Marketinško-konsultantske agencije nisu moderno roblje. Mi kao firma poslujemo uspešno i imamo taj luksuz da ne sarađujemo s klijentima koji imaju stav „ja sam to rekao”. Klijentu jedino treba izaći u susret kada se pojavi s kontraargumentacijom koju smo mi kao agencija prevideli. Bavljenje marketinškim poslom nije nikakva raketna nauka. Jednostavno, postoji marketinška metodologija koja treba da se primeni i u tom slučaju rezultati su neminovni.
Radimo po principima koji se zasnivaju na podacima i informacijama. Proučavamo informacije koje dobijamo od klijenta, a kada sve to istražimo, primenjujemo koncept Design thinking. To podrazumeva da se maksimalna pažnja posveti potrošaču koji koristi proizvod, predmet kampanje. Onda se detaljno prouči život potrošača, traže se informacije o tome šta on radi svakog dana, kakve su njegove navike, a kada sve to saznate, znate i na kom je mestu u njegovom životu proizvod za koji se radi kampanja. Nakon toga se upoređuju podaci koje dobijamo od istaživačke agencije i oni koje smo prikupili iz naših istraživanja. Tako se dolazi do pravog profila proizvoda i značajnog uvida u to kako se postaviti u daljoj saradnji.
Kada se projektu pristupi detaljno i sa svim informacijama, klijent je stavljen u nezgodnu situaciju. Prosto, nema šta da zameri i ne može da odbije koncept koji nudite. Da biste došli u situaciju da vas klijent ne može odbiti, morate se dobro pripremiti za to što planirate da radite, da u agenciji brifirate kreativni tim. Nakon kampanja radimo post i pri testove. Kada prođemo kroz tako detaljan proces, klijentima ne ostavljamo prostora da na nešto treba da daju sugestije, a i nama je lakše jer nemamo razloga da odustanemo od svog koncepta rada.
Međutim, postoje i slučajevi kada klijentima ipak treba reći ne. Prvo, to su klijenti koji hoće nešto da promene, a nemaju validnu argumentaciju. Drugi slučaj malo je kompleksniji. Kao marketinška agencija bavite se prodajom ideja i saveta, a sve to nalazi se u mozgovima naših zaposlenih. U trenutku kada dođemo u situaciju da ne možemo da zaštitimo svoje ideje, prekidamo saradnju s klijentom.
Korisno je baviti se Database marketingom, što podrazumeva da tačno znate ko je osoba s kojom pričate, zašto vam je vredna kao potencijalni konzument vaših proizvoda ili kupac vašeg brenda. Kada s takvim pristupom lansirate ponudu, to je 100 odsto merljivo.
Za Market Network piše Vera Lloyd-Thomas, direktorka agencije Kreativa New Formula.