today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Kupci sve više prednost daju privatnim robnim markama

U uslovima smanjene kupovne moći prednost dobijaju privatne robne marke koje se mogu kupiti po nižim cenama. Srbija i region slede evropske i svetske trendove u maloprodaji, pa se beleži rast učešća privatnih robnih marki, internacionalizacija i koncentracija na tržištu, kao i sve veći zahtevi potrošača, istaknuto je na četvrtoj regionalnoj konferenciji na tu temu u organizaciji „Infoarene“.
Učešće privatnih robnih marki u Srbiji trenutno je skromno i iznosi pet odsto, ali je primetan rast tog udela, koji u nekim razvijenim evropskim zemljama iznosi i više od 50 odsto, naveo je viši direktor „Ej-Ti Kirnija“ (A.T.Kearney) Srećko Debelak. On je naglasio da je potrošač danas sve zahtevniji i informisaniji i upravo on „vodi igru“, a ne proizvođači i trgovaci. U uslovima smanjene kupovne moći i cenovne osetljivosti kupaca, prednost dobijaju privatne robne marke koje se mogu kupiti po nižim cenama, a njihov kvalitet je takav da idu i u premijum segment, koji je nekada bio rezervisan za poznate brendove, kao što je „Coca Cola“, naveo je Debelak.
Takođe, tržišno učešće diskontnih lanaca, odnosno jeftinijih prodavnica, kao što recimo „Lidl“, raste iz godine u godinu i u Nemačkoj iznosi preko 55 odsto, ukazao je Debelak.
Potrošača treba edukovati i ponuditi mu nešto kvalitetno u rangu brendiranog proizvoda, a jeftinije, i to je recept za uspeh, istakao je Debelak na skupu o robi široke potrošnje i maloprodaji, čiji je medijski pokrovitelj agencija Tanjug. On je ukazao da trgovci moraju ići u korak i sa razvojem tehnologija i i naći način da se dođe do kupca koji živi u virtuelnom svetu i sve više komunicira i prikuplja informacije, pa i o tržišnoj ponudi, putem društvenih mreža.
Trgovci se moraju prilagoditi tim promenama, potrošači sve brže žive, nemaju kao ranije vremena za šoping, pa pribegavaju on lajn kupovini, koja ima budućnost, ali je veoma zahtevan posao, naveo je Debelak.
Programska direktorka Infoarena grupe Karmen Majetić Pavić ukazala je da je jedino „Coca Cola“, od roba široke potrošnje, uspela da zadrži dominantnu poziciju među vodećim globalnim pozicijama.
Iza nje slede „Apple“, IBM, „Google“, „Majkrosoft“, što nije bio slučaj pre 10 godina, jer su sada prisutni novi trendovi koji se odnose na razvoj informacionih tehnologija, društvenih mreža i gedžeta, navela je Majetić Pavić.
Generalni direktor „Coca Cola Hellenic“ za Srbiju i Crnu Goru Ramon Vajdinger takođe je rekao da su potrebe kupaca sve kompleksnije i zahtevnije, pa treba imati „pristojan uvid“ u njihova očekivanja. Treba unaprediti saradnju sa kupcima, stalno inovirati proizvode i pakovanje, ali i poslovanje, istakao je Vajdinger.
Glavne teme dvodnevne konferencije koja je održana u beogradskom hotelu „Metropol“ bila je izazovi i mogućnosti industrije robe široke potrošnje i maloprodaje, nekada i sada, kao i inovacije i brendovi – inovativna istraživanja i strategija marketinga na tržištu robe široke potrošnje i maloprodaje.

Izvor: Tanjug

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!