today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Jačanje liderske pozicije sa fokusom na potrošače

Jelena Doderović, Marketing Director u kompaniji Mercator-CG, govorila je za treće izdanje Marketing mreža magazina o akviziciji maloprodajnih objekata Franca u Crnoj Gori i šta ova akvizicija konkretno donosi potrošačima, a šta vašim zaposlenima.

Mercator-CG preuzeo je u maju ove godine maloprodajne objekte Franca u gotovo svim opštinama u Crnoj Gori. Koliko je značajna ova akvizicija za kompaniju Mercator-CG, ali i za Fortenova Grupu u regionu?
Akvizicija Franca marketa ima strateški značaj kako za našu kompaniju, tako i za Fortenova Grupu. Pre svega, govoreći na nivou Grupe, radi se o potvrdi našeg opredeljenja ka jačanju regionalne prisutnosti u maloprodaji i zauzimanju liderske pozicije na tržištima Jugoistočne Evrope. Takođe, ovaj potez potvrđuje i našu posvećenost ka novim ulaganjima prvenstveno kroz širenje mreže, pri čemu krajnji fokus ostaje na stvaranju najbolje ponude za naše kupce i sve ljude koji nam poklanjaju svoje poverenje.

Kakvi su vam dalji planovi kada govorimo o “borbi” za prvo mesto na listi maloprodajnih lanaca u Crnoj Gori?
Zahvaljujući preuzimanju Franca marketa, mi smo već u ovom trenutku zauzeli prvo mesto u kategoriji domaćih maloprodajnih lanaca u Crnoj Gori.  Ponosna sam na mrežu od 188 prodavnica i 2.550 zaposlenih koji svakog dana daju sve od sebe kako bi bili verni ambasadori naših vrednosti u svim opštinama Crne Gore.Naravno, snaga se ogleda i u drugim aspektima, pa ćemo nastaviti da sledimo svoju misiju i orijentisani na strateške ciljeve naše grupe. Dajemo sve od sebe kako bismo pružili odgovore na potrebe dinamičnog tržišta današnjice.

Šta ova akvizicija konkretno donosi potrošačima u Crnoj Gori, a šta vašim zaposlenima? 
Ovo preuzimanje omogućava sinergiju stručnosti, tehnologije i resursa uz koje značajno ojačavamo svoju poziciju i dolazimo u situaciju da još bolje odgovorimo na potrebe tržišta, prvenstveno kroz proširenje asortimana i ponude kvalitetnih domaćih proizvoda. Naša trgovačka marka i Super kartica, kao i sve pogodnosti koje su predstavljale sinonim dobre usluge u IDEA marketima, sada stižu u još više maloprodajnih objekata, ali i u sredine u kojima ranije nisu bile prisutne. Sa druge strane, vrednost koju donosi akvizicija Franca marketa u pogledu domaćih, kvalitetnih mesnih i suhomesnatih proizvoda izvanredna je, te neću pogrešiti ako kažem da će ključni benefit u budućnosti biti to što će od sada svi kupci moći da još lakše uživaju u onom najboljem od oba brenda.

Kako vidite dalji razvoj maloprodaje u Crnoj Gori? Da li će ekonomska neizvesnost i visoka inflacija uticati na opreznije ponašanje potrošača u pogledu potrošnje?
Nema sumnje da nas ekonomske okolnosti stavljaju pred određene izazove, ali imajući u vidu način na koji je naša kompanija poslovala od prvog dana, uverena sam da ćemo znati da pružimo adekvatan odgovor, imajući u vidu interese naših kupaca. Mogu sa sigurnošću da kažem da će sektor maloprodaje nastaviti da se razvija i u budućnosti, jer ovu dinamiku diktiraju preferencije kupaca, koji se vrlo brzo prilagođavaju tržišnim okolnostima. Stoga ćemo morati da vodimo računa o inovativnosti u pogledu potrošačkih pogodnosti, kao i personalizaciji ponude koja će u fokus staviti pojedinca i njegove potrebe.

U kojoj meri primećujete promene u kupovnim navikama kod potrošača u poslednje tri godine?
Evidentno je da smo se nakon više od jedne decenije života u uslovima vrlo niske inflacije, od kraja 2020, a naročito tokom 2021. godine suočili sa porastom životnih troškova, što utiče na generalne kupovne navike i donosi nove obrasce ponašanja potrošača. Potrošači sve više vode računa o svom kućnom budžetu i sve češće pribegavaju strategijama uštede. Primetan je trend obilaska i obavljanja kupovine u više prodavnica u potrazi za aktuelnim sniženjima i specijalnim ponudama. Smanjena je impulsivnost prilikom kupovine, potrošači su postali mnogo promišljeniji, u kupovinu idu češće i više se rukovode vrednošću koju dobijaju za novac.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!