Jedno od prvih pravila koje se nameće o nastupu nekog brenda na društvenim mrežama jeste da je bolje da niste prisutni na mrežama, nego da ste prisutni, a niste aktivni. To ostavlja mnogo gori utisak po samu banku ili kompaniju.
Samo pisustvo na mrežama poželjno je iz razloga jer ste vi zapravo tamo gde su vaši krajnji korisnici i potencijalno novi korisnici. Praktično, danas su svi mobilni pa i sam brend treba da bude prisutan tamo gde su njihove ciljne grupe. Strategija nastupa banke na mrežama treba da bude usklađena sa svim ostalim aktivnostima koje banka pokreće, proizvodima i uslugama koje nudi, kao i CSR aktivnostima kojima se bavi. Ton i stil komunikacije je prilagođen samim mrežama, no krucijalna poruka koja se pušta u etar ne sme da izostane, ona mora da bude ista.
Zašto je važno prisustvo banke na društvenim mrežama?
- Prvenstveno da bi pokazala da je prisutna na platformama koje koriste i njeni klijenti;
- Pokazuje da je otvorena za dijalog, predloge, kritike i pohvale;
- Na najbolji način može da opipa puls javnosti i krajnjih korisnika;
- Pruža joj se mogućnost da široko i usko targetira ciljne grupe kojima želi da pošalje poruku, ili pak predstavi neki nov proizvod i uslugu;
- Aktivno može da prati teme koje su od značaja samom poslovanju banke, da iznese svoje stavove i plasira relevantan sadržaj na pokrenute teme;
- Najbolje može da prati, rešava i učestvuje u rešavanju kriznih situacija koje se dese;
- I još dosta toga.
Kada govorimo o bankama koje imaju aktivan nastup na društvenim mrežama, na primeru Eurobanke možemo da sagledamo način i ton komunikacije koja intezivno prati sve kampanje i akcija koje banka pokrene. Bilo da se radi o proizvodima kao što su kreditne kartice, keš krediti ili štednja, Eurobank na zanimljiv i neposredan način spaja proizvode i svakodnevne situacije koje jasno prezentuju poruku banke. Takođe, povodom usluga kao što je m-B@nking ili online apliciranje za neki od proizvoda, Eurobank se trudi da predstavi benefite svojih usluga na drugačiji način, igrajući na loptu situacija, života, osećanja i motivacije.
Ono što razlikuje Eurobank od ostalih banaka na društvenim mrežama jeste empatičniji pristup samom sadržaju koji daje dobre rezultate.