Kupovina koja nudi više od očekivanog

Marketing menadžerka kompanije „MasterCard Europe“ za balkanski region i Rumuniju Joana Gorgenanu specijalno za Marketing mrežu govori na koji način izgraditi poverenje kod korisnika bankarskih usluga, koji kanali komunikacije su najpogodniji, ali i predstavlja novi MasterCard Elite program i PayPass tehnologiju koja je uvedna i u Srbiji.

Na tržištu Srbije, ali i regiona postoji veliki broj sličnih ponuda kada su u pitanju bankarske usluge. Koja je tajna uspeha MasterCard kartica i po čemu se razlikujete od drugih kompanija?
Kvalitet, razumevanje tržišta i doslednost su najvažniji elementi uspeha kompanije „MasterCard“. Različita tržišta imaju različite zahteve, stoga, pažljivo osluškujemo potrebe, navike i želje naših korisnika i trudimo se da im ponudimo adekvatna kvalitetna i bezbedna rešenja koja im uz to pružaju i dodatnu vrednost i štede njihovo vreme i novac. Ulažemo u inovativna rešenja, naročito kada je reč o zaštiti podataka korisnika i istražujemo najnovije tehnologije kako bismo poboljšali naš postojeći sistem. Kada je reč o kartičarskim brendovima, postoji nekoliko njih koji su nam konkurenti na globalnom nivou. Međutim, konkurenciju posmatramo kao pozitivnu stvar, jer podstiče razvoj industrije i inovacije. Naš najveći konkurent je zapravo gotovina, koja i dalje predstavlja najzastupljeniji vid plaćanja. Nastojimo da korisnicima predočimo prednosti elektronskog plaćanja, kao što su jednostavnost, praktičnost, bezbednost, ali i razni popusti.

Kako izgraditi poverenje i dobar imidž kod korisnika bankarskih usluga?
Kvalitet se uvek prepoznaje, a ukoliko ste i dosledni u pružanju kvalitetne ponude, uspeh i poverenje korisnika su zagarantovani. Naš najvažniji partner su banke – izdavaoci kartica, i one igraju ključnu ulogu u selekciji proizvoda i usluga kompanije „MasterCard“ za korisnike kartica na određenom tržištu. Jako smo zadovoljni saradnjom sa bankama u Srbiji. Najčešće u saradnji sa njima promovišemo naše proizvode kroz kampanje, ali i kroz sopstvene PR i marketing kapacitete. Trudimo se da korisnike što bolje informišemo o karakteristikama i načinu upotrebe naših proizvoda i demonstriramo proces upotrebe, naročito kada su u pitanju nova inovativna rešenja. Pa tako, pored oglasnih kampanja, vrlo često organizujemo i promocije i nagradne igre koje su okrenute korisnicima kartica, ali i medijske kampanje, putem kojih informišemo javnost o pogodnostima naše ponude. U tom smislu, mediji su neizostavni deo promocije i važan faktor poboljšanja finansijske pismenosti građana. Takođe, društvene mreže su za nas jedinstven način direktne interakcije sa krajnjim korisnicima „MasterCard“ proizvoda i usluga.

Nedavno ste pokrenuli MasterCard Elite program. Koje sličnosti ovaj program ima sa „Priceless“ platformom?
„Priceless“ platforma („Neprocenjivo“) je sastavni deo svake naše kampanje. Jedan primer „Priceless“ kampanje koju je kompanija MasterCard pokrenula početkom prošle godine u nekoliko svetskih metropola je program „Priceless Cities“ („Neprocenjivi gradovi“), koji korisnicima kartica pruža priliku da uživaju u ponudama iz domena kulinarstva, sporta, muzike i zabave, šopinga, putovanja, umetnosti i kulture u određenom gradu.
Na sličan način, program „MasterCard Elite Srbija“ je osmišljen tako da uobičajene stvari pretvori u neprocenjiva iskustva, tako što korisnicima MasterCard® Premijum kartica nudi ekskluzivne popuste na proizvode i usluge renomiranih restorana, klubova, pozorišta, spa centara i turističkih agencija na srpskom tržištu, a sve to u skladu sa njihovim potrebama i stilom života. Lep je osećaj kada prilikom svakodnevne kupovine dobijemo više od očekivanog, bilo da je to poklon iznenađenje ili popust. To sasvim menja doživljaj kupovine. „MasterCard Elite“ je koncept koji kompanija već uveliko sprovodi na svetskom nivou, a od jeseni prošle godine je dostupan i korisnicima Premijum kartica ovog brenda u Srbiji.

Koji su, po Vašem mišljenju, razlozi što su onlajn bankarstvo i trgovina u Srbiji i regionu veoma slabo razvijeni?
„MasterCard“ svake godine sprovodi MasterIndex istraživanje među korisnicima platnih kartica u Srbiji. Ovogodišnji rezultati su pokazali da 73 odsto korisnika kartica u Srbiji koristi internet, a među njima 92 odsto ima pristup internetu u sopstvenom domu i 40 odsto na radnom mestu. Uprkos tome, svega 20 odsto njih obavlja plaćanja putem interneta. Iako ove brojke ne unose optimizam, MasterIndex istraživanje je pokazalo da se broj korisnika kartica koji plaćaju putem interneta, gotovo udvostručio u protekle tri godine.
Smatram da je potrebno raditi na informisanju građana o pogodnostima koje plaćanje na Internetu nudi, kao i bezbednoj kupovini na ovaj način. Kada su korisnici dobro informisani i kupuju na proverenim sajtovima, kao što su mnogobrojni internet dućani koji sadrže logo „MasterCard SecureCode“, online kupovina predstavlja praktičan i jednostavan način kupovine. S tim u vezi, mediji svakako igraju jako važnu ulogu u informisanju građana i širenju finansijske pismenosti uopšte.

PayPass tehnologija kao inovativan način plaćanja dostupna je od nedavno i na našem tržištu. Koliko je ova tehnologija zaživela u Srbiji i ima li već rezultata?
„MasterCard PayPass“ beskontaktna tehnologija je savremen i praktičan način plaćanja koji se obavlja prinošenjem kartice odgovarajućem terminalu, umesto provlačenja iste kroz terminal. PayPass predstavlja idealan način za obavljanje manjih plaćanja – do dve i po hiljade dinara, jer tada ne zahteva unošenje PIN broja, pa je dovoljno da prislonite karticu čitaču i prođete kroz kasu. S druge strane, iznosi iznad pomenute sume se, takođe, plaćaju beskontaktno, ali je tada, radi vaše sigurnosti, neophodno da unesete PIN kod. Ovaj vid plaćanja je bezbedan, jer kartica ni jednog trenutka ne napušta vaše ruke tokom plaćanja, a ubrzava proces plaćanja i time sprečava stvaranje redova ispred kase. Takođe, ono po čemu se beskontaktna tehnologija PayPass izdvaja jeste i to da se, pored platnih kartica, može ugraditi i u mobilni telefon, ručni sat, narukvicu, privezak za ključ, i mnoge druge uređaje koji su korisnicima praktični za upotrebu. Trenutno, u Srbiji PayPass izdaje Banca Intesa, a u pregovorima smo sa još nekoliko banaka.

Autor: Ivana Parčetić


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari