Ne možete interno pričati jedno, a eksterno drugo!

Ana Brzaković, menadžer za eksterne komunikacije u kompaniji Delta Holding, govorila je za specijalni dodatak Nedeljnika o koroporativnom blogu, zašto je on važan interni i eksterni kanal komunikacije, a ocenila je i blogosferu u Srbiji.

Nije čest slučaj u Srbiji da kompanije imaju aktivan koorporativni blog, na kome dele znanje i zanimljiv sadržaj. Šta karakteriše blog kompanije Delta Holding i sa kojim ciljem je pokrenut?
Blog je započet sa ciljem da bude jedna od najrelevantnijih internet stranica u oblasti biznisa i riznica korisnog sadržaja, saveta i znanja iz poslovnog sveta. Blog „Mi Smo Delta“ (blog.deltaholding.rs) namenjen je ljudima koji vole da uče i razvijaju se, ljudima iz biznisa a i onima koji su zainteresovani da saznaju kako izgleda raditi kod nas. Osim priča iz poslovanja, imamo rubriku „Šta radimo kada ne radimo“ gde objavljujemo tekstove o zanimljivim hobijima, sportovima, aktivnostima kojima se naši zaposleni bave. Želimo da prikažemo da posao nije samo rad, već je i druženje, zajedničke aktivnosti i podrška u nekim privatnim podvizima pojedinaca. Svaka od Deltinih članica ima svoje proizvode. Najvažniji proizvod Delta Holdinga je znanje i smatrali smo da je najbolji način da to prikažemo i podelimo kroz blog. Blog pišu zaposleni i ispod svakog teksta uvek stoji ko je autor. Drugo pravilo je da tekst mora da bude koristan i da pruži vrednost čitaocu. Nećemo imati promo sadržaj niti prikriveni PR već ćemo deliti znanje kroz priče o našem iskustvu i radu u različitim delovima Deltinog sistema.

Koliko je važno za jednu kompaniju da ima kanala komunikacije sa svojim zaposlenima, ali i širom javnošću? Koliko ovakva vrsta komunikacije podiže vidljivost i kredibilitet jedne kompanije?
Danas, u dobu digitalizacije i društvenih mreža sve je javno. Ne možete interno pričati jedno, a eksterno drugo. Mi smo mnogo tekstova iz našeg internog časopisa „Delta Danas“ preneli na blog, jer smo zaključili da ono što komuniciramo zaposlenima, sve lepe vesti, korisne priče, mogu i treba da budu dostupne i široj javnosti. Verujemo da je važno da budemo autentični i prikažemo kakva je kompanija zaista, jer danas ništa ne može dugo da se krije i pretvara. Kompaniju čine ljudi i najbolji način da prikažete kulturu kompanije je da prikažete njene zaposlene, šta oni znaju, rade i mogu. Verujemo i da se znanje deljenjem uvećava. Mnoga naša znanja kupili smo od stručnjaka širom sveta i rado ga delimo.

Kada govorimo o sadržaju, koliki je izazov kreirati kvalitetan i raznolik content i motivisati ljude da pišu i dele iskustvo?
Mi u korporativnim komunikacijama pratimo šta rade sve Deltine članice i na osnovu tih informacija znamo da prepoznamo koja priča bi trebalo da se ispriča. Predlažemo kolegama da nam pošalju tekst na neku temu ili nam se kolege same jave sa idejom o čemu bi mogle da pišu, tako da inicijativa dolazi sa obe strane.
Svake nedelje objavljujemo novi blog post, a jednom mesečno šaljemo newsletter sa novim tekstovima i korisnim informacijama iz kompanije. Postavili smo pravila i ciljeve u vezi sa kvantitetom i još važnije, kvalitetom svih tekstova. Kada imate jasan plan i kvalitet sadržaja postavite kao imperativ, onda samo pratite i poštujete sve što ste isplanirali.

Kako biste ocenili generalno blogosferu u Srbiji? Da li je blog popularan u Srbiji i šta danas znači biti dobar bloger?
Blogosfera u Srbiji je jednom rečju šarenolika. Na internetu može da se nađe svašta. Treba uložiti dodatno vreme i trud da se iz mora sadržaja pronađe šta je kvalitetno, korisno i kom sadržaju vredi posvetiti vreme. Mislim da ima mnogo blogova i blogera ali i dalje jako malo kvalitetnih i autentičnih. Kada blogeri krenu da svaštare i pišu o svemu što im se ponudi da bude plaćeno, onda gube svoj fokus, kvalitet i autoritet. Teško je i održati kontinuitet, biti svoj i držati se standarda i početnih načela i pravila kada su blog započeli iz ljubavi prema pisanju ili nekoj temi. Dobar bloger piše dobre i kvalitetne tekstove na temu za koju se opredelio da bude njegova niša. Vrlo je važno da piše redovno, da ima svoj stav, standarde, pravila kojih se drži i zbog kojih će ostati dosledan sebi i prepoznatljiv.

Šta će, po Vašem mišljenju, biti top trend u 2019. u oblasti korporativnih komunikacija?
Sudeći po istraživanjima, digital će nastaviti da raste, sadržaji se više konzumiraju na mobilnim uređajima nego na kompijuteru, video sadržaji beleže rast popularnosti pogotovo kod mlađe populacije koja je fascinirana youtuberima. Trendovi se menjaju i prate, a ono što će, verujem, biti popularno uvek su kvalitetan i koristan sadržaj u bilo kojoj formi (video, audio ili tekst), konstantnost objava i lični pečat. Naravno, uvek je dobro uz kvalitet dodati i malo kreativnosti pa osmisliti nešto novo i drugačije o čemu će svi pričati.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari