Ključni stub rasta kompanije predstavljaju promene!

Sanja Bušić, Senior marketing menadžer za tržišta Zapadnog Balkana, Češke, Slovačke, Mađarske i Baltičkih zemalja kompanije PepsiCo, povodom foruma IZAZOV 2020, koji će biti održan od 2. do 4. juna online, govori kako izgleda poslovanje budućnosti.

Kako obezbediti održivo i stabilno poslovanje u eri digitalne transformacije?
Poslednjih godina se u velikoj meri govori o digitalnoj transformaciji te postaje neizbežan deo svakog segmenta poslovanja. Tehnologija se neprestano menja i razvija na način pogodan za korisnike, a na kompanijama je da pronađu brza rešenja i adaptiraju svoj biznis i način rada eksternim, ali i internim korisnicima (zaposlenima). Ključni stub rasta kompanije PepsiCo Zapadni Balkan predstavljaju promene, a samo neke od njih su: digitalizacija i sistemski pristup u domenu finansijskih i računovodstvenih procedura, virtuelna selekcija kandidata, on-line priprema novozapsolenih, on-line platforme za učenje i stalno napredovanje zaposlenih, prediktivna analitika prilikom akvizicije talenata, wellness on-line platforme, promena marketing i medija miksa, pilotiranje i korišćenje novih kanala komunikacije, formiranje e-commerce timova, itd.

Dodatne okolnosti u kojima se trenutno nalazimo menjaju i ubrzavaju ovaj proces transformacije i učinile su nas fleksibilnijim, bržim i voljnim da eksperimentišemo. Univerziteti i kompanije širom sveta brzo su se prilagodili novom načinu rada i učenja on-line, sa druge strane kompanije koje su mogle brzo da podrže ove nove potrebe napredovale su. Popularni remote conferencing softver „Zoom“ imao je vidljiv porast cena akcija na tržištu prvih par meseci 2020. godine.

Na koji način prilagoditi i razviti nove proizvode i usluge u skladu sa potrebama tržišta? Šta je to što tržište danas zahteva?
Svakog dana više od milijardu puta potrošači u više od 200 zemalja i teritorija posegnu za nekim od PepsiCo proizvoda. Na tržištu Zapadnog Balkana jedna smo od vodećih kompanija u oblasti proizvodnje slanih grickalica i to kroz lokalne brendove Chipsy, Clipsy, Pardon i Gud, ali i globalne brendove Lay’s, Doritos i Quaker. Veliki je izazov dati odgovor i inovaciju na ovako već razvijenom terenu. Nedavno smo lansirali prvi pečeni čips „Chipsy Oven Baked“, i upravo on je odgovor na potrebe naših postojećih potrošača, ali i želju da novim potrošačima ponudimo drugačiji koncept Chipsy proizvoda.

Briga o potrošačima ogleda se i u drugim kompanijskim aktivnostima. Svesni smo važnosti borbe protiv gojaznosti, kao problema sa kojim se savremena civilizacija suočava. I tim povodom aktivno radimo na prevenciji, kroz različite platforme obraćajući se široj javnosti ali prvenstveno zaposlenima. Nakon globalne COVID19 krize pojačaće se briga o načinu života i zdravlju, a zahtevaće se i specifične forme proizvoda, pakovanja i načina konzumacije kao odgovor na novonastalu situaciju. Očekujemo porast konzumacije kod kuće, dok će konzumiranje upakovanih proizvoda imati takođe rastući trend. Zajedno sa promenama u kanalima prodaje, u slučaju našeg tržišta porast učešća velikih prodajnih objekata i on-line kupovine, kompanije će morati da prilagode svoj asortiman, prodajnu strategiju i celokupan nastup na tržištu. Radujem se promenama koje dolaze, jer se na ovaj način prilagođavamo brzo i spretno savremenom potrošaču.

Da li su agencije i kompanije partneri u rastu poslovanja? I na koji način?
Pogledi iz ugla kompanije i eksternih saradnika se razlikuju u sagledavanju potencijala i mogućnosti biznisa zbog čega je neophodno da udružimo znanja, veštine, informacije i budemo objektivni u donošenju odluka.

Svakodnevno sarađujemo sa agencijama u kojima se nalaze eksperti za analizu tržišta, strategije brendova, kreativni direktori i drugi stručnjaci za komunikaciju. Plasiranje velikog globalnog brenda Doritos ne bi imalo značaj, kao i ostvareni rezultat koji je učvrstio našu poziciju na tržištu slatkih i slanih proizvoda, da program i kampanja nisu lokalizovani i podržani od strane naše kreativne agencije Ovation BBDO.

Pored agencija tu je i veliki broj eksternih partnera kao što su veliki i mali prodajni lanci i distributeri koji zajedno sa nama definišu ciljeve, implementiraju i podržavaju rast naših brendova a koji direktno utiče i na njihov pozitivan razvoj.

Jedan trend za 2020.?
Uzimajući u obzir današnju situaciju teško je govoriti o promeni i trendu jer se brzo smenjuju, i nekako zemlje koje su bile na nižem stepenu razvoja sustižu velike svetske sile pa i njihove ranije razvijene navike.

Menja se potrošač i njegove navike prilikom kupovine. Sa druge strane kupovna moć se smanjuje pa se samim tim miks kanala i misije kupovine menja gde efikasnost postaje novi „kralj“. Novi kanali su eksploatisani do granica, a koje su najviše vezane za ograničenu infrastrukturu on-line prodaje. A kada dođemo do krajnjeg potrošača, uveravanje, podrška i optimizam pre svega su ono što oni očekuju. Emotivna podrška zauzima mesto funkcionalnim benefitima proizvoda.

Pored izgradnje on-line kanala prodaje i rastućeg trenda društvenih platformi kao što je Tik Tok istakla bih još dva važna trenda. Lokalni se odnosi na još važniji uticaj influensera kao alatke za rast brendova. Ako posmatram druga tržišta na kojima imam prilike da radim, definitivno tzv. „mobile to store“ trend je nešto što će kompanije sve više koristiti. Dovesti potrošača do željene radnje, kategorije i brenda biće sve teže a mobilni uređaji treba da posluže da prilagođen sadržaj i poruku prenesemo tom novom potrošaču. Saradnja sa velikim prodajnim lancima biće ključna za uspeh.


Oceni tekst

3,60 od 5
Loading...

Komentari