#izazov2021: Živimo u vremenu brenda!

Aleksandra Savić, Senior Brand Manager u kompaniji Bambi i jedna od panelista na forumu IZAZOV 2021 na temu „Brand Purpose„, govori za Marketing mrežu koja je svrha brenda i očekuje li se od brendova danas da „zauzmu stav“.

Koja je svrha brendova danas?
Na to pitanje svaki brend mora ponaosob da odgovori. Koja mu je svrha, zašto je bitan, i zbog čega je baš taj brend važan za potrošača. Živimo u vremenu brenda. Sve se gleda kroz brend i svi vole da se identifikuju sa omiljenim brendom. Danas je apsolutno sve brend. Svaki pojedinac je na neki svoj način brend. Ali, ako bismo mogli da negde sumiramo svrhu brenda u današnjem vremenu to je da ima neraskidivu vezu sa svojim fanovima. I tada prerasta sam brand, postaje Love mark. A tako je i sa Plazmom, na koju sam ponosna sve ove godine. Plazma je u srcima svih generacija i upravo ta neraskidiva i posebna povezanost sa potrošačima, uz njen neprikosnoveni kvalitet, jedinstveni ukus i miris čine tajnu uspeha. Generacije su odrastale i smenjivale se, sa njima se razvijao i brend Plazma, ali nikada nismo zaboravili glavni sastojak, a to su ljubav i poverenje naših potrošača. I tako već preko pola veka.

Očekuje li se od brendova danas da “zauzmu stav” o društveno važnim pitanjima?
Brojna istraživanja pokazuju da potrošači sve više veruju i cene upravo one brendove koji su društveno odgovorni, tj. koji vode računa o bitnim pitanjima za zajednicu. Brend može da bude pokretač promena na brojne teme koje su od interesa za potrošače. Brend, sa druge strane, ima tu obavezu da bude uz svoje potrošače, a Plazma je to upravo pokazala prošle godine projektom Velika dela nastaju kod kuće. Uzimajući u obzir sve okolnosti u kojem smo se kao društvo našli u martu prošle godine, naša želja je bila da dodatno motivišemo ljude na solidarnost i empatiju koju su pokazali u ovoj situaciji, a Plazma ima tu emociju da upravo u ovakvim vremenima može ljude da poveže, čak i kada su fizički razdvojeni. Plazma je bila tu da ljudima pruži podršku, inspiriše ih da osmisle vreme sa svojom decom, kvalitetno ga provedu u krugu porodice, ali i podstakne na neke lepe gestove pažnje onima kojima je to tokom krize potrebno.

U kojoj meri je za autentičan i dugovečan brend važan “ljudski faktor”?
Da biste izgradili dobar human experience, morate poznavati dobro svoj brend. Koja je njegova vizija? Koja je njegova poruka? Šta je to što vaš proizvod ili uslugu dodatno izdvaja i zbog čega se baš potrošači moraju odlučiti za njega. Bez obzira da li se odlučite za emocionalnu ili racionalnu poruku, morate sa druge strane dobro poznavati insight sa samog tržišta, a to su navike kod potrošača. Za to su potrebna i detaljna istraživanja, pa čak i fokus grupe, kako biste sveukupnu sliku uklopili i razvili način na koji će Vaš brend komunicirati sa ciljnom grupom, ali i sa pojedincem.

Digital će nastaviti da redefiniše korisničko iskustvo, jer smo svedoci na koliko brzoj osnovi se sve menja i koliko određeni alati, koje nam društvene mreže pružaju, mogu da pomognu u komunikaciji sa potrošačem. Ali isto tako, bitan je i ton, važno je da prepoznate osobu sa druge strane, koja se obraća brendu, i da se na adekvatan način prilagodite upravo tom fanu/potrošaču.


Oceni tekst

4,50 od 5
Loading...

Komentari