(Ne) previše uzbudljiva godina za PR agencije!

Marketing mreža objavila je danas rezultate istraživanja agencija za komunikacije i odnose s javnošću, a u okviru studije Agency Report.

Agencija Represent Communications našla se na samom vrhu liste po poslovnom prihodu, i na šestom mestu po neto dobiti. Ova agencija je u 2017. zabeležila rast po oba finansijska kriterijuma – 13,28% po poslovnom prihodu i 19,73% po neto dobiti. Represent je prošle godine uvećao tim za 40%, broj klijenata po projektu za 8,33%, ali je broj klijenata po ugovoru opao za 7,5%.

Na visokom drugom mestu po poslovnom prihodu i na četvrtom po neto dobiti nalazi se agencija Red Communication. Ova agencija zabeležila je neverovantan rast u 2017. Poslovni prihod uvećan je za preko 56%, a neto dobit sa 740 hiljada u 2016. na preko 5 miliona dinara u 2017. što je rast od 570%. Red Communication uvećao je i tim za 15,38%.

Na trećem mestu po poslovnom prihodu i na prvom po neto dobiti nalazi se agencija Right. Ova agencija zabeležila je stabilan rast u prošloj godini – 37,72% po poslovnom prihodu i 21,58% po neto dobiti.

Visoko četvrto mesto po poslovnom prihodu pripalo je agenciji Fusion Communications, koja posluje kao zasebno pravno lice u okviru Direct Medie. Ova agencija zabeležila je pad poslovnog prihoda od 13,57% i rast neto dobiti od 11,67%. Fusion je otpustio troje kolega u 2017. godini, što je smanjenje od 16,67%.

Olaf&McAteer našao se na visokom petom mestu po poslovnom prihod i na drugom po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je pad prihoda od nešto više od 1%, kao i neto dobiti od 13,25%.

Na šestom mestu po poslovnom prihodu i na visokom trećem mestu po neto dobiti nalazi se agencije New Media Team. Ova agencija je uspešno poslovala u 2017. ostvarivši rast poslovnog prihoda od 28,29% i neto dobiti od preko 92%.

Rast poslovanja po oba finansijska parametra u prošloj godini zabeležile su i agencije V+O Communications, Birač Communications, Kontakta PR&Media Consulting, PRA Public Relations Agency, We Media Agency, Hristov Crisis Management i Dowse Communications. Sve navedene agencije ostvarile su stabilan poslovni rezultat u 2017, što bi, ukoliko se ovaj trend nastavi, dovelo do pomeranja nekih od njih na više pozicije na rang listi u narednim godinama.

Agencija Chapter 4 zabeležila je u 2017. rast prihoda od skoro 23% i pad neto dobiti za nešto više od 18%. S druge strane, ova agencija dobila je 44,5% novih klijenata po projektu i 3 nova klijenta po ugovoru u prošloj godini.

Pad poslovnog prihoda u 2017. godini zabeležile su agencije Komunikacijski lab (-3,7%), Golin (-20,10%), Grayling (-26,64%), Webb Dowse (-10,42%), Blumen Group (-41,35%), Nova PR (-56,8%), Hristov Consulting (-12,5%), Lobi kuća dobre komunikacije (-3,76%), Authentic2Go (-13.63), Jigsaw Communications (-30,05%), Millenium promocija (-5,77%), Profession Group (-37,52%), Veza (-41,65%), Ambrela Tim (-12,66%) i Headline Team (-93,97%). Važno je napomenuti da agencija Headline Team ima dve sestre kompanije – digitalnu agenciju Dkit i Headline. Preduzetnička radnja, odnosno agencija Headline se od osnivanja 2008. godine pretežno bavi uslugama odnosa sa javnošću, a u 2017. godini u odnosu na prethodnu zabeležila je rast neto dobiti od 76,66% a pad ukupnih prihoda od 26,54%.

Action Global Communications, posluje u Srbiji kao predstavništvo Kiparske istoimene PR agencije. Ova agencija ne nalazi se na listi PR agencija jer ne postoji ni jedan podatak o poslovanju iste. Agencija je aktivno pravno lice, osnovano u Srbiji 2001. godine.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana su ukupno 37 pravnih lica koja se primarno bave komunikacijama i odnosima s javnošću.

Ukupan poslovni prihod agencija za komunikacije i odnose s javnoću u 2017. porastao je za 6,75%, a neto dobit je opala za 12%.

Broj zaposlenih u agencijama za komunikacije i odnose s javnošću veći je za 6,34%, a u 2017. iznosio je 218. Najviše novih kolega zaposlile su agencije Represent Communications (12) i New Media Team (5).

Ako bismo poredili veličinu agencija, po broju zaposlenih u 2017. godini, najviše je malih agencija do 15 zaposlenih 89%, zatim srednjih 11%. Velikih agencija, preko 50 zaposlenih, nema u ovoj grupaciji.

Preko 50% agencija za komunikacije i odnose s javnošću zabeležilo je pad poslovnog prihoda u odnosu na 2016. godinu. Takođe, 27 od ukupno 37 agencija sa rang liste nije zaposlilo ni jednog novog kolegu u prošloj godini. Moglo bi se zaključiti da 2017. nije bila previše uzbudljiva godina za PR agencije, kao i da se nisu desile značajnije promene u odnosu na 2016.

Više informacija pogledajte na infografiku ispod:

 

Više informacija o istraživanju i metodologiji možete pročitati OVDE.

Za detaljnije analize i sva dodatna pitanja u vezi sa projektom Agency Report, molimo vas da se obratite na mejl ivana@marketingmreza.rs

Zvaničan haštag projekta je #AgencyReport18

Popunjavanjem formulara ispod možete preuzeti analizu i tabele za kategoriju Agencije za komunikacije i odnose s javnošću.

Autor analize: Marketing mreža


Oceni tekst

2,00 od 5
Loading...

Komentari