#AgencyReport18: O istraživanju i metodologiji

Marketing mreža, u proteklih nekoliko meseci, sprovela je temeljnu i dubinsku analizu agencija koje posluju u Srbiji u oblasti tržišnih komunikacija, pod nazivom Agency Report.

Cilj ovog istraživanja bila je analiza tržišta za 2017. godinu, odnosno sticanje uvida u stanje na tržištu, sakupljanje transparentnih podataka i rangiranje agencija po različitim kriterijumima. U pitanju je jedinstvena istraživačko – izveštajna platforma koja ima višestruku namenu i dalekosežne uticaje na tržište marketinških komunikacija u Srbiji.

Prvi talas istraživanja, koji je rađen u saradnji sa agencijom IPSOS Strategic Marketing, predstavljao je prikupljanje podataka od agencija, kroz online upitnik. Agencije su tokom aprila i maja na mejl dobile link sa upitnikom, odnosno mogućnost da dostave dodatne informacije o rezultatima svog poslovanja u 2017. godini, kao što su broj klijenata, zaposlednih, broj osvojenih nagrada, planovima za razvoj i sl. Krajnji rok za popunjavanje upitnika i dostavljanje podataka bio je 14. maj 2018, a na upitnik su odgovorile 74 agencije.

Drugi talas predstavljao je prikupljanje i analizu javno dostupnih podataka o poslovanju agencija, uključujući i podatke iz Agencije za privredne registre Republike Srbije. APR je ove godine produžio rok za dostavljanje finalnih finansijskih izveštaja za pravna lica do 30. juna 2018. Nakon što je APR krajem jula objavio izveštaje na svom sajtu, stekli su se svi uslovi za početak analize, po unapred definisanim i utvrđenim kriterijumima.

Analizom 291 pravnog lica i prikupljenih podataka kroz dva talasa istraživanja dobijeni su ključni indikatori razvoja i stanja struke u Srbiji, a koji su javno dostupni na portalu Marketing mreža.

Agencije su u analizi raspoređene u 8 grupacija:

  1. Agencije za tržišne komunikacije
  2. Agencije za marketinška i društvena istraživanja
  3. Agencije za odnose s javnošću
  4. Agencije za zakup medija i programiranje plana oglašavanja
  5. Agencije za organizaciju sajamskih nastupa i drugih događaja
  6. Agencije za digitalni marketing
  7. Agencije za spoljno oglašavanje
  8. Agencije za kliping i analizu medija.

Agency Report dugoročan je projekat Marketing mreže i realizovaće se svake godine. Projekat je upotpunosti u skladu sa misijom i vizijom Marketing mreže u vezi sa transparentnošću, razvojem i usklađivanjem tržišta u Srbiji sa tržištima razvijenih zemljema sveta.

Za sva dodatna pitanja u vezi sa projektom Agency Report, istraživanjem i detaljnijim analizama molimo vas da se obratite na mejl ivana@marketingmreza.rs.

Zvaničan hašteg projekta je #AgencyReport18

Popunjavanjem formulara ispod možete preuzeti analize i tabele za sve objavljene kategorije agencija. 

 


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari