Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti!

Oglašavanje

spot_img

ISPRATI

Nove tehnologije transformišu potrošačka iskustva

Violeta Kovačević, CEO, Mercator-S govorila je za Mark Club na koji način nove tehnologije transformišu potrošačka iskustva.

Mercator-S je prošle godine postao deo Fortenova grupe. Šta to konkretno znači za potrošače, a šta za vaše zaposlene?

Fortenova grupa je najveća regionalna kompanija. Posluje u pet zemalja i ima više od 100 poznatih regionalnih brendova. Posvećena je unapređenju svojih poslovnih operacija u svim poslovnim segmentima koji uključuju 29 proizvodnih postrojenja, 2.500 maloprodajnih objekata, kao i radno okruženje za svojih 45.000 zaposlenih.

Fortenova se 2021. formalno pridružila UN Global Compactu, najvećoj svetskoj inicijativi za održivi razvoj i korporativnu održivost. Time je postala deo velike zajednice od 18.000 članica u 162 zemlje sveta, koje su se obavezale na poštivanje UN Agende za održivi razvoj do 2030. U skladu s tim, sproveli smo niz aktivnosti i inicijativa sa pozitivnim uticajima na svim tržištima na kojima poslujemo. Ti su se uticaji osetili i izvan naše organizacije (među našim kupcima, klijentima, poslovnim partnerima i u lokalnoj zajednici).

Jedna od bitnih inicijativa koju treba pomenuti jeste i regionalni projekat Digitalizacije poslovanja, koji Fortenovu svrstava u red inovativnih kompanija, koji će integrisati informacione tehnologije u ključne segmente svog lanca vrednosti. Za sve nas to znači mnogo, jer će dobavljači, naši kupci, ali i mi zaposleni, imati koristi od toga.

Integracija u jednu takvu organizaciju znači da smo dobili stabilnog vlasnika, koji nam nudi značajan know-how i prostor za dalji razvoj kompanije Mercator-S. Integracija u jedan tako veliki sistem će nam obezbediti novi investicioni ciklus, i upravo zbog toga nastavljamo sa strategijom razvoja i širenja maloprodajne mreže u Srbiji, i ulaganjima u razvoj logističkih kapaciteta. Za Mercator-S je ključno da će, unutar Fortenova grupe, biti deo najveće maloprodajne mreže u regionu, što podrazumeva i jačanje stabilnosti lanca nabavke i pozitivan uticaj na dobavljače, kroz mogućnosti za dalji razvoj njihove delatnosti i brendova. Mercator-S će i ubuduće biti fokusiran na stratešku saradnju sa lokalnim dobavljačima, a ova integracija će doprineti rastu i razvoju poljoprivrede i prehrambeno-prerađivačke industrije, i to ne samo u Srbiji, nego i u celom regionu.

S obzirom na brze promene, nove tehnologije i sve zahtevnije potrošače, kako vidite budućnost ritejl industrije?

Razvoj novih tehnologija nesumnjivo će transformisati potrošačka iskustva u kupovini, ali način na koji ritejleri budu na njih regovali i kretali se kroz te promene, odrediće budući poslovni model maloprodaje i način na koji kupujemo. Postoje tri teme koje će definisati ritejl industriju u budućnosti – upotreba „big data“, kako olakšati kupcima da žive zdravije i održivo poslovanje.

Očekivanja potrošača svakodnevno rastu, a zajedno sa njima menja se i perspektiva iz koje svi mi, ili bar većina, posmatramo svet u kojem živimo. Ova paradigma je odlično objašnjena na primeru tzv. blue dot customer. Svako od nas je nekad, dok je putovao bio u situaciji da se orijentiše uz pomoć velike papirne mape. I kada uzmete mapu, šta je prva stvar koju treba da uradite da biste mogli da je koristite – da locirate gde se nalazite. Tek tada možete da vidite gde i kako dalje. I takav pogled na svet je svima nama stvarao osećaj da smo mi jedna mala tačka na ovoj planeti i da je naš zadatak da pronađemo svoje mesto i da dalje prilagođavamo kretanje u odnosu na okruženje.

Kako je danas? Vi danas kad otvorite Google Maps na telefonu, na sredini ekrana se pojavi plava tačka koja pokazuje vašu aktuelnu lokaciju. I šta se dešava kada se pomerate? I dalje ste u centru. Okruženje se prilagođava vama. Ceo svet je prikazan iz vaše perspektive. Danas se ljudi na taj način ponašaju i drugim oblastima života, naročito u kupovini. Tu sve mora da bude prilagođeno potrebama potrošača i njegovoj perspektivi. Potrošači od nas očekuju da prepoznamo gde su, odnosno, putem kog kanala obavljaju kupovinu, šta su njihove trenutne potrebe i ono što je ključno da predvidimo – šta će želeti u budućnosti. Zato je digitalizacija biznisa, u smislu analize potreba i potpunog prilagođavanja kupcu, kao što je to npr. uradio Google, budućnost retail biznisa.

Da li će online korpa u nekom trenutku potpuno zameniti offline kupovinu i kada to možemo da očekujemo?

Pandemija je globalno i lokalno ubrzala rast e-trgovine, ali ipak verujem da će ovaj deo Balkana zasigurno još neko vreme uživati u odlasku u komšijsku prodavnicu. Tehnologija i okruženje se menjaju sve brže, mnogo faktora utiče na to u kom pravcu ćemo se kretati, i zato mislim da će agilnost biti ključna za razvoj trgovine u budućnosti. Upravo zato smo mi odabrali omni-channel strategiju, sa ciljem da budemo sveprisutni, i da u svakom trenutku budemo tamo gde je i naš kupac. Zato pažljivo osluškujemo tržište i na sve veći broj online porudžbina, koje kontinuirano beležimo iz meseca u mesec, odgovorićemo kreiranjem ultra modernog web shopa kao podršku našem rastu u ovom segmentu. Ponosni smo i na ceo naš IDEA online tim, koji je prepoznala i E-commerce asocijacija Srbije, i IDEA online prodavnicu nagradila priznanjem „The most innovative retail chain“ u okviru Hot Spot eCommerce Awards.

U kojoj meri je tržište maloprodaje u Srbiji razvijeno?

Srbija ima veliki udeo tradicionalne trgovine. Čak i za region Centralne i Istočne Evrope udeo tradicionalne maloprodaje u Srbiji još uvek je veoma visok. Prema izveštaju Euromonitora, on iznosi 53%, dok je na primer u Hrvatskoj 24%, a u Sloveniji 9%. Pred nama je, definitivno, vreme velike konsolidacije maloprodaje, i u tom periodu će najveći trgovinski lanci, odnosno organizovana trgovina, preuzeti znatno veću ulogu nego što je ima danas. Tako je bilo u svim razvijenim zemljama u svetu, pa verujem da će tako biti i kod nas.

Šta za Vas znači REMARKABLE poslovni uspeh?

Mislim da za REMARKABLE poslovni rezultat možemo smatrati onaj koji je dobar i za kompaniju koja ga je kreirala, ali i za zajednicu u kojoj je taj rezultat stvoren. Danas je neophodno da moderna kompanija svoje poslovanje gradi kroz “core business” delatnosti, kroz digitalnu transformaciju, i razvoj ljudi i kulture, ali je vrlo važno da to radi na način da bude društveno odgovornija i ekološki svesnija.

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!