Činjenica da već dve godine zaredom od potrošača dobijamo priznanje za omiljeni brend za kompaniju „Imlek“ predstavlja veliku čast i podsticaj za dalji rad. Zanimljivo je, takođe, da su i u mnogobrojnim kvalitativnim analizama naši proizvodi visoko kotirani, ali najvrednije priznanje svakako je poverenja naših potrošača kojima je proizvod „Moja kravica“ jedan od najomiljenijih u kategoriji mleka i mlečnih proizvoda. Prošle godine smo osvojili titulu domaćeg brenda broj jedan u svim kategorijama, a kao kompanija smo poneli i laskavo priznanje omiljenog domaćeg proizvođača. To je još jedan od pokazatelja da su naši napori i ulaganja urodili plodom – kaže na početku razgovora za Danas Srđan Popović, regionalni direktor marketinga i razvoja kompanije „Imlek“.
Koji je Imlekov proizvod najprepoznatljiviji?
To je svakako „Moja kravica“. Ne zato što ostali nisu atraktivni, već zato što je to proizvod koji traje punih 40 godina, uz koga su mnoge generacije odrastale i stasavale. Pod tim imenom imamo čitavu paletu proizvoda od kojih su svakako najuticajniji „Moja kravica“ dugotrajno mleko i „Moja kravica“ roze jogurt. „Imlek“ mnogo ulaže u unapređenje proizvoda kroz razvoj funkcionalne palete. Pored „Moje kravice“ mleka i jogurta bez laktoze, kao jedinstven funkcionalni proizvod pojavilo se i mleko za miran san.
Jeste li 2011. ulagali u nove proizvode i da li ste u godinama krize uspeli da investirate u proizvodnju?
Kontinuitet investiranja nije prekidan, a najviše smo ulagali kako u kvalitet proizvoda, tako i u razvoj novih ukusa ili novih kategorija. Čak i u godinama krize nismo drastično smanjivali investicije, ali smo se potrudili da optimizujemo troškove. Jer, potrošači su nama na prvom mestu. Ono čime se možemo pohvaliti svakako su dve potpuno nove kategorije u koje smo uspešno zakoračili. Reč je o „Imlekovim“ kafama sa mlekom („makijato“ i „kapućino“), kao i dezertima, odnosno o pudingu od vanile i čokolade i areisanom dezertu s višnjom i jagodom. Sve to smo izbacili na tržiše pod imenom „flert“. Svi ti proizvodi su za kratko vreme uspeli da pronađu put do potrošača zahvaljujući, pre svega, izvrsnom ukusu koga prati prepoznatljiv „Imlekov“ kvalitet. Kad je reč o jogurtu, svakako bih izdvojio najnoviji „jogud“ od kruške i jabuke. Sve u svemu imamo proizvode za svačiji ukus.
Koliko se u vašoj kompaniji vodi računa o društvenoj odgovornosti?
To je segment poslovanja koji zahteva kontinuiran i sistemski pristup. To treba ozbiljno shvatiti i „Imlek“ se upravo tako ponaša. Na primer, sa Unicefom nas veže višegodišnja uspešna saradnja pa nas, rekao bih s pravom, nazivaju strateškim partnerima. Posvećenost deci i njihovim pravima preduslov je za zdrav kulturološki i duhovni razvoj jedne zajednice i to su bili ključni motivi za naše partnerstvo. Uključili smo se, pre svega, u projekte suzbijanja nasilja u školama i zahvaljujući „Imleku“ sedam osnovnih škola realizovalo je višeslojni program suzbijanja svih oblika nasilja. Podatak da je više od 50 odsto dece žrtva nekog oblika nasilja bila je dovoljan razlog da se uključimo u taj projekat. Usledila je i podrška priručniku za rano roditeljstvo i to je realizovano u saradnji sa Ministarstvom zdravlja. Svratište je već dugi niz godina na našoj listi za donacije, ali pristupali smo u pomoć i kada su neke jednokratne nevolje u pitanju. Primera radi, osim novčane pomoći obezbeđivali i osnovne namirnice za ugrožena domaćinstva u Zaječaru. Slično je bilo i posle zemljotresa u Kraljevu kada smo jednoj porodici sagradili kuću. „Imlek“ je bio prvi koji je na taj način reagovao. Ono što svakako vredi spomenuti je projekt Kravice u gradu. Izložba maštovito oslikanih figura krava koja je postavljena 2. juna prošle godine (na Svetski dan mleka) i krasila je centar Beograda do kraja septembra. Najvažnije je da smo aukcijskom prodajom figura kravica sakupili više od milion dinara za institucije za nezbrinutu decu. „Imlek“ je uz to poklonio još sedam figura krava istim institucijama. Sve je to realizovano uz podršku gradske uprave zahvaljujući kojoj smo izložili kravice i odabrali institucije za doniranje. Naš stav je da svaka iole ozbiljna kompanija mora da poseduje određeni stepen dobrovoljne socijalne orijentisanosti, bar u domenu ekološke zaštite. Uskoro će se ceo poslovni svet rukovoditi principom tripl P (pipl, planet, profit) što podrazumeva ne samo brigu o profitu već i o zajednici u kojoj posluje. Jer, čemu zarada, ako sami sebe masovno trujemo i ubijamo.
Spremate li još neko iznenađenje kojim ćete u ovoj godini obradovati potrošače? Nove artikle, niže cene, na primer?
Prema statističkim podacima „Imlek“ je, osim toga što je prepoznat kao kompanija sa najkvalitetnijim proizvodima, svrstan i u red najinovativnijih domaćih kompanija u mlečnoj industriji. Taj trend nastojimo da održimo. Neprestano ulažemo u kvalitet i raznovrsnost proizvoda i uskoro će potrošači imati priliku da se susretnu sa novitetima, a sigurno je da će kao i do sada biti reč o najukusnijim i najkvalitetnijim proizvodima. Kada je o ceni reč, naš cilju je da obezbedimo realnu cenu za ono što nudimo i ako se ima u vidu da najviše ulažemo u kvalitet, nismo najskuplji. Važno je napomenuti i to da u ceni proizvoda značajni deo čine cene sirovog mleka i vrhunske ambalaže koju mi isključivo koristimo. Cena koju plaćamo farmerima za sirovo mleko dostigla je evropski nivo, što se ne bi moglo reći za kupovnu moć i standard potrošača u Srbiji. To su te neke kontradiktornosti tržišta koje otežavaju dugoročno poslovanje kompanija, ali i to će se, nadam se, promeniti.
Šta kompanija Imlek planira za 2012?
Kada su u pitaju razvojni planovi, svakako da nam je prioritet da ostanemo vodeća kompanija u domenu kvaliteta i raznovrsnosti ponude, ali nećemo odustati ni od širenja u regionu. Naše kompanije su, inače, zauzele vodeću poziciju na tržištima Crne Gore i Makedonije, a u BiH smo, takođe, među najistaknutijima. Naša želja je da svojim proizvodima osvojimo i hrvatsko tržište.
Autor: Lj. Bukvić
Izvor: Danas