Marketing mreža ove godine obeležava svoj prvi veliki jubilej – 10 godina uspešnog poslovanja. Tim povodom, razgovarali smo sa kolegama iz kompanija i agencija, saradnicima i partnerima, koju ulogu u razvoju tržišta marketinških komunikacija u Srbiji u proteklih deset godina ima Marketing mreža. Marina Grihović, Managing Director, Headline & Dkit rekla je…
Ocenite tržište marketinških komunikacija u Srbiji u proteklih 10 godina?
Ako kažemo da je IT industrija najbrže rastuća, onda možemo i da kažemo da je marketinška najizazovnija industrija u poslednjoj deceniji. Teško je pobrojati sve promene koje su je zadesile, brzinu kojom je trebalo reagovati (a zadržati kvalitet) i različite uticaje pod koje je celokupna industrija potpala / ekonomske, političke, geostrateške, ekološke itd…Ali ako moram da nešto izdvojim, po svom „PR ukusu“ onda je svakako brisanje granica između različitih marketinških grana. Neki bi to nazvali integrisanim komunikacijama, a ja ne bih ovoj promeni uopšte dala naziv, već samo opis. Bitan je kvalitet i sadržaj samog proizvoda, a ne samo pakovanje. Kanali su postali sekundarna stvar, a suštinska jesu sami potrošači i konzumenti koji sada samo mogu da se usmeravaju da prepoznaju dobar sadržaj. Novi mediji i brzina prenošenja informacija su učinili da mi kreatori javnog mnjenja moramo da budemo mnogo sporiji, jasniji, analitični, da bismo preneli prave poruke…Svakako je dobro biti svedok i aktivni učesnik u svemu ovome.
Koju ulogu, po Vašem mišljenju, u razvoju tržišta u proteklih 10 godina ima Marketing mreža?
Zaista mnogo. I da se drugi ne ljute, posebno iz PR struke, najviše od svih u Srbiji. Mogućnost direktnih kontakata, umrežavanje, razmena dobrih ideja i predstavljanje svetskih trendova su sve dobre odlike Marketing mreže i njenih događaja. Nadam se da ćemo moći i dalje da se družimo na jesen i u proleće, jer je upravo to suština našeg posla / komunikacija i razmena kreativnih ideja.
Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete? Zašto?
Ne bih izdvojila projekat, jer je svaki imao neku svoju svrhu. Neka u prethodnom odgovoru čitaoci nađu ono zašto je Marketing mreža jedinstvena na tržištu (mala pomoć: connecting people).
Handle with care – u kom kontekstu ćemo koristiti ovu frazu u 2022. po Vašem mišljenju?
Sadržaj – biti pažljiv i obazriv u komunikaciji jer se svaka greška ili obmana lako uoče. Moramo da pratimo i vesti u zemlji i još više van nje, pa da uočimo upravo trend da „lepo pakovanje“ više ne prolazi. To je ono što prvo povezujem kao naš zadatak u komunikacijama sa ovom frazom, a možda do i tokom predstojećeg Izazova dobijem još neku ideju