Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Ključ uspeha je u prožimanju B2B i B2C marketinga!

Milena Obradović, Marketing Manager B2C&B2B u kompaniji LESAFFRE RS, specijalno za Marketing mrežu govori o prožimanju B2B i B2C marketinga, koji su najefikasniji kanali u B2B komunikaciji i kako meriti rezultate.

Vaša kompanija usmerena je na B2C i B2B poslovanje. Kako uspešno usmeriti strategiju komunikacije koja podrazumeva i B2C i B2B marketing? U kojoj meri se ove dve vrste marketinga prožimaju?
Smatram da je uspešna ona komunikacija koja odgovarajućim alatima uvezuje poruke u okviru B2B i B2C marketinga. Ukoliko želite uspeh na duge staze, nezamislivo je potpuno odvojeno posmatrati ova dva segmenta. Kroz aktivnosti koje naša kompanija organizuje kako za naše poslovne saradnike, tako i za potrošače, kreiramo poruke koje su prilagođene različitim primaocima. Istovremeno, različitim mehanizmima nastojimo i da ih podstaknemo da se sami uključe u komunikaciju. Naši B2B ambasadori prate B2C Fejsbuk stranicu i daju nam savete kako da je još više unapredimo. Sa druge strane B2C fanovi sa „Mesimo zajedno“ stranice prate našu korporativnu stranicu, kao i „Pekarijada“ stranicu, dele ponosno sadržaj sa istih i time čine da naša poruka stigne do što većeg broja ljudi. Istovremeno, B2B endorseri – prošlogodišnji pobednici koji su učestvovali na Louis Lesaffre Coupe takmičenju, nezaobilazni su domaćini druženja sa FB fanovima i blogerima u okviru Mesimo zajedno Akademije, gde prenose svoje znanje u mešenju testa i pripremanju pekarskih proizvoda.

Koje su specifičnosti B2B marketinga i koji su, po Vašem mišljenju, najefikasniji kanali komunikacije u ovoj oblasti?
Jedna od specifičnosti je svakako i prilagođavanje poruka i kanala komunikacije različitim saradnicima i kupcima. B2B marketing podrazumeva drugačije kanale komunikacije u odnosu na B2C, posebno u slučaju kada imate skroman budžet. U tom smislu, u našoj kompaniji biramo alternativne, direktnije kanale, a izbegavamo masovne medije. Najbolji primer je skorašnja kampanja za veliko nacionalno takmičenje pekara i mladih pekara Srbije – Pekarijada. Rukovodili smo se idejom da poruka o samom takmičenju stigne do što većeg broja pekara. Vrlo jasno određena ciljna grupa, skroman budžet za komunikaciju i ograničeni resursi u ljudstvu, sami su izdefinisali direktne i efikasne kanale – direktna, personalizovana pošta, oglasi u specijalizovanim časopisima za pekare, fejsbuk, flajeri na našim proizvodima i B2B endorseri. Pažljivim odabirom specifičnih kanala uspeli smo u nameri da tržištem odjekne vest o Pekarijadi i dobili daleko veći broj prijava u odnosu na veće zemlje u regionu, koje su organizovale slična takmičenja. Takođe, vodeći računa o specifičnosti ciljne grupe, omogućili smo im prijavu na različite načine, kako bi im proces apliciranja bio što jednostavniji (sms, Fejsbuk, pošta, telefon, mail i sajt). Ovakav pristup zahteva daleko više posla kada je organizacija u pitanju, ali omogućio je da sa mnogo manje ulaganja ostvarimo cilj. Svakako da uspeh B2B segmenta nije moguć bez ulaganja u razvoj i unapređenje odnosa sa poslovnim partnerima. U tom smislu smatram da je osluškivanje potreba i pravovremeno reagovanje jedan od najvažnijih segmenata B2B poslovanja.

U kojoj meri su lični odnosi i poznanstva važni u B2B marketingu i kako merite rezultate?
Dobri odnosi sa poslovnim saradnicima i partnerima važni su za svaku industriju. Naše kupce smatramo partnerima, i njihov uspeh svakako utiče i na naš dobar rezultat. Ono u čemu nastojimo da se razlikujemo od drugih kompanija na tržištu su partnerski odnosi sa kupcima, ne samo od strane naše službe prodaje, već svih naših sektora. Nudimo partnerima podršku i koristimo naše resurse da im pomognemo kako u prodajnom smislu, tako i u pogledu razvoja novih proizvoda, marketinškog pristupa, pomoći u logistici, razvozu, magacinu i sl. Ne samo prodavci, već i naši tehnolozi, kolege iz logistike, marketinga su u svakodnevnom kontaktu sa našim kupcima i na taj način gradimo čvrst i kvalitetan partnerski odnos, koji se svakako ogleda i kroz naš poslovni rezultat.

Kakva su Vaša iskustva sa B2B kupcima, da li su oni postali “zahtevni” kao i obični potrošači?
Saradnja sa našim B2B kupcima se zasniva na korektnom poslovnom odnosu, uzajamnim poverenjem i osluškivanjem potreba i to je ono što oni prepoznaju i zbog čega nam godinama ukazuju poverenje. Rezultate istraživanja kada su krajnji potrošači u pitanju rado delimo sa B2B kupcima, jer je za njihovo poslovanje važno da budu informisani o navikama, trendovima i preferencijama potrošača kada su pekarski proizvodi u pitanju. Kada je u pitanju domaća pekarska industrija, mogu sa sigurnošću reći da su naši B2B kupci pre otvoreni za prihvatanje novih trendova, nego zahtevni. Mislim da prepoznaju važnost unapređenja proizvoda i tehnologija, i u tom smislu drago nam je da ih možemo smatrati saveznicima u nameri da unapredimo čitavu industriju.

Koji trendovi u B2B marketingu će, po Vašem mišljenju, biti dominantni u 2016. godini?
Mislim da čitav sektor marketinga i komunikacije postaje sveobuhvatniji i sadržajniji. Nije više dovoljno samo plasirati proizvod ili napraviti promociju. Potrebno je osmisliti efektnu komunikaciju, podstaći kupca ili potrošača da aktivno učestvuje u komunikaciji ili promovisanju proizvoda.
Smatram da će upravo umrežavanje, deljenje kvalitetnog sadržaja putem različitih kanala, povezivanje B2B i B2C segmenta, direktnija, personalizovana komunikacija sa krajnjim korisnicima i baza endorsera biti još zastupljenije u narednom periodu. Moj utisak je da je to jedini siguran put da komunikacija bude efikasna i da na kraju, usledi prodajom, što je zapravo krajnji cilj.

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!