today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

#izazov2021: Za klijenta veliko je zadovoljstvo kada je pitch uspešan!

Andrej Krajner, Communications Director u NLB d.d. (Slovenija) i jedan od panelista na forumu IZAZOV 2021 na temu „Pitchvajz„, govori za Marketing mrežu o nedavno završenom regionalnom pitchu koji je organizovala NLB Grupa i šta znači kvalitetan pitch iz ugla klijenta.

Šta znači kvalitetan pitch iz ugla klijenta?
Iskreno, lagao bih kada bih rekao da mi je proces pripreme i praćenje toka pitcha najdraži deo posla. To je vrlo zahtevan i zapravo, sa stanovišta klijenta prilično birokratski proces, što nije nešto u čemu mi, marketingaši i komunikatori uživamo. S druge strane, priprema pitch-a prisiljava nas da detaljno i sveobuhvatno pogledamo naš brend, ciljeve, strategiju itd. Nudi nam priliku da razmislimo o svom radu, što je nešto što bismo uvek trebali pozdraviti.
Pored svega, veliko je zadovoljstvo kada je pitch uspešan. Naravno, ne mislim na trenutak kada je pitch konačno zaršen, već kada agencija ne samo da shvati suštinu onoga što klijent želi, već otkriva i aspekte koje klijent sam ne vidi. Kvalitetna prezentacija treba da podrazumeva sve ovo, ali i da ujedno ostavi utisak koji je teško opisati – to je nešto što se oseća ako je energija između agencije i klijenta prava. Kada se sve ove stvari poklope, možemo stvoriti izvanredne projekte.

Na osnovu kojih kriterijuma kompanije biraju agencije? Koji kriterijumi su bili presudni za odabir agenija u nedavno zavrđenom regionalnom pitchu koji je organizovala NLB Grupa?
To je tačno, upravo smo završili proces odabira ne jedne, već dve agencije koje će podržati marketinške i komunikacione aktivnosti NLB Grupe u čitavom regionu, odnosno na svih šest naših tržišta. Naš novi dugoročni partner za marketinšku komunikaciju i brend menadžment je Publicis Grupa i njihova kreativna agencija Saatchi & Saatchi, a na polju zakupa medija nastavićemo putovanje sa Media Publikum-om, koji je tokom tendera još jednom dokazao da je spreman za složene izazove koji su pred nama.

Ovaj tender je nesumnjivo bio jedan od najvećih poslednjih godina u ovom regionu. Njime je NLB postavila model za centralizaciju regionalnog upravljanja brend menadžmentom i komunikacijama. Proces je bio veoma kompleksan, jer je za sva trzista bilo potrebno naci zajednički imenitelj. Pored toga, jedinstveni model saradnje morao je biti definisan i koordiniran, uzimajući u obzir razvoj svakog tržišta ponaosob, kao i raznolikost lokalnih strateških i marketinških izazova.
Ključni kriterijumi koji su na kraju doveli do odluke bili su sposobnost centralizacije svih marketinških aktivnosti NLB Grupe koje će osigurati efikasniji proces rada, kao i bolju kontrolu marketinških materijala u celoj Grupi. Pored toga, uzeli smo u obzir bolji kvalitet usluga i težili ka ujednačenijem tonu komunikacije u celom regionu.

Ne smemo zaboraviti da je izbor regionalnih agencija, takođe, bio deo šire konsolidacije NLB Grupe i njenog odlučnijeg stava na tržištu. Jedan od poslednjih, ključnih dešavanja bila je i nedavna kupovina Komercijalne banke a.d. Beograd, treće najveće banke u Srbiji sa filijalama u Bosni i Crnoj Gori. To, naravno, znači da se „naš skup“ klijenata i stejkholdera sa kojima komuniciramo odjednom izrazito povećao, a sa njim i izazovi sa kojima se moramo suočiti. I na kraju, ali ne najmanje važno, izbor regionalnih partnera koji će nam pomoći da se brinemo o strateškom i centralizovanom upravljanju brendom važan je korak u pogledu činjenice da se bankarstvo u regionu i svetu brzo menja. Izazova nam definitivno neće ponestati, ali uvereni smo da smo izabrali prave timove i radujemo se radu sa njima.

Ima li kršenja etičkog kodeksa u toku pitch procesa u Sloveniji? Ako ima, kako se najčešće krši?
Kao i svuda, u Sloveniji advertajzing, kao i svi njegovi elementi pažljivo su praćeni od strane advertajzing udruženja koje je odgovorno za etiku oglašavanja i komunikacija. Žalbe kojima se bavi uglavnom se odnose na marketinške kampanje i reklame, a ne na pitch, po mom mišljenju iz jednog vrlo jednostavnog i direktnog razloga: marketinško područje je profesionalno i visokokvalitetno, prati trendove i poštuje etički, kao i kodeks oglašavanja. Naravno, propusti se i dalje dešavaju, a dešavaće se i u budućnosti. Međutim, to svakako nije opravdanje, već bi greške trebalo da služe kao podsetnik, pouka i prilika za rast.

Foto: Iztok Lazar

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

3,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!