Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

#izazov2022: Komunikacije su oduvek bile industrija koja oblikuje svet i pokreće stvari napred!

Milena Avramović Bjelica, izvršni direktor i suosnivač u agenciji Chapter 4 Communications Consulting, na forumu IZAZOV 2022 vodiće panel na temu „Planning the Unplannable„. Tim povodom, za Marketing mrežu govori kako predvideti krize i imati spreman plan delovanja.

Kako će izgledati tržište budućnosti, iz komunikacijskog ugla?
Komunikacije i odnosi s javnošću su oduvek bili industrija koja oblikuje svet i pokreće stvari napred. To je u potpunosti potvrdila pandemija, jer smo zahvaljujući komunikacijama kreirali interne i eksterne poruke koje su brzo stigle do zaposlenih, korisnika, dobavljača, partnera i svih ciljnih javnosti. Tržište će nastaviti da se menja, a kompanije koje se prilagođavaju i koje su spremne da prate društvene promene i unaprede ekološke standarde će rasti i menjati svet.

Veoma važna stvar su zaposleni. Danas imate više generacija u jednoj kompaniji. Svi oni imaju različite stilove rada i poglede na poslovnu kulturu i uopšte na balans privatnog i poslovnog života. Mi već sada radimo u hibridnom, a neki u potpunosti u režimu „rad sa bilo kog mesta“. Kancelarija više nije osnovno mesto za rad. Kompanije će morati da nastave da osmišljavaju kako da definišu kulturu kompanije i svi koji budu spremni na brze promene i prilagođavanje, napredovaće.

I još jedna bitna stvar su tehnologije. One će i dalje biti snažan pokretač, jer su omogućile evoluciju radnog mesta. Sada je potpuno prihvatljivo da imamo Zoom sastanke i sve više se koriste razne platforme, uključujući i društvene mreže da se dopre do ciljnih javnosti, ali i do zaposlenih u internoj komunikaciji.

Kako predvideti krize i imati spreman plan delovanja?
Nije teško predvideti interne krize koje mogu da se dese u kompaniji. Postoje specifični rizici kompanije i neki koji su slični u okviru industrije. Potencijalne krize se unapred prepoznaju i zato u kompanijama i postoji tim za kriznu komunikaciju, kao i vodič za reagovanje u slučaju da se desi neki od kriznih scenarija. Zadatak nas koji se bavimo komunikacijama je da menadžmentu kompanije pomognemo u prepoznavanju mogućih kriza, šta ih može izazvati od internih i eksternih faktora i kako se efikasno reaguje u krizi. Cilj pripreme je da rizike svedemo na minimum i pravovremeno i na kvalitetan način komuniciramo u slučaju krize. Zato u agenciji sa timovima klijenata prolazimo treninge za krizne komunikacije koji, između ostalog, podrazumevaju plan delovanja na različite teme, uključujući važnost svakog od koraka, kao i medijske nastupe.

Ono što nije uvek lako predvidljivo su globalne krize, kao što je bila pandemija, vremenske nepogode velikih razmera, rat… U ovakvim situacijama se reaguje u skladu sa globalnim i lokalnim državnim merama i prilagođavanjem poslovanja novim uslovima. Poenta je da se mora biti fleksibilan i spreman na brze promene. Ono što je dobro što mi kao komunikatori iz svake od ovih situacija učimo i spremniji dočekujemo sledeću.

Da li krize postaju naša svakodnevica i koja je tu uloga PR stručnjaka?
Sigurno, pogotovo velike globalne krize. Iz ove perspektive deluje da će one biti sve češće, a kao što sam pomenula eksperti za komunikacije u takvim okolnostima imaju izuzetno značajnu ulogu.

Tu mislim i na krizne situacije i na velike promene koje mogu da utiču na ljude i kompanije. Primera radi, ubrzana digitalizacija, a kao posledica pandemije, je dosta toga promenila u poslovanju, uključujući interne i eksterne komunikacije, donevši mnogo prilika, ali i rizika.

Naš zadatak u svim tim okolnostima nije samo reaktivna komunikacija, već komunikacija koja će zaštititi ljude i poslovanje, svesti na minimum negativne efekte i omogućiti rast biznisa tokom promena ili nakon prevazilaženja globalnih izazova.

Više o ovoj temi čućete na forumu IZAZOV 2022, koji se održava 12. i 13. aprila u hotelu Mona Plaza Beograd.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!