanija. Statistika pokazuje da porodične firme čine čak 70 odsto ukupnih firmi širom sveta; one su poslodavac koji zapošljava 60 odsto svih zaposlenih na svetu i otvaraju čak 75 odsto novih radnih mesta. Ovo najbolje ilustruje koliko je važno za svaku državu da pruži podsticaj porodičnim firmama za osnivanje i razvoj, kao poželjan i potreban model – pravi stub ekonomije Srbije” – rekla je Tamara Bekčić, direktorka agencije Chapter 4.

Nakon istraživanja o statusu porodičnih firmi, ovo je drugi korak, a tokom proleća i jeseni sledi nekoliko regionalnih Vip radionica na kojima će se takođe govoriti o specifičnim teškoćama sa kojima su suočene porodične firme u Srbiji, ali i o modelima za prevazilaženje tih izazova. Veoma je važno da je ova tema otvorena i da smo o njoj počeli intenzivnije da razgovaramo, zaključak je današnjeg Vipovog poslovnog foruma: Porodične firme – Stub razvoja ekomomije Srbije.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!