Direktorka marketinga jednog od najvećih sportskih brendova Adidas Srbija, Jelena Koronsovac specijalno za Marketing mrežu govori koliko je neophodno ulagati u oglašavanje kako bi brend izgradio dobru reputaciju, kako održati komunikaciju i upravljati krizama na društvenim mrežama, ali i u kojoj meri kvalitetan tim u kompaniji utiče na reputaciju.
Adidas je jedan od vodećih proizvođača sportske opreme i jedan od omiljenih brendova širom sveta, kao i u Srbiji. Koliko je neophodno ulagati u oglašavanje kako bi brend izgradio tako dobru reputaciju?
Od velikog značaja je za svaki brend ulaganje u oglašavanje, jer se na taj način gradi imidž i prepoznatljivost brenda. Takođe, u slučaju da brend tek treba da se lasnira i da se po prvi put pojavljuje na trzištu, bez dobre ATL kampanje, teško da mogu da se zamisle i dobri rezultati.
Koliko, po Vašem mišljenju, dobar tim i kvalitetan stručni kadar koji radi u kompaniji utiče na dobru pozicioniranost brenda? Šta po tom pitanju radi Vaša kompanija i na koji način ulaže u zaposlene?
Adidas na globalnom nivou puno ulaže u svoje zasposlene, obezbeđujući im kvalitetne uslove za rad, sigurnost u svakom smislu i motivaciju za uspešnost. Takođe, podržava napredovanje u poslu i jedna je od retkih kompanija koja podržava svoje zaposlene da pređu na druga tržišta ukoliko za to postoji osnove i mogućnosti. Svaka kompanija je onoliko uspešna koliko ima dobar i motivisan kadar. Takođe, pozitivna atmosfera na poslu itekako utiče na rezultate, a Adidas, svojim sistemom vrednosti u poslovanju to svakako podržava.
Danas je komunikacija sa kupcima postala dvosmerna zahvaljujući društvenim mrežama. Adidas na Facebook-u ima više miliona fanova. Kako odgovoriti na sve zahteve, održati dobru komunikaciju i upravljati krizama koje mogu biti izazvane sa samo nekoliko negativnih komentara?
U socijalnim mrežama postoje pravila komuniciranja koja podrazumevaju, pre svega, poštovanje u komunikaciji. I Adidas ima svoja pravila u komunikaciji sa potrošačima. Socijalne mreže su postale standard u komunikaciji, kako u privatnoj, tako i i marketinškom smislu. Adidas se uvek trudi da prihvati sve sugestije, komentare, podršku svojih potrošača te u skladu sa tim i odgovara.
Sponzorisali ste mnoge sportske klubove, još uvek imate ugovor sa fudbalskim klubom Partizan. Da li sem klubova sponzorišete i neke manifestacije, humanitarne akcije? Šta sponzorstva znače za Adidas?
Sportski marketing je od velikog značaja za jedan sportski brend kakav je Adidas. Na taj način, oba brenda, dakle i sportski brend i klub ili sportista ujedinjuje svoje vrednosti i teže ka uspehu.
Hoće li Adidas biti jedan od sponzora reprezentacija koje se budu kvalifikovali za Olimpijadu u Londonu ove godine?
Za sada nije u planu. Adidas je sponzor Olimpijade u svakom slučaju, dakle, podržava tu značajnu sportsku manifestaciju i vrednosti za koje se zalaže, tako da ćemo kao brend biti prisutni uz Olimpijce sve vreme.
Koliko je društveno odgovorno poslovanje prioritet kompaniji kao što je Adidas i koje su vaše konkretne akcije na ovom polju u Srbiji?
Mi smo globalna kompanija i funkcionišemo u skladu sa tim, dakle, sve odluke o funkcionisanju firme se donose na globalnom nivou, svi standardi koji se definišu su globalni. Postoji „policy“ koji poštuje svaki zaposleni, kao i „policy“ o socijalnoj odgovornosti i tu je Adidas vrlo isključiv – veoma jak fokus na etiku zaposlenog i socijalnu odgovornost. Postoje veoma visoki standardi u poštovanju etike i korektnog odnosa u poslovanju firme. Takođe, iste standrarde zahtevamo i o naših poslovnih partnera.
Koje su osnovne vrednosti kojima se Adidas vodi? Da li su one ključ uspeha i trajanja?
Kad god me neko pita šta bih odgovorila na pitanje sta je Adidas, uvek pominjem Adidasove brend vrednosti kako bih pitanje objasnila na najbolji mogući način, a to su autentičnost, strast, inovativnost, inspirativnost, posvećenost, odanost. Ovih šest vrednosti su sve ono sto je Adidas, dakle esencija brenda Adidas. Iako se nigde ne spominje sport, moda ili trend, sve ove vrednosti su duboko utkane u svaki od pomenutih momenata. Ove vrednosti su naši viši ciljevi kojima se Adidas rukovodi.
Autor: Mirjana Marić
Socijalne mreže su za socijalne slučajeve.
Očekujem da makar na ovom sajtu koji se bavi marketingom pročitam DRUŠTVENE mreže umesto gore pomenutih SOCIJALNIH, jer primaju socijalnu pomoć.