Izgradnja snažne zajednice dokaz je da ste ostavili trag na tržištu!

Povodom pokretanja Mark Awards, nagrade za poslovni i profesionalni uspeh stručnjaka iz kompanija u Srbiji, pitali smo marketing i komunikacijske profesionalce – šta za njih znači ostaviti trag na tržištu, ali i kako ocenjuju svoj položaj u kompanijama danas. Naša današnja sagovornica je Milena Đorić Gudurić, Head of Marketing, Mastercard.

Šta za Vas znači ostaviti trag na tržištu?
Nema boljeg dokaza da ste ostavili trag na tržištu od izgradnje snažne zajednice i ljudi oko vas koji vas podržavaju. Brendovi koji mogu svojim korisnicima da pruže jedinstvena iskustva, a posebno ona koja savremeni korisnik društvenih mreža može da podeli sa svojom internet komunom i brendovi koji vas inspirišu, su brendovi koji se na emocionalnom nivou povezuju sa svojom ciljnom grupom. Kada identifikujete strasti koje ljudi imaju, kao što su na primer sport, kulinarstvo, film, kultura, muzika, gejming ili filantropija, i kada te strasti autentično rezonuju sa vašim vrednostima kao brenda, vi imate na raspolaganju jednu moćnu stvar – vi možete ljude da učinite srećnim, a ukoliko je to vaš srećan korisnik, on će se vratiti. Zato je važno da uvek osluškujemo i razmišljamo izvan okvira jer postoje brojni načini da se povežete sa ljudima i da verujete da do svakoga koga želite da razumete, možete doći. Naravno, taj nivo interakcije je moguć tek kao nadogradnja na kvalitetnu ponudu i na besprekorno korisničko iskustvo, onda kada vaš korisnik zna da bilo kada i bilo gde da dođe u kontakt sa vašim brendom, može da očekuje ujednačen, visok kvalitet usluge i da će biti zadovoljan vrednošću koju dobija.

Na ličnom nivou, za nekoga ostavljanje traga znači da napiše knjigu, da osvaja nagrade, da pokrene humanitarnu organizaciju ili prosto da se samo bavi svojom poridicom – šta god da je vaš cilj, važno je da ga sledite, da budete dosledni svojim vrednostima i instinktima, da se zabavljate i budete inspirisani na tom putu, jer bez ta dva elementa teško možete biti zaista dobri u onome što radite.

Kako biste ocenili položaj marketing i komunikacijskih stručnjaka u kompanijama danas? Da li bi oni trebali da budu članovi boarda direktora?
Teško je generalizovati jer to pre svega zavisi od interne kulture svake pojedinačne kompanije. Da li je poraslo razumevanje značaja kreativnih tržišnih i korporativnih komunikacija? Svakako da jeste, naročito u digitalnom dobu u kome živimo u kome se svaki od naših brendova bori za pažnju korisnika ne samo sa brendovima iz iste, već i sa onima iz ostalih industrija jer svi imamo na raspolaganju isti broj kanala uz nikad manji opseg pažnje potrošača. Zato verujem da je moć kvalitetne komunikacije prepoznata i cenjena. Istovremeno, sigurna sam da i dalje postoji zabluda o našoj industriji kao izuzetno glamuroznoj, što istina, ona i ume da bude, ali je činjenica da je savremeni marketar sve više analitičar podataka i poznavalac tehnologija i neko ko je na dnevnom nivou okružen Excel tabelama i prezentacijama, tako da vidimo da se naša industrija transformiše u sektor bez koga nema donošenja ozbiljnih poslovnih odluka. Upravo zato su CMO i CCO funkcije sve češće uvrštene u upravne odbore.

Takav je slučaj u kompaniji Mastercard, gde je globalni direktor za marketing i komunikacije član upravnog odbora i aktivno učestvuje u strateškom pozicioniranju poslovnih ciljeva, saradnji sa vladama i filantropskim aktivnostima. Tu dobru praksu održavamo i na nivou svake pojedinačne zemlje jer razumemo da svi radimo u istom cilju, a to je kreiranje besprekornog korisničkog iskustva na koje su navikli svi koji koriste kartice sa Mastercard logoom na sebi.

Marketing i komunikacije su praktično lakmus papir za kreiranje proizvoda i usluga jer mi istražujemo tržište, osećemo potrebe i stavove potrošača i iz svog ugla možemo čak pronaći novi ugao razvoja nekog proizvoda ili rešenja. Činjenica je da, bez obzira na to koliko je dobar ili inovativan neki proizvod, ukoliko ga ljudi ne razumeju, ukoliko ne rešava neku potrebu koju imaju, i naravno ukoliko ga ne oglašavamo na pravi način, on neće naći svoje korisnike. Zato je marketing previše važan da bi ostao samo na nivou odeljenja marketing bilo koje kompanije, i da bi bio pozvan na sastanak kada je već sve što se tiče kreiranja proizvoda ili usluge gotovo

Zašto je važno da na tržištu imamo nagradu koja se dodeljuje pojedincima za lične poslovne i profesionalne uspehe, kao što je Mark Awards?
Nagrade su samo kruna rada, posvećenosti i truda uloženih u projekte iza kojih stojimo svojim ličnim i profesionalnim integritetom. Ovakva takmičenja su način da vidimo šta se dešava u celoj industriji, kakvi su tržišni trendovi i da inspirišemo nove perspektive kod sebe samih. I kao poslednje, ali ne i najmanje važno, lično verujem da je dobro takmičiti se, jer sportski duh i u pobedi i u porazu donosi mnogo toga dobrog i inspiriše nas da stalno pobeđujemo.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari