Nemoguće je pričati priču u koju ne verujete i koju ne živite!

Jelena Čađenović, Brand, Insights and Experience Management Director u kompaniji Vip mobile, govori za Marketing mrežu o emocijama koje pobuđuju kampanje, ali i koliko strukovne nagrade znače kompanijama.

Ovaj mesec za Vip mobile zaista je bio „druga priča“ i protekao je u znaku prestižnih svetskih priznanja za kampanje koje ste realizovali sa beogradskom agencijom Leo Burnett. „Budi NEO“ kampanja po prvi put je u Srbiju donela nagradu Euro Effie iz Brisela, dok je kampanja „Mame, dobro došle na svet“ osvojila čak četiri nagrade na proteklom Golden Drum festivalu u Portorožu, od kojih je zlato u kategoriji Integrisanih komunikacija, a tri srebra za Lokalni duh, Funkcionalnu efikasnost i Film. Šta za vas znače ova priznanja?
Priznanja su kruna projekata koje radimo. Činjenica da je vaš rad prepoznat od strane stručne javnosti, na regionalnom pa evropskom nivou, kao što je slučaj sa kampanjom „Budi Neo“ znači da smo uradili zaista odličan posao. U isto vreme to je i velika odgovornost, da ostanemo na visini zadatka i zadržimo oštrinu kreativnosti i inovativnosti po kojoj nas lokalno, a sve više i regionalno tržište prepoznaje.

Kada govorimo o pojedinačnim projektima i jedna i druga pomenuta nagrada nose poseban sentiment. Priznanje u kategoriji Best of the Best Europe ima veliku vrednost jer se u toj kategoriji takmiče kampanje koje su osvojile zlato ili Grand Prix u zemljama Evrope tokom prethodne godine. Zbog toga je veliki uspeh što smo baš mi prvi doneli jedan evropski Effie u Srbiju. Za kampanju „Mame dobrodošle na svet“ smo u kompaniji svi emotivno vezani, posebno jer proizilazi iz inicijative i vrednosti koje već godinama negujemo u našem radnom okruženju. A kada komunicirate ono što iskreno živite, neizostavno je da ta iskrena emocija bude zapažena i naiđe na pozitivne reakcije.

Ono što je zajedničko za „Budi NEO“ i „Mame, dobro došle na svet“ je što komuniciraju inovacije, potpuno jedinstvene za lokalno tržište. Koliki je izazov promovisati proizvode i ponude sa kojima se korisnici nikada ranije nisu susreli?
Inovacije su mač sa dve oštrice: možete da napravite bum, a može i da se desi da tržište nije spremno za vašu ponudu odnosno da je krajnji korisnici ne razumeju, pa sav trud pada u vodu. Od dolaska na tržište Srbije, pre više od 12 godina, inovacije su deo Vipovog DNK, ali ključ uspešnosti nije samo inovacija. Sve ponude se kreiraju na osnovu ozbiljnih analiza tržišta i u potpunosti odgovaraju na potrebe korisnika u datom trenutku. Pažljivo biramo način komunikacije u odnosu na ciljnu grupu za koju razvijamo novu ponudu, i tu novinu predstavljamo jednostavno i transparentno. Vreme u kom živimo karakterišu brze promene pa je time i izazov da stalno budemo korak ispred veći. Dosadašnji rezultati i kontinuiran rast broja korisnika potvrđuju da odlično plivamo u ovim vodama.

Kampanja „Mame, dobro došle na svet“ karakterišu iskrene emocije koje pobuđuje. Da li su inspiracija tome bile vrednosti koje vi u Vipu živite kao prva Family friendly kompanija u Srbiji?
Nemoguće je pričati priču u koju ne verujete i koju ne živite. Vip veruje da su ljudi najjača karika, tačka od koje sve kreće: inovacije, ideje, originalnost, najbolje korisničko iskustvo, sve po čemu nas korisnici prepoznaju. Prva smo kompanija u Srbiji koja je dobila Family Friendly Sertifikat jer smo zaposlenima omogućili balans poslovnog i privatnog života, ali i mnoge druge benefite. Kampanja „Mame dobro došle na svet“ je nastala u želji da nešto od vrednosti koje negujemo interno podelimo i sa našim korisnicima i doprinesemo široj zajednici, ukazujući na važnost osnaživanja porodice.

Sa kakvim ste se reakcijama susreli od kada je lansirana ove kampanja? Da li su mame prepoznale i pohvalile vašu inicijativu?
Kampanja je izazvala brojne pozitivne reakcije i komentare najpre na društvenim mrežama, a sveukupna atmosfera i interesovanje novorođenih mama za ponudu inspirisali su nas da je zadržimo u fokusu komunikacije i duže nego što smo inicijalno planirali. Nedavno smo organizovali i Vipov dan za mame u kom smo im poklonili vreme i pažnju samo za njih, koje često izostaje usled brojnih obaveza.

Ako posmatramo brojke, kampanja „Mame, dobro došle na svet“ je ove godine imala ubedljivo najveći uticaj na prepoznatljivost Vipa kao društveno odgovorne kompanije dok se istovremeno izdvojila i kao naša najdopadljivija kampanja u ovoj godini. To samo još jednom potvrđuje da, ukoliko zaista verujete u poruku koja stoji iza kampanje rezultati neće izostati.

Pre nekoliko dana održan je i peti jubilarni Kaktus festival, na kojem ste osvojili ukupno šest Kaktusa. Koliko vam znače „domaće“ nagrade?
Smatram da je podjednako važno biti prepoznat kako od strane domaćih, tako i stranih stručnjaka. Iako smo skloni da pripisujemo internacionalnim nagradama veću težinu, domaći stručnjaci mnogo bolje poznaju lokalno tržište i najbolje znaju sa kakvim se izazovima suočavamo. Ono što je za nas posebno specifično i vrlo značajno jeste i kontinuitet koji imamo na festivalima. Kada neko priznanje osvajate iz godine u godinu, to znači da se vaš uspeh gradi na temeljima dugoročne posvećenosti i što je verujem i najvažnije – održavanju konstantnog kvaliteta u uslovima koji se brzo menjaju.

Na osnovu svega o čemu smo do sada razgovarali, šta biste rekli da je važniji sastojak uspešne kampanje – ideja ili realizacija?
Koncepti su međusobno zavisni, u marketingu jedno bez drugog ne postoji. Posebno ako govorimo o telekomunikacionoj industriji. Današnji operateri više ne mogu sebi da dozvole luksuz da budu neko ko samo pruža infrastrukturu i podržava, već moraju da menjaju tržište. Inovacije su ključ poslovanja, ne samo kada govorimo o proizvodima i uslugama, već i načinu na koji ćemo ih predstaviti korisnicima. Mi se trudimo da ne dozvolimo mogućnost da ideja i aktivnosti koje će je nositi budu neprilagođeni jedno drugom – što često bude stepenik na kojem se „sapletu“ neke od najboljih početnih inspiracija.


Oceni tekst

3,00 od 5
Loading...

Komentari