SVET – Brand Finance objavio je novi izveštaj za 2018. godinu o najvrednijim kompanijama Brand Finance Global 500. Amazon je iza sebe ostavio glavne konkurente Apple i Google, te je tako ovaj div e-trgovine zapečatio svoju poziciju najvrednijeg brenda na planeti, s godišnjim rastom od 42%, i vrednošću od 150,8 milijardi dolara.
Amazon je sada najveća internet kompanija na svetu u smislu prihoda, i to nakon što se uspešno proširio u polja cloud infrastrukture i elektronike. Apetit ove kompanije za širenjem ni u kom slučaju nije zastao, i očekuje se da će i dalje snažno rasti, pogotovo nakon prošlogodišnjeg preuzimanja Whole Foods lanca za neverovatnih 13,7 milijardi dolara.
Apple se zadržao na poziciji broj dva s vrednošću brenda procenjenom na 146,3 milijarde dolara, ali se smatra da verovatno dugoročno neće predstavljati pretnju po Amazon, pre svega zbog preterane zavisnosti do prodaje samo jedne linije proizvoda – iPhone-a.
U međuvremenu, Google je pretrpeo pad sa prvog na treće mesto, uz razočaravajući rast brenda od tek 10%, na 120,9 milijardi dolara. I ovde je usporavanje ponajviše uslovljeno prevelikim oslanjanjem na određene sektore, kao što je online oglašavanje.
Pet top pozicija na listi čine i Samsung (92,3 milijardi dolara) i Facebook (89,7 milijardi dolara), i ovo je prvi put da svih pet top pozicija na svetskoj lestvici drže tehnološke kompanije.
Više informacija pročitajte u izveštaju OVDE.