Jedinstveno iskustvo ispijanja kafe uz BLOCKCHAIN tehnologiju!

Zoran Golub, direktor marketinga Grand kafe, specijalno za Marketing mrežu, govori Single Origin ukusima i upotrebi BLOCKCHAIN tehnologije u industriji kafe.

Grand je bogatiji za dva nova ukusa Single Origin kafe u svom portfoliju. O čemu se zapravo radi i šta novi ukusi donose ljubiteljima kafe?
Želeli smo da tržištu ponudimo novu, specijalnu Gourmet kafu, autentičnog mirisa i ukusa, jer Grand Single Origin kafa je baš to – 100% Arabika kafa koja dolazi iz određenog odabranog geografskog regiona čije jedinstvene karakteristike, počev od plantaže na kojima se uzgaja kafa, preko sastava zemljišta, do načina branja i kvaliteta obrade plodova, daju specifičan ukus i nezaboravnu aromu. Zato smo naš portfolio „obogatili“ Brazil Cerrado i Rwanda Bourbon kafama. Znamo koliko je pravim obožavaocima kafe važan sastav kao i sam kvalitet i svežina napitka koji svakodnevno konzumiraju. Ove kafe su po svom sastavu 100% Arabike, bogate teksture, i veoma specifičnih aroma koje će zadovoljiti i istančani ukus pravih kafoljubaca. Grand Brazil Cerrado kafa je izuzetno pitka i prijatna i ima prirodno slatkast ukus orašastih plodova i pečenog hleba. Pažljivo se uzgaja na plantažama u regiji Cerrado de Minas Gerais koja je prva u Brazilu zaštićena oznakom porekla. Nadmorska visina od 800 do 1300 metara i klima sa toplim i vlažnim letima, a hladnim i suvim zimama, čini ovaj region idealnim za uzgajanje kafe savršenog ukusa.

Ruandska arabika ima umereno aromatičnu kiselost i nudi uživanje u neobičnim citrusnim notama u kombinaciji sa čokoladnom aromom. Stiže iz srca Afrike sa plodnog tla koje je prekriveno vulkanskom glinom, a savršeni uslovi kao i klima omogućavaju svežinu i vrhunski kvalitet kafe. Ova sasvim posebna kafa uzgajana je na Mubuga plantaži za obradu i sušenje kafe, koja u proseku obradi oko 480 tona kafe godišnje od farmera iz te regije. Osvajač je prestižnog “Cup of Excellence” – takmičenja za najkvalitetniju kafu u regionu.

Na koji način blago redefinisani portfolio Grand kafe doprinosi većoj transparentnosti i održivosti?
Na tržište smo doneli nove ukuse i kafu vrhunskog kvaliteta, ali smo želeli da odemo i korak dalje jer je, zapravo, podjednako važno i kako se ta kafa uzgaja, čuva i pakuje. Nova Grand Single Origin kafa je prva sveže mlevena kafa u Srbiji koja je upakovana u ekološki prihvatljivu ambalažu bez aluminijuma koja se može reciklirati. Samim tim u velikoj meri se utiče na očuvanje životne sredine jer je u pitanju folija od bioplastike iz obnovljivih izvora, na bazi ulja šećerne trske i uljane repice. Proizvodnjom ovakvih “eko” pakovanja postiže se 63% manje emisije gasova sa efektom staklene bašte.

Ono što je posebno u fokusu kada je o novim proizvodima reč jeste human karakter koji stoji iza ove priče, a u koju može biti uključen svaki pojedinac koji pije našu kafu. Ideja nam je bila da prirodi “vratimo” a ljudima pomognemo i napravimo humanu donaciju koja počinje jednostavnim skeniranjem QR koda na ambalaži. Znamo da u oko 400 područja sveta postoje ekstremni uslovi u vezi sa vodom za piće, osnovnim izvorom koji je od životne važnosti, pa nam je tako fokus bio i na obezbeđivanju čiste pijaće vode i održivih ekosistema u Ruandi i Brazilu. A sve sa ciljem da bismo se zahvalili njima koji nam već godinama unazad pružaju najbolju kafu.

Pored novih ukusa, Grand kafa na tržište donosi i inovaciju u vidu Farmer Connect aplikacije. Zašto je ova aplikacija značajna za industriju kafe i po čemu je inovativna?
Grand kafa kao vodeći brend u regionu i lider u industriji kafe, već dugi niz godina postavlja određene standarde na tržištu, baš zato jer imamo veliku odgovornost prema našim potrošačima da im gotovo stalno nudimo različite novitete. Naša filozofija je da uvek težimo unapređivanju i modernizaciji svih aspekata našeg poslovanja i zahvaljujući saradnji sa Farmer Connect organizacijom, ovoga puta smo otišli korak dalje u pogledu tehnologije koja se prvi put koristi u regionu. Naime, omogućili smo svim našim korisnicima da se upoznaju sa putem kafe od plantaže na kojoj se ona uzgaja, sve do šoljice.

Farmer Connect platforma koju koristimo za ove proizvode, razvijena u saradnji sa IBM-om, u pozadini ima Blockchain tehnologiju. Nama kao partneru FC-a omogućeno je da podižemo svoje podatke u sistem koji je dobro integrisan i transparentan. Bez obzira sa kog kontinenta kafa dolazi, uzgajivači mogu da učestvuju u ovom eko-sistemu kroz FC platformu koji kombinuje „identity wallet“ sa transakcijama, čuvajući sve lične podatke u rukama farmera. Sve te informacije sada možemo da delimo i sa potrošačima. I tu dolazimo do jednog od najvažnijih benefita. Kroz FC aplikaciju, putem Blockchain tehnologije, potrošača iz Srbije povezujemo direktno sa mestom, regijom i plantažom odakle njegova kafa dolazi. To je veoma značajno za industriju kafe zato što pruža jednu sasvim novu dimenziju samim proizvodima, ali i iskustvu ispijanja kafe. Skeniranjem QR koda koji se nalazi na pakovanju novih Grand kafa Single Origin ukusa, svi potrošači putem Farmer Connect platforme “odlaze“ direktno do regija Brazila, odnosno Ruande, gde se njihova omiljena kafa uzgaja. Osim dobijanja informacija koje otkrivaju više o samom geografskom poreklu i procesu proizvodnje, potrošač može da sazna sve o svojoj kafi, odakle dolazi, ko je i na koji način uzgaja. To je jedan „prozor“ lokalnom potrošaču ka magičnom svetu kafe i svim meridijanima koje kafa prođe da bi došla do svakog potrošača u Srbiji.

Upotreba Blockchain tehnologije nudi potpuno novi horizont za ceo lanac. Nama je cilj da kroz ovu tehnologiju spojimo ljude, nekoga ko uzgaja kafu u Ruandi ili Brazilu sa našim stručnjacima u Srbiji i na kraju sa potrošačem koji uživa u šoljici vrhunske kafe.

BLOCKCHAIN je u kafi korišćen u supply chain-u, a sada ste uspeli da mu nađete svrhu i u marketingu. U kojoj meri će ova tehnologija omogućiti Vašem brendu direktniju i personalizovanu komunikaciju?
Jasna i transparetna komunikacija koju imamo sa našim potrošačima nam je izuzetno važna, zato uvek pažljivo osluškujemo njihove želje i potrebe, kako bismo na pravi način odgovorili na njih. Primetno je da se u poslednje vreme sve više ljudi interesuje za kafe sa poreklom i regije u kojima se uzgajaju, kao i da li se proces uzgajanja i prerađivanja obavlja na održiv i odgovoran način. Naša ideja je da celu priču sa farmerima ili sa nekim ko radi na uzgoju kafe, personalizujemo kako bismo lokalnog potrošača upoznali sa tim kompletnim procesom. Blockchain tehnologija prati svaki korak u tom procesu, i omogućava efikasniji lanac snabdevanja, bolji ekosistem za uzgajivače kafe i poverenje u poreklo. Dodatno, kroz platformu potrošač će imati mogućnost da u neki od datih projekata donira dolar, dva ili pet. Naime, saradnja sa Farmer Connect organizacijom ima i humanu notu, jer skeniranjem koda na kesici kafe korisnici imaju mogućnost da doniraju novac u cilju podržavanja projekta obezbeđivanja čiste pijaće vode i održivih ekosistema u zemljama odakle kafe stižu, što je za život i rad ovih farmera uzgajivača od presudne važnosti. Sa druge strane, želeli smo da uvođenjem savremene tehnologije, svim našim korisnicima pružimo potpuno novi doživljaj kada je kafa u pitanju, kako bi imali jedinstvenu priliku da otputuju u ove egzotične krajeve sveta i isprate celokupnu putanju kafe koja je neizostavni deo svakog njihovog dana. Već uveliko do nas stižu pozitivne reakcije i komentari kada su u pitanju novi proizvodi, i generalno, noviteti koje smo uveli prvi put na našem tržištu, i mislim da je to najbolja moguća nagrada i priznanje koje dobijamo kao rezultat našeg poslovanja.

Da li je BLOCKCHAIN tehnologija, po Vašem mišljenju, „next big thing“ u advertising industriji?
Blockchain je nova stvar koja na razne načine nalazi upotrebu u svaremenom životu. Koliko znam marketing ljudi širom sveta tek istražuju mogućnosti ove tehnologije. Zanimljivo je pratiti pionirske korake upotrebe blockchaine u advertisngu gde se očekuje da donese veću transparentnost i nove mogućnosti u ovoj industriji.

Mi smo ga iskoristili u svrhu praćenja celokupnog puta našeg proizvoda od plantaže do šoljice i na taj način doprinesemo većoj transparentnosti. Ovaj potez osim što potrošačima donosi novo iskustvo istovremeno nudi mogućnost bolje informisanosti o proizvodu koji konzumiraju, a i svojevrsnu edukaciju o čarobnom svetu kafe. Svi ovi napori trebaju da imaju pozitivan uticaj na održivost uzgoja kafe i povećanu svesnost naših potrošača.

Ubrzanim razvojem tehnologija, kompletna industrija marketinga se digitalizovala, i zasnovana je na podacima. Broj aktivnih korisnika interneta je sve veći iz dana u dan, koji generiše ogromnu količinu podataka, odnosno, na internetu svakodnevno „ostavljamo“ najrazličitije informacije. Svi ti podaci mogu da se koriste kako bi se locirali potencijalni kupci, te kako bi se razumelo njihovo ponašanje na osnovu kojeg bi brend mogao da se pozicionira i prenese svoju poruku pravoj publici. Naravno, ono što je najvažnije, jeste zaštita i privatnost tih podataka. Blockchain tehnologija povezuje upravo te dve stvari – privatnost i podatke. Blockchain doprinosi i transparentnosti podataka, koja takođe postaje sve važnija. Kupci se interesuju za proizvode koje konzumiraju i žele da znaju, pa slobodno mogu reći – sve. Blockchain tehnologija može povećati transparentnost nekog brenda u procesu upravljanja lancem snabdevanja, odnosno proverom da li su proizvodi održivo upakovani ili transportovani, i slično. Partnerstvom sa organizacijom Farmer Connect, čija je vizija da pomogne ljudima da razumeju proces proizvodnje i snabdevanje hranom, želeli smo da omogućimo sledljiv i održiv lanac snabdevanja korišćenjem Blockchain tehnologije, kako bi se validirala svaka faza proizvodnje – od farme do potrošača.

Ovo su i naši pionirski koraci pa pomno pratimo funkcionisanje, način upotrebe i isksutva naših potrošača koje možemo iskoristit za dalja unaprađenja. Znanja koja stičemo smo spremni podeliti sa našom strukom u Srbiji i regiji te pomoći širu upotrebu i na drugima kategorijama hrane i pića. Smatram da će Blockchain tehnologija imati uticaj na budućnost marketinga, koju su mnoge kompanije širom sveta već uvrstile u svoje poslovne strategije, a izuzetno mi je drago što smo upravo mi, odnosno Grand kafa prvi brend u regionu koji je koristi.

Intervju uradila: Ivana Parčetić Mitić


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari