today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Ključ dobrog brendiranja je poznavanje želja potrošača

Cilj brendinga postizanje je razlikovanja određenog proizvoda na tržištu od ostalih, a mnogi stručnjaci smatraju da je brending danas i osnovna funkcija marketinga. Ljudi često percipiraju brend kao logotip kompanije ili proizvoda i njegovu vizualnu komunikaciju, a razvoj brenda percipiraju kao plasiranje te vizualne komunikacije kupcima kroz razne medijske platforme.
No, kako pojašnjava Dalibor König, direktor i suvlasnik itd studija, takav stav nije toliko kriv koliko je nepotpun. „Pri stvaranju i razvoju brenda najvažnije je kvalitetno i precizno definisati ciljnu grupu kojoj se obraćamo, te koja je to neopipljiva ili opipljiva vrednost koja vašu kompaniju ili proizvod ističe u odnosu na konkurenciju. Kada se to definiše brend se razvija u skladu sa time na svim nivoima, kroz komunikaciju boje, fonta, ikone u logotipu ili proizvodu, pa sve do načina odevanja prodajnih predstavnika ili prodavača u trgovinama. Svaki detalj je važan i svaki detalj pomaže u kvalitetnom razvoju branda“, kaže König.

Loša komunikacija
U ovom studiju pojašnjavaju da u malim kompanijama ljudi na vodećim pozicijama često brendiraju svoju kompaniju ili proizvod smatrajući sebe kao ciljnu grupu i određujući vizualnu komunikaciju u skladu sa tim. To može dovesti do loše komunikacije kao npr. korišćenje nacionalnih znakova za ciljnu grupu kojoj je to nevažno ili ih smeta, upotreba ozbiljnih, korporativnih elemenata kod proizvoda za decu ili korišćenje razigranih, veselih fontova u komunikaciji sa poslovnim ljudima. „Takav pristup za posledicu ima dugotrajniji proces razvitka branda i neretko onemogućuje kvalitetno pozicioniranje branda na tržištu. Najvažnije je shvatiti da brand ne komuniciraš sebi, već svojoj ciljanoj grupi i sva komunikacija se treba odrediti prema tome.

Pozicioniranje svesti
Cilj kvalitetnog brandinga je stvoriti prepoznatljivost, lojalnost te emocionalnu povezanost kod kupaca“, navodi Dalibor König. Iz agencije Real grupa pojašnjavaju da se većina današnjih proizvoda više ne prodaje, nego se kupuju, jer smo direktno suočeni s brendovima, a odluka o kupovini je naša. „Zadatak brendiranja jest da se upravo ova odluka o kupovini donese puno pre nego što dođe do samog čina kupovine, i to na način da se određeni proizvod prethodno pozicionira u svesti potrošača. Sve ovo znači da je danas više nego ikad, kada govorimo o marketinškim aktivnostima, ključno poznavati emocionalne potrebe i želje potrošača. U tom smislu, snaga nekog brenda zavisi o poziciji koji taj brend ima u svesti potrošača u odnosu na ostale brendove. Ideja pozicioniranja nastala je s promenama u komuniciranju u savremenom drušvu. Postali smo, u mnogočemu, prekomunicirano društvo. S neverojatnim razvojem medija, došlo je do prezasićenja informacijama, pa je tako količina informacija koje moramo obraditi u jednom danu, čak i samo za obavljanje osnovnih životnih funkcija, postala ogromna. Upravo zato možemo reći da je brend ideja koju posedujete u svesti potrošača.
Ali, brend je i kulminacija kompletnog marketinškog procesa“, kaže Bino Uršić, kretivni direktor Real grupe. U agenciji Bruketa&Žinić pojašnjavaju da su oni već davno prepoznali važnost posebnog bavljenja brandiranjem te su osnovali Brandoctor, prvu hrvatsku agenciju specijalizovanu za branding koja ove godine slavi 10 godina rada, čiji su stručnjaci usko specijalizovani upravo u području izgradnje brandova, brand implementacije i brand consultinga. Njihov portfolio uključuje uspešne brandove kao što su Cedevita, AutoZubak, Oryx grupa, GRAWE Hrvatska, Soundset, grad Varaždin, Teatar Exit. Osvojili su niz domaćih i međunarodnih nagrada kao što su REBRAND 100 Global Awards, Benchmarks, Art Directors Club New York, Red Dot, European Design Awards, Design Week London i mnoge druge.

Ključni sastojci
„Izgradnja brandova u Brandoctoru sastoji se od tri temeljna koraka – analize, dijagnoze i terapije, nakon kojih proveravamo snagu branda putem osam sastojaka koji grade brand™. Osam sastojaka koji grade brand™ jedinstvena je i zaštićena Brandoctor metodologija koju koristimo kod izgradnje svih naših brandova. Osam sastojaka koji grade brand™ predstavljaju listu sastojaka koje brand mora imati kako bi imao snažnu finansijsku vrednost. Bez jednog od ovih sastojaka, brand će biti oslabljen te neće uspeti na tržištu“, kaže Bauer Minkara.

Faze razvoja brand strategije u Brandoctoru:
1. ponuda
2. brandstorming s klijentom
3. istraživanje tržišta (sekundarno istraživanje: dubinski intervjui s potrošačima)
4. dijagnoza stanja brenda
5. terapija brenda (definisanje temelja brenda)
6. brand touchpoints (definiranje komunikacije na mestima gde potrošač i brend dolaze u direktni kontakt)
7. kontrola brenda (prema 8 sastojaka koji grade brand™)
8. imenovanje brenda i slogan
9. vizualni identitet
10. brand check (proveravanje stanja brenda jednom godišnje i odgovarajuća „terapija“).

Ceo tekst pročitajte na portalu poslovni.hr.

Autor: Darko Bičak

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!