Preko 73 odsto milenijumske, digitalne generacije radije bi izabralo finansijske usluge od Google-a i Apple-a, nego od tradicionlnih banaka, a čak 68 odsto njih smatra da će se u narednih pet godina pristup novcu potpuno promeniti.
Rezultati globalnog istraživanja koje je Piotr Jelenski, direktor grupacije Asseco SEE, predstavio na Novoj bankarskoj viziji pokazuju i da čak svaki treći ispitanik ove generacije (rođenih između 1981. i 2000. godine) misli da im banke u budućnosti uopšte neće biti potrebne. Čak 71 odsto njih je izjavilo da bi radije posetili zubara nego bankarsku ekspozituru.
Iako većina banka u regionu, čak 75 odsto njih misli da je digitalna strategija veoma bitna za poslovanje, 45 odsto banka je zaista i kreiralo digitalnu strategiju. Deset odsto banka izjasnilo se da digitalnu strategiju nemaju i da im nije potrebna. Tokom naredne dve godine, 43 odsto banaka namerava da kompletno digitalizuje ugovore sa svojim klijentima. Po mišljenju bankara, sfera u kojoj banke u regionu zaostaju za konkurencijom je mobilno plaćanje. Odlazak u poslovnicu je i dalje najznačajniji kanal korišćenja bankarskih usluga, kod 93 procenta anketiranih bankara, ali i mobilno bankarstvo, sa učešćem od 42 odsto, pokazuju rezultati regionalnog Istraživanja, koje je ove godine sproveo Asseco SEE, među 140 bankara u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, Crnoj Gori, Hrvatskoj, na Kosovu, u Sloveniji i drugim zemljama regiona.
Više informacija pročitajte na sajtu Biznis&Finansije.