Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Mobilni svet ograničen je samo našom maštom!

Gabriella Pacso, direktorka marketinga i komunikacija kompanije Software Group, IBM CEE, specijalno za Marketing mrežu govori koji tehnološki trendovi nas očekuju u ovoj godini, na koji način njena kompanija sa lakoćom prihvata sve novine na digitalnom tržištu i u kojoj meri IBM CEE mora da poštuje „pravila“ komunikacije IBM na globalnom nivou.

IBM je kompanija koja na globalnom nivou učestvuje u razvoju i izradi najnaprednijih informacionih tehnologija, uključujući i računarske sisteme, programe, mrežne sisteme, uređaje za čuvanje podataka. Koji su to trendovi koji nas očekuju u 2014. godini kada govorimo o novim tehnologijama?

Ljudi žele da nose lakše, manje, pametnije uređaje koji se lako povezuju, i to je budućnost. Svedoci smo sve manjeg korišćenja PC računara i porasta broja pametnih telefona. Mobilni svet je ograničen samo našom maštom. Prihvatanje i korišćenje mobilne tehnologije menja način na koji ljudi međusobno komuniciraju i razmenjuju informacije. Kuće, automobili i posao postaju digitalni u smislu da mnogo toga možemo da uradimo sa mobilnih uređaja. Na primer, naš frižider može da naruči hranu u lokalnoj prodavnici ili naš automobile može da zakaže servis. Razvoj mobilne tehnologije utiče na mnoge aspekte života i industrije. Vlade poboljšavaju kvalitet usluga za svoje građane, kompanije za finansijske usluge pružaju digitalne servise za plaćanja, podizanje gotovine i pozajmice. Putovanja su lakša uz mobilne uređaje, bilo da se radi o iznajmljivanju automobila, rezervaciji leta ili hotela. Podaci o zdravstvenom stanju pacijenata biće spajani sa njihovim elektronskim zdravstvenim kartonima jer pacijenti sve više koriste nosive uređaje koji mogu da prikažu podatke o našem zdravlju. Trgovanje digitalnim novčanicima omogućeno je zahvaljujući mobilnim uređajima. Svaki aspekt našeg rada i načina na koji komuniciramo jedni sa drugima razvija se i taj trend će biti nastavljen u budućnosti zahvaljujući mobilnom računarstvu.

Na koji način izazovi digitalnih tehnologija i društvenim medija utiču na marketing kompanije IBM CEE? U kojoj meri Vaša kompanija sa lakoćom prihvata sve novine na digitalnom tržištu?
Kompanije koriste društvene medije da uspostave komunikaciju sa svojim klijentima. Na taj način oni otkrivaju potrebe i želje svojih klijenata, i tome prilagođavaju svoj asortiman proizvoda. Ako su zadovoljni ponudom kompanije, klijenti će to brzo razglasiti. Koristeći alatke socijalnog marketinga i viralne i veb marketinške tehnologije, kompanija može da postigne da klijent reklamira neki njegov proizvod ili uslugu.
Evo jednog primera iz Varšave. Jedan klijent je bio zauzet i nije planirao da poseti IBM događaj. Ipak, društvene mreže su proširile vest o tom događaju, tako da je klijent pomerio svoje obaveze i na taj način je mogao da prisustvuje događaju. Pre nego što je počeo, događaj je privukao ogromnu pažnju, i klijent je zaključio da bi mnogo propustio ukoliko ne bi otišao. Takvu vrstu angažovanja želimo da promovišemo kroz korišćenje digitalne tehnologije u kombinaciji sa tradicionalnim marketinškim kampanjama.
Marketing na društvenim mrežama zahteva mnoštvo novih veština – između ostalog analizu podataka društvenih medija i sposobnost da se osluškuju i predviđaju trendovi. Korišćenje automatskih marketinških alata daje nam više vremena za kampanje koje koriste više kanala i čije rezultate možemo meriti u svakom trenutku.

Smatrate li da je prednost ili mana to što korisnici/potrošači više nisu pasivni posmatrači, već imaju mogućnost da veoma aktivno učestvuju u kreiranju sadržaja i podstiču promene?

Društvene mreže su učinile da se moć prebaci sa organizacije na potrošača – potrošač sada ima veći uticaj, njegova očekivanja su sada veća, a tolerancija grešaka manja. Ova smena je dala moć potrošačima da stvaraju različite sadržaje i da promovišu ono što misle da je važno, stvarajući na taj način nove trendove. To bi trebalo da posmatramo kao prednost i promenu koja je bila neizbežna. To je najava nove ere tehnologija i komunikacije.

Kada su u pitanju marketing strategije, u kojoj meri IBM CEE mora da poštuje „pravila“ komunikacije IBM na globalnom nivou? Koji procenat marketinških budžeta IBM CEE uglavnom ide za digital, a koji za tradicionalne medije, i da li se taj procenat u poslednih godina menjao?
Kao i svaka druga velika korporacija, imamo osnovne komunikacijske smernice koje moramo pratiti i poštovati kako na globalnom tako i na lokalnom nivou. Osnove su iste, ali naravno, ima prostora za razvoj ovih strategija kako bi odgovarale zahtevima i potrebama lokalnih tržišta.

Kakva su Vaša očekivanja u narednih pet godina, kada je u pitanju razvoj digitalnih komunikacija i tehnologije? Da li to uopšte možemo predvideti?
Uređaji i računari će sve više učiti i prirodno komunicirati sa ljudima da ni čovek ni mašina neće moći sami da funkcionišu. Uređaji će u budućnosti pomagati stručnjacima da donose bolje odluke tako što će prodreti u srž složenosti sve većeg broja podataka. Mi ovo nazivamo kognitivno računarstvo, gde se sistemi kognitivnog računarstva ne zasnivaju na programima koji predviđaju svaki odgovor ili radnju koja je potrebna za obavljanje neke funkcije ili niza zadataka; oni su trenirani uz pomoć veštačke inteligencije, i mašinskih algoritama koje uče kako bi mogli da osećaju, predviđaju, donose zaključke, i, na neki način, da misle. U kompaniji IBM nastavljamo da pokazujemo šta je sve moguće sa kognitivnim računarstvom uz pomoć svoje Watson tehnologije.

Watson je prvi sistem kognitivnog računarstva koji je prvi put predstavljen u američkoj televizijskoj emisiji Jeaporady! izazov i sada se koristi u onkološkoj dijagnostici i u korisničkom servisu kao podrška. Kognitivno računarstvo će iskoristiti softverska okruženja, nanotehnologiju, vizuelnu analitiku i mogućnost obrade velike količine podataka. Bićemo svedoci rasta industrijskog interneta koji će se zasnivati na interakcijama među uređajima. Tehnologija će se razviti u prenosno računarstvo. Pametni uređaji će se razvijati uporedo sa poboljšanjem širokopojasnih mreža širom sveta.

Skoro smo predstavili osmu godišnju „IBM 5 u 5“, listu inovacija koje imaju potencijal da tokom narednih pet godina promene način na koji ljudi rade, žive i komuniciraju. Ovogodišnja IBM lista 5 u 5 istražuje ideju da će sve oko nas učiti – vođena već pomenutom erom kognitivnih sistema. Ove inovacije su počele da se pojavljuju zahvaljujući povezivanju cloud računarstva, analiza velikih baza podataka i tehnologija za učenje, sa odgovarajućom privatnošću i bezbednosnim merama, za potrošače, građane, studente, i pacijente.
Vremenom, ovi računari će postati pametniji i više prilagođeni zahvaljujući interakcijama sa podacima, uređajima i ljudima, pomažući nam da se suočimo sa onim što se možda čini kao nerešiv problem koristeći sve podatke koji nas okružuju i pružajući nam uvid ili sugestiju nadohvat ruke upravo kada je ona najpotrebnija.

Autor: Ivana Parčetić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!