Kakvom oglašavanju potrošači veruju?

Nielsen je krajem prošle godine objavio rezultate globalnog istraživanja o tome koliko ljudi veruju različitim oblicima oglašavanja. Samo je pet stavki postiglo rezultate od 50% ili iznad: newsletteri, službene web stranice, urednički sadržaj, mišljenja (kao što su recenzije i ocene) i preporuke ljudi koje poznajemo.
Čak 92% ljudi odmah veruje preporukama ljudi koje poznaju. Očito je da su danas preporuke način broj jedan za izgradnju poverenja na relaciji potrošači-brendovi. Ovakvi trendovi nisu ništa neočekivano s obzirom na sveopštu prisutnost društvenih platformi koje sve brendove teraju prema maksimalnoj transparentnosti i dvosmernoj komunikaciji s fanovima.
Nekada su se kampanje delile na ATL, BTL ili digitalne kanale. Društene mreže promenile su način sprovođenja reklamnih kampanja. Danas bi brandovi trebali graditi kampanje na PAID, OWNED i EARNED medijima. EARNED mediji ili zarađeni mediji su oni koji se temelje na prostoru dobijenom deljenjem brend sadržaja putem kanala masovne komunikacije i društvenih mreža. Zarađeni mediji jesu i lajkovi i šerovi na Facebooku ili YouTubeu od strane onih koji veruju brendovima, ali uvek treba imati na umu da ti lajkovi i šerovi nisu ništa važniji od pažnje koju brendovi trebaju stvarati putem plaćenih i vlastitih medija.
Iako potrošači najviše veruju zarađenim medijima, treba znati da tih vernih fanova nikada ne bi bilo bez šire baze potrošača. Upravo ta šira baza je ona koja se stvara putem adekvatne i kontinuirane upotrebe vlastitih i plaćenih medija.
Plaćeni mediji, odnosno brend sadržaj proizveden i distribuiran od strane brendova, najbitniji je kako bi se najšire mase upoznale s celovitom pričom o brendu. U poplavi različite komunikacije od TV-a do kanti za smeće, bitno je da ta plaćena komunikacija ima disruptivnu snagu. Plaćeni mediji imaju zadatak skrenuti pažnju javnosti na određeni brend, nakon toga nastupaju vlastiti mediji (web stanice, FB/YT stranice) koji plaćenu brend poruku šire efikasno i uz minimalne troškove zaiteresovanoj javnosti. Na kraju, zarađeni mediji preuzimaju ulogu distribucije plaćene brend poruke između brend fanova – ljudi koji nam veruju.
Samo sistemska brend komunikacija putem plaćenih, vlastitih i zarađenih medija je ona koja na kraju može rezultirati pravim poverenjem: Nema poveerenja bez pažnje, odnosno veerovati može samo onaj ko te poželi saslušati!

Autor teksta: Ivan Tanić, strateški planer u agenciji Bruketa&Žinić OM
Izvor: Bruketa&Žinić OM


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari