today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Klijent nije uvek u pravu!

Aleksandar Milić, direktor službe za marketing i komunikacije u Sberbanci, govorio je za specijalni dodatak Nedeljnika o odnosu klijent-agencija i koliko je važno da agencije sa kojima sarađuju posluju transparentno.

Sberbanka sarađuje sa više agencija na različitim projektima. Šta je vama kao klijentu najvažnije u odnosu agencija-klijent?
Kao i u svakom drugom poslu i odnosu marketinška agencija – klijent veoma je bitno imati transparentnu komunikaciju, jasno postavljene ciljeve, međusobno razumevanje i apsolutnu posvećenost postizanju zajedničkih uspeha. Čvrstog sam stava, da su klijent i agencija dva člana istog tima, čijom se međusobnom sinergijom rađaju i sprovode u delo odlične ideje. S tim u vezi, meni kao direktoru službe za marketing i komunikacije u Sberbank Srbija, najvažnije je da naše agencije budu članovi našeg tima, i iako ne sedimo u istoj kancelariji, moramo da delimo iste ciljeve.

U kojoj meri je poverenje između klijenta i agencije najvažnije za dobar poslovni rezultat i koliko su agencije uključene u strateško pozicioniranje banke na tržištu?
Sberbank Srbija se kroz svoje kampanje trudi da se približi potrebama svojih klijenata i da im odgovori na neka od pitanja koje ih svakodnevno okupiraju. S druge strane, mi kao banka poslujemo u strogom, proceduralno uređenom, korporativnom sistemu. Odabir agencije koja će nam biti partner, ne samo u kampanjama, već podrška i u našim internim aktivnostima, nije ni malo jednostavan proces. Agencije s kojima sarađujemo: Havas Adriatic, Direct media, XYZ, Publicis One gledamo kao nerazdvojiv deo našeg tima. Partnerski odnos se gradi na međusobnom poverenju. S druge strane, veoma je važno naglasiti da je u odnosu između agencije i klijenta poštovanje međusobne ekspertize ključan element saradnje. Uprkos uvreženom mišljenju, u našem slučaju, klijent nije uvek u pravu. Strateške odluke nije lako doneti, ali s obzirom na to da radimo s ljudima koji su eksperti, svako u svojoj oblasti, poštujemo stavove i mišljenja, i zaključke donosimo kao ravnopravni članovi tima. Smatram da bez takvog odnosa ni jedna saradnja ne može da bude uspešna. S druge strane, ukoliko agencije žele da zadrže svog klijenta, onda moraju biti uključene u njegovo tržišno pozicioniranje i ciljeve svog klijenta posmatrati i kao svoje.

Tokom pitch procesa i nakon njega, koliko Vam je značajno da agencija sa kojom sarađujete posluje transparentno?
Veoma nam je bitno da ono što agencija prezentuje na piču ima isti kvalitet i nakon početka saradnje. U praksi se dešavalo da neke od agencija tokom procesa pitch -a obećaju mnogo više nego što mogu da isporuče. Bankarsko tržište je veoma izazovno, ali i veoma strogo, tako da se ovakvi propusti ne praštaju. Zato nam je i više nego bitno da znamo ko će biti tim s kojim ćemo sarađivati i da će taj isti tim imati snage da zajedno s nama postiže isključivo vrhunske rezultate. A jedini način da to postignemo je transparentnost, poverenje i komunikacija. Mišljenja sam da smo prevazišli fazu kada se s agencijom dogovara scope of work jer se, danas, tržište menja iz dana u dan i postaje realno nemoguće definisati precizne godišnje planove. Treba raditi po principu scope of people, jer su pre svega ljudi i njihov kvalitet osnova kvalitetnog posla.

Koju kampanju Sberbanke biste izdvojili kao inovativnu i zašto?
Kampanja za Stvarno super keš kredit je sigurno kampanja koja se izdvojila među mnogima koje smo lansirali u proteklom periodu. Osmisliti celokupnu komunikacionu strategiju za proizvod kao što je keš kredit Sberbanke bio je u najmanju ruku težak zadatak. Izaći iz okvira postojećeg, biti kreativan i prepoznat od strane šire javnosti, ostati zapamćen, povećati brend awareness, ali i ostvariti prodajne ciljeve, u jednom momentu bio je zadatak koji se na prvi pogled činio nedostižnim. Kako je i Daniel Brakus, zamenik kreativnog direktora agencije Havas Adriatic, rekao odlučili smo se za originalan pristup i pred Havas postavili vrlo jednostavan, a s druge strane i ni malo lak zadatak – ne komunicirati čemu keš kredit služi već kakav je. Celokupnom rezultatu umnogome je doprineo i talentovani mladi glumac Andrija Kuzmanović, ali i Srđan Dragojević, čiji je senzibilitet transformisao inicijalni scenario, u po njegovim rečima „toplu, italijansku komediju karaktera“.

Prema istraživanju koje je sproveo Smart plus research u maju 2018. godine, rezultati su pokazali da je TV spot, čak 40 odsto ispitanika ocenilo kao najdopadljiviji u odnosu na tv spotove konkurencije, koje su oglašavale isti proizvod u tom periodu. Ovo je odličan rezultat, imajući u vidu da je samo u tom periodu bilo emitovano više od 15 TV spotova iz bankarskog sektora, za isti ili sličan proizvod.

Koji trend je po Vašem mišljenju obeležio 2018. godinu kada govorimo o marketinškim komunikacijama u bankarskom sektoru / bankarskog sektora?
Ono što je sigurno da su banke izašle iz dosadašnjih okvira i svoje oglašavanje zaokrenule u sasvim drugačijem smeru. Sada, reklamni spotovi banaka imaju komični i humaniji prizvuk, jasniju i transparentniju komunikaciju s klijentima, i ne oslanjaju se isključivo na oglašavanje konkretnih proizvoda. Veoma mi je drago što smo svedoci promena u strateškoj komunikaciji vodećih banaka, pa tako umesto isključivo kamata i uslova, možemo da vidimo kampanje koje po stilu više pripadaju Telco industrijama, koje se oslanjaju na korporativno – društvenu odgovornost, ili koje se prvenstveno fokusiraju na imidž. Za ovakvu promenu bila je potrebna hrabrost, a rezultati će pokazati da li smo, svi mi uspeli da postignemo ono što smo želeli.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

2,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!