Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Korporativna odgovornost postaće najveći deo marketinških aktivnosti kompanija

Direktorka sektora odnosa s javnošću kompanije Telekom Srbija Milica Marković specijalno za Marketing mrežu govori o odnosu  Telekoma prema društveno odgovornom poslovanju, na koji način biraju akcije koje će podržati, ali i o najnovijem projektu „Uradi nešto“ koji je nedavno pokrenula ova kompanija.

Deluje da je Telekom Srbija domaća kompanija koju građani prepoznaju kao aktera koji sprovodi društveno odgovorne akcije. Na koji način Vaša kompanija bira akcije koje će podržati?
Nastojali smo da svim našim akcijama koje su, u najširem smislu usmerene prema boljitku zajednice, damo jasno strateško usmerenje i naše korporativno utemeljenje. Drugim rečima, izdvojili smo kao ključne oblasti: podršku mladima kao specifičnoj društvenoj grupaciji, njihovom obrazovanju, podsticanju preduzetničkog duha, zatim smo se usredsredili na pojedine projekte u kulturi koji su od šireg, nacionalnog značaja, na kontinuiranu podršku određenim marginalizovanim grupama, naravno i na naše zaposlene. Isto tako, želimo da podržimo one akcije koje imaju inovativan karakter, koje ostvaruju pozitivan uticaj na što veći broj ljudi, ili koje imaju vezu sa našom osnovnom delatnošću.

Koji su zapravo osnovni motivi za takav angažman? Da li Telekom na društveno odgovorno poslovanje gleda kao na obavezu ili kao dobrovoljni princip?
Ne postoji nikakva spoljna regulativa u Srbiji koja bi nas obavezivala da postupamo na ovaj način. Aktivnosti u ovoj oblasti zaista su rezultat našeg uverenja da smo neodvojivi deo društva i zajednice u kojoj poslujemo. Pretpostavljam da znate da Telekom Srbija iz godine u godinu ostvaruje rekordne finansijske rezultate i to se odvija sada i ovde, i upravo zbog toga kompanija ostvaruje određeni uticaj pre svega na korisnike, partnere, klijente, naše zaposlene. Sasvim je razumljivo da ne želimo da budemo odvojeni od društva, i zato činimo sve da uticaj koji ostvarujemo na širu zajednicu uvek bude pozitivan.
S druge strane, pojedine institucije i kompanije, mahom one koje posluju i na drugim tržištima, sve više obraćaju pažnju upravo na taj deo poslovnih izveštaja. Upravo zato što izveštaju koji u celosti prikazuju delovanje u ovoj oblasti, mnogo govore o opredeljenju neke kompanije, o njenoj viziji budućeg društva i odnosa unutar tog društva. Uvereni smo, takođe, da je taj koncept veoma blizak i komunikacijama, našoj osnovnoj delatnosti. Zahvaljujući novim medijima, građani su sve češće u prilici da kompanijama ili brendovima pojedine teme stave u prvi plan, teme koje su njima veoma značajne. Mislim da su teme obuhvaćene konceptom korporativne odgovornosti sve bitnije građanima i da će vremenom postati toliko značajne da će kompanije i najveći deo marketinških aktivnosti usklađivati upravo sa opredeljenjem u toj oblasti.

Nedavno ste pokrenuli akciju „Uradi nešto“, koja spada upravo u društveno odgovorne kampanje. Po čemu se ova akcija razlikuje od drugih i po čemu je ona specifična?
Konkurs „Uradi nešto“ je specifičan iz nekoliko razloga. Želeli smo, pre svega, da kreativnim pojedincima kod nas pružimo mogućnost da u svom okruženju nešto promene, da urade neku dobru stvar za koju veruju da će doneti promenu nabolje u njihovom neposrednom okruženju. Konkurs je, naravno, otvoren i za udruženja, različite organizacije, institucije koji mogu da predlože svoje projekte, ali želeli smo da prevashodno podržimo građane koji imaju ideju i energiju kako nešto da se ulepša, popravi. Stigli su veoma zanimljivi predlozi, i do 3. juna ima sasvim dovoljno vremena da se predloži projekat na sajtu uradinesto.rs, jer su ideja i želja presudni da se makar malim koracima i pomacima stvari u našem okruženju menjaju nabolje.

Konkurs u okviru akcije „Uradi nešto“ bliži se kraju. Kakvi predlozi su stigli do sada i kakve projekte još očekujete?
Predlozi koji su do sada pristigli veoma su zanimljivi i uglavnom se tiču ekoloških pitanja, unapređenja uslova života kroz uređenje nekog prostora ili objekta, za nabavku pomagala u obrazovanju ili za podršku neformalnim edukativnim programima. Zbog lakšeg pregledanja na sajtu, svi predlozi su razvrstani tako da posetioci mogu da pretražuju video klipove birajući ključnu reč, grad ili neku od opštih kategorija kao što su obrazovanje, ekologija, inkluzija. Nakon što ih pregledaju, u periodu od 11. do 24. juna moći će da glasaju i tako izaberu one predloge za koje veruju da najviše doprinose pozitivnim promenama.
I pre pokretanja konkursa, povremeno su nam stizali izuzetno zanimljivi predlozi projekata, lokalne inicijative u različitim oblastima, tako da je i inicijalna ideja potekla zapravo od samih građana. Želeli smo zato da podstaknemo i druge da sve više primećuju stvari u svom okruženju koje bi želeli da poprave ili promene, da koriste nove medije u izražavanju svojih ideja i kreativnosti, ali i da podstaknu ljude iz svog okruženja da više obraćaju pažnju na stvari koje neposredno utiču na kvalitet njihovog života. Sasvim je izvesno da će svima koji predlože neki projekat biti potrebna i podrška njihove najuže zajednice da osvoje najviše glasova i tako dobiju priliku da urade ono što su zamislili.

Nakon završetka konkursa, možemo li da očekujemo nastavak projekta?
Ovo je tek početak, konkurs ima i edukativnu ulogu, u smislu šta sve treba imati na umu kada se osmišljava takva jedna akcija – koji je budžet za to potreban, da li je neophodna neka institucionalna podrška ili neke dozvole, ko bi mogao da bude partner i slično. Pošto se konkurs organizuje dva puta godišnje, uverena sam da ćemo iz godine u godinu gledati sve zanimljivije i kompleksnije predloge, kao i njihovo ostvarenje svuda oko nas.

Autor: Ivana Parčetić

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!