Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Jačanje medijske i digitalne pismenosti predstavlja jedan od najvažnijih segmenata razvoja našeg društva!

Marketing mreža, u saradnji sa programom Nova pismenost, koji zajednički sprovode Propulsion i Američka agencija za međunarodni razvoj USAID, objavila je nedavno rezultate regionalnog konkursa za najbolje primere integrisanih kampanja koje za temu imaju medijsku, informacionu i digitalnu pismenost. Šest najboljih primera dobre prakse biće predstavljeni na 7. festivalu integrisanih komunikacija KAKTUS 2021, koji će biti održan 2. i 3. novembra u Beogradu. Jedna od kampanja koje će biti predstavljane je i „Svet kakav želiš“ kompanije A1 Srbija. Tim povodom, razgovarali smo sa Anom Boroš Todić, Stručnjak za korporativne komunikacije kompanije A1 Srbija.

Zašto je važno da brendovi u svoje kampanje uključuju temu medijske i digitalne pismenosti?
Način na koji ćemo se snalaziti u sve kompleksnijem medijskom i digitalnom okruženju, kreiraće mnoge naše buduće životne navike. Bez sposobnosti da razumemo novu epohu, možemo da budemo izloženi brojnim negativnim iskustvima. Upravo zbog toga, jačanje medijske i digitalne pismenosti predstavlja jedan od najvažnijih segmenata razvoja našeg društva. Kao njegovi aktivni akteri, ali i korisnici tradicionalnih i digitalnih medija, svi bi trebalo da učestvujemo u kreiranju protoka informacija, posebno u dobu kada će priliv tih informacija biti sve veći.

Svaki brend predstavlja medij za sebe, pa tako resursi koji su na raspolaganju velikim kompanijama omogućavaju značajan domet i mogućnost da se poruke prenose do velikog broja ljudi. Kada imaju tu vrstu moći i uticaja, onda je neizbežno i preuzimanje odgovornosti. Zato je važno da brendovi i njihove kampanje pomognu široj javnosti da razvijaju kritičko mišljenje i bolje se snalaze u digitalnom okruženju.

Zašto je kampanja Svet kakav želiš drugačija od drugih?
Naš društveno odgovorni program „Svet kakav želiš“, koji se vodi načelima i oslikava sve vrednosti A1 brenda, promoviše i podržava rešenja za probleme i izazove u zajednici, koji se tiču opšteg dobra. Cilj ovog programa je da prvenstveno osluškuje izazove lokalne zajednice u oblastima javnog zdravlja, obrazovanja i zaštite životne sredine, uključuje pojedince i odgovara na njihove potrebe. Po metodologiji se oslanja na stručnjake iz pomenutih oblasti, i koristi njihovu ekspertizu i kredibilitet koji imaju u stručnoj javnosti i široj zajednici. U kreiranom mehanizmu selekcije organizacija i njihovih inicijativa koje će biti podržane, između ostalih našli su se i kriterijumi koji se odnose na razvoj medijske i digitalne pismenosti. Bilo nam je važno da iz različitih uglova pažljivo sagledamo potencijal doprinosa koji određene inicijative mogu da pruže. Ono po čemu se ovaj program dodatno ističe, jeste celovita podrška koju pružamo odabranim organizacijama. Pored finansijske, oni dobijaju i kontinuiranu mentorsku podršku, koja je, pokazalo se u praksi, ovim akterima društva često podjednako važna.
Kao najveću vrednost vidimo to što smo kroz ovaj program udružili kompaniju, stručnu javnost, medije, organizacije i širu javnost, u zajedničkoj misiji da gradimo svet kakav želimo.

Koji su rezultati ove kampanje i da li se vide neki konkretni pomaci?
Projekti prvog ciklusa programa trenutno su u fazi implementacije, dok novoizabranim organizacijama to tek predstoji, što znači da njihove rezultate tek očekujemo. Ideja je da svaki od ovih projekata nastavi da živi i kada se zvanično završi njihovo učešće u programu, zbog čega svi zajedno poseban fokus stavljamo na uspostavljanje dobre osnove. Do kraja godine očekujemo početak rada telefonske linije „Mama kako si?“ koju pokreće Centar za mame, a putem koje će se pružati besplatna psihološka podrška mamama. Fondacija Petlja uskoro će realizovati besplatni edukativni program na temu vizualizacije i interpretacije podataka, sa fokusom na konkretne domene primene. Zahvaljujući projektu Internet društva Srbije, lokalne zajednice širom Srbije već su dobile uređaje za merenje zagađenosti vazduha.

Kada govorimo o novim projektima, zahvaljujući inicijativi „Zaigrani“ 100 vrtića u Srbiji će tokom sledeće godine biti opremljeno ekološkim igračkama, koje su nedovršene i samim tim podstiču učenje i kreativnost kod dece. Logo centar će lansirati aplikaciju za rani razvoj dece čiji će sadržaj biti relevantna pomoć roditeljima da prate dečije prve godine. U okviru edukativnog programa „Zasadimo život zajedno“ veliki broj osnovaca u bašti će učiti o zdravim navikama i ishrani, a sve što tu budu uzgajali biće donirano Nurdoru i deci oboleloj od raka.

Zašto je važno da društvena odgovornost i briga o zajednici krene od svakoga od nas?
Mislim da se sa pojavom društvenih mreža i drugih digitalnih kanala u velikoj meri podigla svest naših građana o društvenim pitanjima koji se tiču svih nas. Međutim, kada je reč o rešavanju ovih problema, kao pojedinci smo često obeshrabreni jer ne znamo odakle da počnemo, niti verujemo da sami možemo nešto da promenimo. Mi kao kompanija koja želi da podrži što veći broj građanskih inicijativa, čvrsto verujemo da su male promene upravo te koje prave razliku, inspirišu druge i ostavljaju tragove. Pokretanje promena je po pravilu dug i težak proces, ali rezultati su ti koji nam daju motivaciju i entuzijazam da istrajemo u svojim naporima.

Iza slogana našeg brenda „Od tebe počinje“ krije se upravo osnaživanje pojedinaca da krenu u akciju, zauzmu stav i pokrenu promene, kako u poslu, tako i u svakodnevnom životu. Naš doprinos zajednici kroz različite aktivnosti, a pre svega vrednosti koje živimo, pokazuju da pojedinac može mnogo toga, ali da zajedno možemo sve.

Više informacija dostupno je na sajtu https://kaktus.rs/medijska-pismenost/

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!