Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Neophodno je pružiti podršku mladim ljudima da postanu veliki profesionalci!

Kompanija SBB ove godine Zlatni je sponzor festivala KAKTUS 2022 i ujedno sponzor četvrtog po redu takmičenja mladih talenata iz agencija u Srbiji – KAKTUS Talents. Tim povodom, razgovarali smo sa Minjom Jugović Janjić, Direktorkom sektora za marketing i komunikacije, kompanije SBB i predsednicom ovogodišnjeg KAKTUS Talents žirija.

Kompanija SBB podržala je KAKTUS Talents takmičenje koje se organizuje u okviru festivala KAKTUS 2022. Koliko je za Vašu kompaniju značajno da podržite jedan ovakav projekat?
Kada dolazite iz kompanije koja je 20 godina unazad menjala način na koji svi mi komuniciramo ili koristimo telekomunikacione usluge, bilo da ste SBB korisnik ili ne, jasno je da vidimo naše mesto na svim ključnim mestima u društvu na kojima mladi ljudi imaju priliku da predstave svoje inovativne ideje, da se čuje njihov glas i da zajedno sa drugim članovima zajednice naše društvo učine sutra boljim. KAKTUS je svakako jedan od takvih festivala i zbog toga sam ponosna da smo deo upravo ovog projekta Marketing mreže.

Kao kompanija, ali mogu da kažem i za tim komunikacija čiji sam deo više od 7 godina, uvek smo davali prilike mladim talentima, puštali ih da se razvijaju i danas su oni uspešni brend menadžeri, kreativci, a sličnu praksu primenjujemo i u drugim delovima kompanije gde imamo primere juionira koji su nakon 10 ili više godina izrasli u direktore sektora sa zavidnim poslovnim rezultatima. Zato smatram da je jako važno ulagati u obrazovanje, deliti znanje i iskustvo i pružati podršku mladim ljudima da postanu veliki profesionalci.

U kojoj meri su mladi talenti važni za razvoj kompanije? Kako ih privući i zadržati u kompaniji?
Za nas su oni ključni. Jedna od osnovnih vrednosti na kojima je razvijana naša kompanija su inovacije i preduzetnički duh. Da bismo mogli da konstantno implementiramo nove ideje koje smo uvek razvijali inhouse, balansirali smo između iskusnih telekomunikacionih lidera i mladih nada kojima smo davali šansu i koji su je obično oberučke prihvatili pokazujući sve svoje talente i znanja, spremni da uče, osluškuju i da se unapređuju.

Kao kompanija, nikada nismo postali stari. Okružili smo se prvo milenijalcima, a sada već i Z generacijom. Podmlađivanje kompanije sprovodimo kroz sistemske programe praksi i saradnji sa obrazovnim institucijama, ali sa druge strane, otvoreni smo i za direktene kontakte i predloge, uprkos tome što smo veoma veliki sistem.

Činjenica je da su Z generacije mnogo drugačije od milenijalaca, ali i mi učimo i prilagođavamo se. Kada imate jak brend, kao mi, onda je zadatak mnogo lakši, ali bih slagala ako bih rekla da je mlade Z generacije lako zadržati. Ulažemo napore u to da se konstantno usavršavamo i učimo, a to je uzajaman proces.

Možemo li reći da su talenti „pogonsko gorivo“ kompanije i tržišta i šta je potrebno učiniti, na nivou države, struke, kompanija, ali i pojedinaca, u cilju razvoja potencijala mladih talenata?
Aposolutno da, ali mislim da je još važnije od svega ta sinergija koja se stvara između mladih talenata i iskusnijih kolega, bez obzira na godine.

Nekada su se karijere započinjale nakon završenih studija ili zanata, a danas mladi uporedo rade i studiraju. Drugo, naš posao danas zahtve konstantno usavršavanje i učenje o novim trendovima. Mogu da kažem da mi imamo dobru saradnju sa fakultetima Univerziteta u Beogradu, da smo prisutni u ključnim strukovnim udruženjima, ali i da smo otvoreni za saradnju sa drugim kompanijama. Ono što nama dodatno pomaže je sinergetski efekat koji imamo na nivou United Grupe, tako da imamo know how i u zemljama Evropske unije, odnosno naprednijih zemalja od naše.

Kako vodimo da kažemo za sebe „we don`t talk the talk then we walk the walk“, već 4 godine unazad sistemski podržavamo najbolje mlade talente u okviru projekta SBB fondacije – „Stipendija prof. Njegoš B.Šolak“, ali smo podršku najboljima od najboljih pružali praktično od našeg osnivanja.

Uporedo sa tim, imamo poseban projekat podrške deci naših zaposlenih, jer svake godine prepoznajemo najbolje i nagrađujemo ih. Dakle, mi zaista osim što verujemo u decu i budućnost, radimo na tome da ih podržimo, kako materijalno, tako i mentorski, ali i kroz naše proizvide poput EON Kids-a i ili EON Connect-a koji deci omogućavaju bezbedan prostor na TV-u odnosno bezbedan internet.

Da li je B2E (Business to Employee) model poslovanja budućnosti?
Danas ćete na sajtovima gotovo svake od kompanija videti poslovnu filozofiju „kupac je uvek u pravu“, ali to u mnogo slučajeva nije tako. Ipak mislimo da zaposleni treba zna šta je najbolje za kupca i da treba da svakom kupcu prenese svoje znanje, kako bi i oni, a i mi bili zadovoljniji.

Da bismo u ovome bili drugačiji, pre 3 godine započeli smo NPS projekat (Net Promoter Score) i svakodnevno merimo zadovoljstvo naših korisnika i uporedo sa tim merimo i zadovoljstvo naših zaposlenih kroz eNPS.

Nije lako zadovoljiti 2.000 različitih ljudi i treba imati u vidu da je za promene potrebno vreme, ali mislim da smo počeli na u pravom trenutku i da industrija u kojoj poslujemo prosto zahteva brze promene.

Takmičenje mladih talenata KAKTUS Talents ima humanitarni karakter, pa će tako radovi i ideje koje budu kreirani u okviru takmičenja biće donirani socijalnom preduzeću ili udruženju na čiji brief su takmičari imali zadatak da odgovore. U kojoj meri je poslovanje kompanije SBB usmereno na CSR i filantropiju?
Uporedo sa razvojem i uspesima kompanije pojavila se potreba da pomažemo pre svega deci, mladim talentima, ekologiji i mnogim drugim oblastima i mislim da je ova potrebna prevashodno nastala iz pozicije i uticaja koji smo stekli. Pre 8 godina osnovana je i SBB fondacija sa jasnim ciljem i fokusom na CSR kroz velike inicijative kao što su – „Ne prljaj! Nemaš izgovor!“, pomenuti program „Stipendija prof. Njegoš B. Šolak“, ali i podrška finansijki ugroženim porodicama „Jezgro“. Pored toga, tokom svih ovih godina bili smo važna podrška čitavom društvu kada god je to bilo potrebno, bilo da je reč o majskim poplavama 2014. zatim milion dolara donacije Republici Srbiji za borbu protiv Covid-19, ali i redovne godišnje donacije istaknutim insitucijama i organizacijama, koje se kao i mi bore za bolje sutra. Još važnije od svega, mislim da smo uvek i u svemu imali meru i mnoge projekte podrške nismo komunicirali kako bismo štićenke projekata zaštitili, ali sa druge strane, drago nam je da smo uvek inspiracija i drugim kompanijama i istaknutim pojedincima.

Prijavljivanje timova za KAKTUS Talents takmičenje otvoreno je do 23. septembra na sajtu https://kaktus.rs/ i potpuno je besplatno.

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!