today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Komisija želi “Evropsku robnu marku”

Evropska komisija je predložila nov sistem registracije robnih marki širom Evropske unije koji je jeftiniji, brži, pouzdaniji i predvidljiviji u poređenju sa postojećim. Novi propisi bi preduzećima olakšali inovacije i pružili efikasniju zaštitu robne marke od falsifikata, uključujući lažnu robu u tranzitu preko teritorije EU. Komisija se zalaže za promenu naziva „Robna marka zajednice“ u „Evropska robna marka“.
Razlog za ovu inicijativu je zastarelost sistema. Registracija nacionalnih robnih marki u državama članicama je harmonizovana pre 20 godina, a posebna robna marka zajednice, koja garantuje prava intelektualne svojine na nivou EU, je stvorena pre više od 15 godina i od tada nije bilo većih izmena, uprkos značajnim promenama u poslovnom okruženju. Novi sistem bi olakšao i uskladio procedure registracije, kako u sistemima država članica tako i na nivou EU, i povećao pravnu sigurnost izmenama zastarelih odredbi i otklanjanjem nejasnoća.
Reforma bi dalje unapredila sredstva za borbu protiv falsifikovane robe, posebno u tranzitu preko teritorije EU, i olakšala saradnju između službi država članica i Kancelarije za harmonizaciju na unutrašnjem tržištu (OHIM) da bi se usaglasile njihove prakse i razvili zajednički mehanizami. Komisija takođe predlaže da se tekstovi prilagode terminologiji i procedurama iz Lisabonskog ugovora, kao što je preimenovanje naziva „Robna marka zajednice“ u „Evropsku robnu marku“. Komisija u vezi sa troškovima registracije predlaže princip „jedna klasa proizvoda po taksi“, koji će biti primenjen i na zahteve za robnu marku zajednice i na zahteve za nacionalnu robnu marku. Ovo će omogućiti bilo kojoj firmi – posebno malim i srednjim preduzećima – da se prijave za zaštitu robne marke u skladu sa svojim aktuelnim poslovnim potrebama, po ceni koja pokriva samo te pojedinačne potrebe.
U sadašnjem sistemu, taksa za registraciju robne marke podrazumeva registraciju do tri klase proizvoda. Prema revidiranom sistemu, robna marka može da se registruje za samo jednu klasu proizvoda, što znači da će na nivou EU kompanije plaćati znatno manje kada registruju samo jednu klasu proizvoda.
Inicijativa Komisije se prosleđuje Evropskom parlamentu i Savetu ministara na usvajanje. Komisija očekuje da predlozi budu usvojeni do proleća 2014. godine. Predloženi paket podrazumeva izmenu Direktive iz 1989. godine koja obezbeđuje jednaka prava za robne marke u državama članicama, reviziju Uredbe o robnoj marki zajednice, kao i reviziju Uredbe o taksama iz 1995. koja reguliše takse koje se isplaćuju Kancelariji za harmonizaciju na unutrašnjem tržištu, posebnoj evropskoj agenciji za robne marke.

Izvor: EurActiv.rs

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!