Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

#izazov2022: Tržište budućnosti jeste digitalno tržište!

Danilo Kalezić, Senior Manager, PR, Communications & Events u kompaniji Adriatic Marinas – Porto Montenegro, na forumu IZAZOV 2022 biće jedan od govornika u panelu na temu „Planning the Unplannable„. Tim povodom, za Marketing mrežu govori kako planirati neplanirane scenarije i imati spreman plan delovanja.

Kako će izgledati tržište budućnosti iz ugla Vaše kompanije?
Tržište budućnosti jeste digitalno tržište. Već se veliki deo posla, što je ubrzano covid pandemijom, prebacio na online poslovanje, a online prodaja i online marketing dobijaju sve veću ulogu. Tempo života je dinamičniji nego ikada, a klijenti iz svih krajeva sveta, bez obzira na doba dana, hoće informacije u što kraćem roku. Velik deo komunikacije se prebacio na društvene mreže, kako poslovne, tako i privatne. Novo tržište zahteva potpunu digitalnu pismenost, ali i vrlo strukovno znanje i veštine – kako na najbrži, efektivan i efikasan način doći do tačno ciljane publike, što je za Porto Montenegro veoma specifična tema, obzirom da imamo vrlo targetovan, high end proizvod, pa samim tim i ciljanu publiku.

Dok će se veliki broj poslova i dalje obavljati na tradicionalan način, novi manir poslovanja predstavlja i lakši ulazak na tržište, koje je sada dostupno svima. Međutim, stvara i veću konkurenciju, te zahteva i od našeg, gotovo klasičnog marina i rezidencijalnog biznisa, da budemo što kreativniji, inovativniji i fleksibilniji, kako bi se dokazali među konkurencijom.

Takođe, osim digitalnog tržišta, sve više radimo na očuvanju životne sredine i “zelenim biznisima”, smanjenju zagađenja i uništenja prirode. Aktivno tražimo održive načine poslovanja.

Kako planirati neplanirane scenarije i imati spreman plan delovanja?
U ovom delu iskustvo igra veliku ulogu. Uigran tim, koji dugo godina radi, i prošao je kroz veliki broj neplaniranih situacija, naučen iskustvom, pri pripremi bilo kog projekta već razmišlja par koraka unapred, kako bi “pokrio” sve moguće scenarije. Dalje, razmišljanje “izvan kutije” i fleksibilnost su neophodni svakome ko želi da reši iznenadne probleme i izazove i u kratkom roku nađe rešenje. Naravno, kao što sam naziv kaže, neplanirano se ne može planirati, ali bitna stavka je pokriti što veći broj potencijalnih scenarija, i unapred biti spreman sa rešenjima. Na kraju, i kada se dese neplanirane situacije, fleksibilnost i brzina delovanja igraju veliku ulogu u rešavanju istog. Naravno, ne manje bitno, potrebno je unapred pripremiti plan delovanja u kriznim situacijama.

Na koji način se kompanija Adriatic Marinas – Porto Montenegro tokom prethodne dve godine borila sa posledicama COVID-19 krize?
Zadovoljan sam što je kompanija Adriatic Marinas za koju radim, a koja vodi projekat Porto Montenegro vrlo brzo i agilno reagovala na Covid, u kontekstu menadžovanja ljudskih resursa, zaštite zaposlenih na radu, kao i jasne krizne komunikacije kako prema zaposlenima, tako i prema klijentima, vlasnicima rezidencijalnih jedinica i jahti, kao i članovima posade, od kojih su mnogi period kovida proveli upravo u Crnoj Gori, u Porto Montenegru. Naš odgovor na Covid bio je upravo da klijentima ponudimo Porto Montenegro kao sigurnu luku, mesto za remote work, bezbednu destinaciju, sa brzom uslugom, lako dostupnu klijentima. To nam je, iznenađujuće, baš u toku Covid outbreak-a, donelo neke vrlo interesantne klijente, uključujući čitav niz kupaca iz, na primer, Sjeverne Amerike, koji su želeli da u Crnoj Gori pronađu svoj „piece of mind“ i osnuju svoj novi biznis hub.

Kako marketinške komunikacije staviti u svrhu “čuvara” biznisa?
Marketinška komunikacija ima značajnu ulogu u kreiranju i podizanju svesti o brendu. Biti marketinški aktivan, znači biti prisutan. Kao što sam već rekao, biznis se prebacuje u digitalnu sferu, i samim tim, kada ste prisutni u medijima, online časopisima, biznis forumima i na društvenim mrežama, stalno ste u komunikaciji s potencijalnom publikom, govoreći im da ste na tržištu. Osim dominantnog digitalnog marketinga, ne umanjujem značaj i klasičnih medija kad je u pitanju promocija i komunikacija. Dobra marketing komunikacija, usmerena ka pravoj publici će “čuvati” vaš biznis u smislu da na kvalitetan i prepoznatljiv način, predstavljate svoj biznis i dolazite do pravih klijenata, i zadržavate svoje mesto na tržištu.

Više o ovoj temi čućete na forumu IZAZOV 2022, koji se održava 12. i 13. aprila u hotelu Mona Plaza Beograd.

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!