Kako društveno odgovorno poslovati u vreme krize?

Društveno odgovorno poslovanje relativno je nov koncept koji danas predstavlja ključan faktor funkcionisanja svake kompanije.

Osim što doprinosi rešavanju svakodnevnih problema ugroženih grupa ili pojedinaca, ovaj vid poslovanja doprinosi pozitivnoj emotivnoj percepciji nekog brenda ili kompanije. Sa izbijanjem pandemije usled COVID-19, otvorio se i veliki potencijal za razvijanje baš ovog segmenta u poslovanju, i pridobijanja pažnje potrošača usled društveno odgovornog delovanja.
Nijedna industrija nije ostala imuna na posledice pandemije. I dok kompanije rade na uspostavljanju novih modela poslovanja radi dugoročnog opstanka biznisa, postoje kratkoročni izazovi od kojih se deo može rešiti prilagođavanjem društveno odgovornih aktivnosti aktuelnoj situaciji.

Međutim, pre nego što svoje resurse usmerite eksterno, prvo bi trebalo da sprovedete principe društveno odgovornog poslovanja unutar same organizacije, odnosno prema svojim zaposlenima. Zato bi glavni fokus kompanije trebalo da bude zdravstvena i finansijka bezbednost, ali i fleksibilnosti u ispunjavanju obaveza i briga o mentalnom stanju zaposlenih.

Nakon toga razmišljajte na koji način vaša kompanija zaista može da pomogne zajednici u borbi protiv virusa COVID-19. Možda vaša kompanija može da obezbedi finansijske pogodnosti za pojedince i preduzeća koja su najviše pogođena trenutnom situacijom. Ali, osim finansijke pomoći, postoje i drugi načini na koje vaša kompanija može da bude društveno odgovorna u doba korone. Neki od primera su: podsticanje zaposlenih da kupuju lokalno, promovisanje malih preduzeća kroz svoje kanale komunikacije na društvenim mrežama, ili pak odricanjem od paketa pomoći države.

U ovim okolnostima moguće je osetiti pritisak da morate što pre nešto da preduzmete, međutim nemojte da žurite ako vaša kompanija još uvek nije spremna da pruži pomoć društvu. Podrška će dobrodoći i u narednom periodu, jer je izvesno da će pandemija prouzrokovati posledice koje ćemo rešavati duži vremenski period. Postarajte se da razvijete dugoročnu strategiju poslovanja, a nakon toga i plan društveno odgovornog delovanja. Iako je novčana podrška u ovom trenutku od velike koristi, razmišljajte i o drugim načinima na koje možete da pomognete društvu, bilo donacijom robe, materijala ili vremena koje će vaši zaposleni odvojiti za volontiranje. Ne zaboravite – pružite kada i koliko možete, a vaši kupci će ceniti iskren gest brige za dobrobit i blagostanje društva.

Autor teksta: Naša mreža


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari