Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Održan prvi Vip poslovni forum o porodičnim firmama

Prvi Vip poslovni forum “Porodične firme – stub razvoja ekonomije Srbije”, u organizaciji agencije za odnose s javnošću Chapter 4, a pod generalnim pokroviteljstvom kompanije Vip mobile, održan je juče u Beogradu. Forum okuplja mnogobrojne privrednike i vlasnike kompanija iz Srbije, ali i predstavnike državnih institucija, profesionalnih udruženja i nevladinih organizacija i medije, koji, tokom celodnevnog skupa imaju priliku da razmene stavove, iskustva i praktične predloge kako da se poboljša status porodičnih firmi.

“Podaci da 60 odsto firmi u Srbiji posluje manje od 20 godina i da više od polovine ima manje od 10 zaposlenih su alarmantini i ukazuju na to da je porodični biznis u Srbiji zapostavljen i da nije uspeo da obezbedi održiv razvoj. Zato smo svi mi danas tu da podržimo vlasnike i menadžere da na nov način sagledaju svoju firmu, upravljanje, poslovne izazove i nastup na domaćem i stranim tržištima, a predložićemo i kako da svoje poslovanje organizuju po najsavremenijim standardima,” rekao je Dejan Turk, direktor Vip mobile otvarajući skup i dodao da ova kompanija s velikim entuzijazmom podržava projekat “Porodične firme” jer prepoznaje, s jedne strane, njegov kvalitet i inovativnost, a s druge – realnu tržišnu potrebu da se situacija promeni na bolje.”

Kroz predavanja i panel diskusije, učesnicima Foruma su se obratili stručnjaci s višegodišnjim iskustvom u uspešnom upravljanju i razvoju porodičnih firmi.
Teme, koje su prepoznate kao najvažnije prema rezultatima istraživanja o statusu porodičnih firmi, pa tako i najzanimljivije u izlaganjima na forumu, bile su selekcija kadrova i odabir naslednika, privlačenje investitora, odnose između članova porodice, izazovi koji stoje pred porodičnim firmama i merama koje država može da preduzme kako bi pomogla unapređenje porodičnih firmi.
Svoja profesionalna znanja i iskustva o razvoju porodičnih firmi preneli si vlasnici uspešnih porodičnih kompanija iz Srbije – AMC Afrodite Mode Collection, Greent, Mikroelektronika, Sirogojno Company, zatim Udruženje poslovnih žena, Unija poslodavaca, Privredna komora Beograda, IFC (Svetska banka)…
“Porodično preduzeće je glavni preduzetnički model u zemljama u tranziciji. S obzirom da smena generacija porodičnih firmi u regionu bivše Jugoslavije nije ni počela, zapravo nemamo ni pravo znanje, ni iskustvo kada su u pitanju menadžment, pravni okviri, poreska politika, psihologija” – rekao je dr Jaka Vadnjal, profesor na GEA Collage – Fakultet za preduzetništvo, u Piranu u Sloveniji.

“Čuli smo statistiku: svega 20 odsto porodičnih firmi preživi 50 godina i doživi treću generaciju, o čemu se veoma malo zna kod nas. Verujem da će ovakvi skupovi – edukacijom i razmenom iskustva, pomoći opstanak kompanija. Statistika pokazuje da porodične firme čine čak 70 odsto ukupnih firmi širom sveta; one su poslodavac koji zapošljava 60 odsto svih zaposlenih na svetu i otvaraju čak 75 odsto novih radnih mesta. Ovo najbolje ilustruje koliko je važno za svaku državu da pruži podsticaj porodičnim firmama za osnivanje i razvoj, kao poželjan i potreban model – pravi stub ekonomije Srbije” – rekla je Tamara Bekčić, direktorka agencije Chapter 4.

Nakon istraživanja o statusu porodičnih firmi, ovo je drugi korak, a tokom proleća i jeseni sledi nekoliko regionalnih Vip radionica na kojima će se takođe govoriti o specifičnim teškoćama sa kojima su suočene porodične firme u Srbiji, ali i o modelima za prevazilaženje tih izazova. Veoma je važno da je ova tema otvorena i da smo o njoj počeli intenzivnije da razgovaramo, zaključak je današnjeg Vipovog poslovnog foruma: Porodične firme – Stub razvoja ekomomije Srbije.

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!