Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Marketing i oglašavanje samo su alati u neumoljivoj tržišnoj utakmici!

Jure Apih, CEO Intercontinental Advertising Cup-a, specijalno za Marketing mrežu govori o predstojećem festivalu u Beogradu, da li The Cup „meri“ kreativnu snagu lokalnog tržišta i u kojoj meri agencije u zemljama regiona prepoznaju značaj ovog festivala.

Kako se rodila ideja za Intercontinental Advertising Cup, koji je osnovni cilj festivala i kako ste došli na ideju da ga ove godine održite u Beogradu?
Michael Conrad, koji je jedne godine predsedavao kanskim žirijem, a već iduće i žirijem Golden Druma u Portorožu, bio je iznenađen kretivnošću Nove Evrope koja je na kanskom ocenjivanju po pravilu bila zanemarena. Predložio je Rogeru Hatchuelu, tadašnjem predsedniku i vlasniku Festivala, da pobednike Golden Druma direktno uvrsti na kansku short listu. Predlog nije prihvaćen, ali je ideja bila posejana. Sve očitija bila je velika zapostavljenost na svetskoj sceni sve one kreativnosti koje nisu dolazile iz svetskih centara anglosaksonske produkcije. Godinu dana sam s Metom Dobnikarom pisao projekte i ubeđivao vlasnike srodnih festivala u Aziji i Latinskoj Americi, sedam dana smo s Michaelom u njegovoj finki na Tenerifima kovali pravila da bismo konačno na 13. Golden Drumu u Portorožu potpisali osnivački ugovor.
Misija festivala je afirmacija vrhunske lokalno inspirisane kreativnosti koja, u suočavanju sa globalnim anglosaksonskim tzunamijem na drugim svetskim festivalima, ne dolazi do daha. Beograd je predložio Ekrem Dupanović, koji razume više i vidi dalje nego bilo ko drugi u tzv. ‘regiji’.

CUP je globalni festival, koji podržava i promoviše lokalnu kulturu i lokalnu kreativnost. Šta to zapravo znači i da li, po Vašem mišljenju, ovaj festival „meri“ kreativnu snagu lokalnog tržišta?

CUP je globalni festival koji po najvišim strukovnim kriterijumima valorizuje onu jedinstvenu kreativnost GENIUS LOCI, „spirit of the place“ koja, za razliku od unificiranih globalnih komunikacija bez korena, nagovara svoje ljude na jeziku i manirima njihove kulture.

Pre nekoliko godina Cup je organizovan u Sarajevu, ove godine će se održati u Beogradu… U kojoj meri, po Vašem mišljenju, lokalne agencije u zemljama regiona prepoznaju značaj ovog festivala?
To zaista ne znam. Vremena su teška i mnogi, koji se iz dana u dan bore za preživljavanje, možda teško dižu pogled preko svog svakodnevnog ringa. Jedini izlaz, jedina perspektiva je u novim ambicijama i novom zaletu, u novom razumevanju, novom nadahnuću i u novoj odličnosti koja na jednoj strani prevazilazi ograničen mentalitet, a na drugoj se hrabro i drsko izlaže globalnim velikanima koji su, kao i svi strahovi, češće prazni nego što nisu.

Šta Cup konkretno donosi Beogradu? U kojoj meri će, po Vašem mišljenju, jedan ovakav događaj uticati na razvoj tržišta marketinških komunikacija u Srbiji?

Intercontinental Advertising Cup u Beograd, sam po sebi, ne donosi mnogo. On je šansa koju možeš iskoristiti ili ne. Pažnja svetske oglašivačke industrije će se na kratko vreme okrenuti ka Beogradu, na geografskoj karti globalnih događaja, susreta i manifestacija, na kupovima i takmičenjima, u stručnim časopisima i magazinima, na internet stranicama i portalima, u razgovorima, čak i u snovima i očekivanjima, fokus struke biće na Beogradu. Neposrednog uticaja naravno neće biti, ako grad ne nasluti i ne zgrabi šansu, ako ne budu ideje, primeri odličnosti i uzori inspirisali i podstakli i one koji od kreativnosti žive. Njima je događaj zapravo i namenjen. Ako ovogodišnji Cup probudi dovoljno nadahnuća i ambicija nije nemoguće da se uz Fest, Bitef i druge, i BEOGRAD CUP trajnije ureže u svest kreativaca svih kontinenata.

Kako biste ocenili kreativno tržište u regionu? U kojoj meri (ne)zaostajemo za svetom?
Kreativni potencijal je zasigurno velik, toliko nadahnuća kao što ga možete naći i istorijskom sećanju i kulturi naših prostora, malo gde. Naravno, istina je da su marketing i oglašavanje samo alati u neumoljivoj tržišnoj utakmici. Samo po sebi, uopšte ne postoji. Samo u rukama prodorne i uspešne privrede dobija zamah i poleti.

Autor: Ivana Parčetić

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!