today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

(Ne) previše uzbudljiva godina za PR agencije!

Marketing mreža objavila je danas rezultate istraživanja agencija za komunikacije i odnose s javnošću, a u okviru studije Agency Report.

Agencija Represent Communications našla se na samom vrhu liste po poslovnom prihodu, i na šestom mestu po neto dobiti. Ova agencija je u 2017. zabeležila rast po oba finansijska kriterijuma – 13,28% po poslovnom prihodu i 19,73% po neto dobiti. Represent je prošle godine uvećao tim za 40%, broj klijenata po projektu za 8,33%, ali je broj klijenata po ugovoru opao za 7,5%.

Na visokom drugom mestu po poslovnom prihodu i na četvrtom po neto dobiti nalazi se agencija Red Communication. Ova agencija zabeležila je neverovantan rast u 2017. Poslovni prihod uvećan je za preko 56%, a neto dobit sa 740 hiljada u 2016. na preko 5 miliona dinara u 2017. što je rast od 570%. Red Communication uvećao je i tim za 15,38%.

Na trećem mestu po poslovnom prihodu i na prvom po neto dobiti nalazi se agencija Right. Ova agencija zabeležila je stabilan rast u prošloj godini – 37,72% po poslovnom prihodu i 21,58% po neto dobiti.

Visoko četvrto mesto po poslovnom prihodu pripalo je agenciji Fusion Communications, koja posluje kao zasebno pravno lice u okviru Direct Medie. Ova agencija zabeležila je pad poslovnog prihoda od 13,57% i rast neto dobiti od 11,67%. Fusion je otpustio troje kolega u 2017. godini, što je smanjenje od 16,67%.

Olaf&McAteer našao se na visokom petom mestu po poslovnom prihod i na drugom po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je pad prihoda od nešto više od 1%, kao i neto dobiti od 13,25%.

Na šestom mestu po poslovnom prihodu i na visokom trećem mestu po neto dobiti nalazi se agencije New Media Team. Ova agencija je uspešno poslovala u 2017. ostvarivši rast poslovnog prihoda od 28,29% i neto dobiti od preko 92%.

Rast poslovanja po oba finansijska parametra u prošloj godini zabeležile su i agencije V+O Communications, Birač Communications, Kontakta PR&Media Consulting, PRA Public Relations Agency, We Media Agency, Hristov Crisis Management i Dowse Communications. Sve navedene agencije ostvarile su stabilan poslovni rezultat u 2017, što bi, ukoliko se ovaj trend nastavi, dovelo do pomeranja nekih od njih na više pozicije na rang listi u narednim godinama.

Agencija Chapter 4 zabeležila je u 2017. rast prihoda od skoro 23% i pad neto dobiti za nešto više od 18%. S druge strane, ova agencija dobila je 44,5% novih klijenata po projektu i 3 nova klijenta po ugovoru u prošloj godini.

Pad poslovnog prihoda u 2017. godini zabeležile su agencije Komunikacijski lab (-3,7%), Golin (-20,10%), Grayling (-26,64%), Webb Dowse (-10,42%), Blumen Group (-41,35%), Nova PR (-56,8%), Hristov Consulting (-12,5%), Lobi kuća dobre komunikacije (-3,76%), Authentic2Go (-13.63), Jigsaw Communications (-30,05%), Millenium promocija (-5,77%), Profession Group (-37,52%), Veza (-41,65%), Ambrela Tim (-12,66%) i Headline Team (-93,97%). Važno je napomenuti da agencija Headline Team ima dve sestre kompanije – digitalnu agenciju Dkit i Headline. Preduzetnička radnja, odnosno agencija Headline se od osnivanja 2008. godine pretežno bavi uslugama odnosa sa javnošću, a u 2017. godini u odnosu na prethodnu zabeležila je rast neto dobiti od 76,66% a pad ukupnih prihoda od 26,54%.

Action Global Communications, posluje u Srbiji kao predstavništvo Kiparske istoimene PR agencije. Ova agencija ne nalazi se na listi PR agencija jer ne postoji ni jedan podatak o poslovanju iste. Agencija je aktivno pravno lice, osnovano u Srbiji 2001. godine.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana su ukupno 37 pravnih lica koja se primarno bave komunikacijama i odnosima s javnošću.

Ukupan poslovni prihod agencija za komunikacije i odnose s javnoću u 2017. porastao je za 6,75%, a neto dobit je opala za 12%.

Broj zaposlenih u agencijama za komunikacije i odnose s javnošću veći je za 6,34%, a u 2017. iznosio je 218. Najviše novih kolega zaposlile su agencije Represent Communications (12) i New Media Team (5).

Ako bismo poredili veličinu agencija, po broju zaposlenih u 2017. godini, najviše je malih agencija do 15 zaposlenih 89%, zatim srednjih 11%. Velikih agencija, preko 50 zaposlenih, nema u ovoj grupaciji.

Preko 50% agencija za komunikacije i odnose s javnošću zabeležilo je pad poslovnog prihoda u odnosu na 2016. godinu. Takođe, 27 od ukupno 37 agencija sa rang liste nije zaposlilo ni jednog novog kolegu u prošloj godini. Moglo bi se zaključiti da 2017. nije bila previše uzbudljiva godina za PR agencije, kao i da se nisu desile značajnije promene u odnosu na 2016.

Više informacija pogledajte na infografiku ispod:

 

Više informacija o istraživanju i metodologiji možete pročitati OVDE.

Za detaljnije analize i sva dodatna pitanja u vezi sa projektom Agency Report, molimo vas da se obratite na mejl ivana@marketingmreza.rs

Zvaničan haštag projekta je #AgencyReport18

Popunjavanjem formulara ispod možete preuzeti analizu i tabele za kategoriju Agencije za komunikacije i odnose s javnošću.

    Autor analize: Marketing mreža

    PROJEKAT

    spot_img

    Anketa

    Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

    Oceni tekst

    2,60 od 5
    1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
    Loading...

    Povezani tekstovi

    POSTAVI KOMENTAR

    Molimo unesite Vaše ime
    Molimo unesite Vaš komentar!